Hvor mange måltider i døgnet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. september 2010

Laulund87

mor-til-vanessa skriver:

ja hun er også blevet en lille ædedolk. hun har dog ikke altid spist så meget. er først kommet her den sidste måned men har dog altid taget det på hun skulle.

får hun sonde fordi hun ikke tog nok på eller??

Den er en lang historie Hun manglede et stykke af spiserøret ved fødslen og har været i narkose 6 gange nu og hendes spiserør er helt nu.

Hun har så haft store spisevanskeligheder, men det sidste stykke tid er hun bare blevet dygtig Det er bare ikke ment at vurdere om hun får nok når jeg ikke har noget at sammenligne med.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2010

mor-til-vanessa

Laulund87 skriver:

Den er en lang historie Hun manglede et stykke af spiserøret ved fødslen og har været i narkose 6 gange nu og hendes spiserør er helt nu.

Hun har så haft store spisevanskeligheder, men det sidste stykke tid er hun bare blevet dygtig Det er bare ikke ment at vurdere om hun får nok når jeg ikke har noget at sammenligne med.

åh nej det lyder som en hård omgang.

tror altid man som mor er bekrymret for om de får nok mad. men hvis hun virker glad og tilfreds så får hun nok det hun skal have

Anmeld

11. september 2010

Laulund87

mor-til-vanessa skriver:

åh nej det lyder som en hård omgang.

tror altid man som mor er bekrymret for om de får nok mad. men hvis hun virker glad og tilfreds så får hun nok det hun skal have

Det har det også været. 

Ja hvis hun er glad må det jo ikke være helt galt, og selvfølgelig hvis hun har taget på

Anmeld

11. september 2010

lauras*mor*

Laulund87 skriver:

Okay. Jamen problemet er at hun aldrig har spist min mad selv så jeg har ikke rigtig noget at sammenligne med, om hun spiser nok.

Hun giver heller ikke udtryk for sult så det har altid været skemalagt.

Men sundhedsplejersken kommer på tirsdag så kan vi jo hurtigt se om har taget på og kan undvære sonden. Jeg tror det bare, fordi hun spiser rigtig godt og så pludselig siger hun tydeligt fra. Så må hun jo være mæt

jeg har haft lidt "problemer" med at laura ikke ville tage på en overgang.. og jeg syntes på det tidspunkt at hun ikke spiste ret meget for hun spiste kun en halv portion morgengrød (øllebrød).. indtil en sp kom for at lave marte meo og derfor filmede morgenmaden.. hun sagde til mig efter laura hvade spist en halv portion: jamen søde.. det er jo en voksen portion.. din datter spiser rigtig godt og der er absolut ingen bekymring..

jeg synes det er ofte man tænker ej det var da ikke meget hun fik at spise.. men så m jeg altid lige vende den i hovedet og sige at der er jo en grund til hun stopper.. og det er jo fordi hun er mæt.. og som vi selv kan ha dage vi ikke vil spise så meget så har børn også.. jeg synes du skal stole på din datter, og når hun siger  fra så er hun ikke mere sulten..

jeg har i hvertfald selv fået rigtig meget ud  af at lære at stole på laura.. selvom det er svært.. for de ved jo ikke alt det vi ved.. og nogle gange tror jeg sq det er en ret god ting.. hehe..

Anmeld

11. september 2010

Laulund87

lauras*mor* skriver:

jeg har haft lidt "problemer" med at laura ikke ville tage på en overgang.. og jeg syntes på det tidspunkt at hun ikke spiste ret meget for hun spiste kun en halv portion morgengrød (øllebrød).. indtil en sp kom for at lave marte meo og derfor filmede morgenmaden.. hun sagde til mig efter laura hvade spist en halv portion: jamen søde.. det er jo en voksen portion.. din datter spiser rigtig godt og der er absolut ingen bekymring..

jeg synes det er ofte man tænker ej det var da ikke meget hun fik at spise.. men så m jeg altid lige vende den i hovedet og sige at der er jo en grund til hun stopper.. og det er jo fordi hun er mæt.. og som vi selv kan ha dage vi ikke vil spise så meget så har børn også.. jeg synes du skal stole på din datter, og når hun siger  fra så er hun ikke mere sulten..

jeg har i hvertfald selv fået rigtig meget ud  af at lære at stole på laura.. selvom det er svært.. for de ved jo ikke alt det vi ved.. og nogle gange tror jeg sq det er en ret god ting.. hehe..

Tak den må jeg lige have i baghovedet når hun skal have mad

Portionerne virker jo ikke store, men det er deres maver jo heller ikke

Anmeld

11. september 2010

lauras*mor*

nej det er jo lige det..

Anmeld

11. september 2010

mariamiss6

Laulund87 skriver:

Hun kommer i seng kl 19.

Sådan får hun mad nu;

Kl 7

kl 11

kl 15

kl 18

Måske jeg skal putte lidt mos ind imellem et af måltiderne

Tja du kan jo ændre det hele til

kl 7

let måltid kl 9

kl 11

kl 14 I stedet for 15

Tilføje mos klokken 16

kl 18

Så er hun jo faktisk oppe på hele 6 måltider, i stedet for 5....

9 og 16 behøver jo ikke være noget særligt tungt... frugt eller grønt snack og måske en bid brød af en art, eller en riskage, eller skorpe...

Anmeld

11. september 2010

Laulund87

mariamiss6 skriver:

Tja du kan jo ændre det hele til

kl 7

let måltid kl 9

kl 11

kl 14 I stedet for 15

Tilføje mos klokken 16

kl 18

Så er hun jo faktisk oppe på hele 6 måltider, i stedet for 5....

9 og 16 behøver jo ikke være noget særligt tungt... frugt eller grønt snack og måske en bid brød af en art, eller en riskage, eller skorpe...

Ja det ser meget fornuftigt ud. Det kunne være vi skulle forsøge at gøre det sådan. Tak for hjælpen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.