Hvor mange måltider i døgnet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.771 visninger
17 svar
0 synes godt om
11. september 2010

Laulund87

Min datter er 9 måneder og har indtil nu fået 5 måltider i døgnet, men natmåltidet har vi givet hende i hendes sonde, uden at vække hende(kl 23)

Hun er begyndt at spise rigtig godt og kan slippe for sonden hvis vi dropper måltidet kk 23

Men hvordan dælen får jeg det stoppet ind i løbet af dagen for 4 måltider er vel ikke nok??

Så skal vi rykke rundt på hendes spisetider og sovetider og det synes jeg er så synd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2010

mariamiss6

I en vuggestue spiser man 3 gange på en dag (med rødt) de tider kan du måske bruge, og så hvis man tilføjer "hjemme måltiderne" (med blåt

Morgenmad

formiddags "snack" klokken 9

frokost klokken 11

eftermiddags"snack" klokken 14

Før aftensmad "snack" (mange børn får et eller andet når de lige kommer hjem fra institution)

Aftensmad.

Nu ved jeg jo ikke hvad hendes sengetid er?

Altså det skal vel være 3 store og 3 små måltider....

Anmeld

11. september 2010

lauras*mor*

nu skriver du sonde... så veed jeg ikke om det er fordi hun er syg eller hvordan og hvorledes for så ved jeg ikke om der er noget man skal tage højde for..

men vi har faktisk altid (siden vi stoppede med flaske om dagen) kørt med morgenmad kl 8, middagsmad kl 11, eftermiddags snack kl 14/15, aftensmad kl 18 og indtil hun fyldte et år en natflaske kl 20.. det har fungeret fint.. har hun været sulten i mellem har hun selvfølgelig fået der også..

jeg synes ikke du skal lave om på sove rutinen for at ave om på maden.. det er det ikke værd.. søvnen er jo ret vigtig alligevel..

hvis hun bliver mæt og tilpas på 4 måltider er det nok, bliver hun mæt og tilpas på flere er det det rigtige... det er individuelt hvor meget de har brug for, og det er i sidste ende kun dig der kan svare på det jo - indtil hun selv kan sige til...

ellers ville jeg nok sige at du kan prøve at snakke med din sp om det..

tilføjelse.. hun er faktisk begyndt at få en snack når hun kommer hjem efter dagpleje..

Anmeld

11. september 2010

Mira0911

Her er lige en dags oversigt over Julie's dag...

kl. 7.00 Morgenmad.

kl. 9.00 frugt

kl.11.00 middagsmad

kl. 14.30 - 15.00 frugt

kl. 16.30 en frugtstang eller kiks

kl. 18.00 Aftensmad

Anmeld

11. september 2010

Laulund87

mariamiss6 skriver:

I en vuggestue spiser man 3 gange på en dag (med rødt) de tider kan du måske bruge, og så hvis man tilføjer "hjemme måltiderne" (med blåt

Morgenmad

formiddags "snack" klokken 9

frokost klokken 11

eftermiddags"snack" klokken 14

Før aftensmad "snack" (mange børn får et eller andet når de lige kommer hjem fra institution)

Aftensmad.

Nu ved jeg jo ikke hvad hendes sengetid er?

Altså det skal vel være 3 store og 3 små måltider....

Hun kommer i seng kl 19.

Sådan får hun mad nu;

Kl 7

kl 11

kl 15

kl 18

Måske jeg skal putte lidt mos ind imellem et af måltiderne

Anmeld

11. september 2010

Laulund87

lauras*mor* skriver:

nu skriver du sonde... så veed jeg ikke om det er fordi hun er syg eller hvordan og hvorledes for så ved jeg ikke om der er noget man skal tage højde for..

men vi har faktisk altid (siden vi stoppede med flaske om dagen) kørt med morgenmad kl 8, middagsmad kl 11, eftermiddags snack kl 14/15, aftensmad kl 18 og indtil hun fyldte et år en natflaske kl 20.. det har fungeret fint.. har hun været sulten i mellem har hun selvfølgelig fået der også..

jeg synes ikke du skal lave om på sove rutinen for at ave om på maden.. det er det ikke værd.. søvnen er jo ret vigtig alligevel..

hvis hun bliver mæt og tilpas på 4 måltider er det nok, bliver hun mæt og tilpas på flere er det det rigtige... det er individuelt hvor meget de har brug for, og det er i sidste ende kun dig der kan svare på det jo - indtil hun selv kan sige til...

ellers ville jeg nok sige at du kan prøve at snakke med din sp om det..

tilføjelse.. hun er faktisk begyndt at få en snack når hun kommer hjem efter dagpleje..

Okay. Jamen problemet er at hun aldrig har spist min mad selv så jeg har ikke rigtig noget at sammenligne med, om hun spiser nok.

Hun giver heller ikke udtryk for sult så det har altid været skemalagt.

Men sundhedsplejersken kommer på tirsdag så kan vi jo hurtigt se om har taget på og kan undvære sonden. Jeg tror det bare, fordi hun spiser rigtig godt og så pludselig siger hun tydeligt fra. Så må hun jo være mæt

Anmeld

11. september 2010

Laulund87

MoarJ skriver:

Her er lige en dags oversigt over Julie's dag...

kl. 7.00 Morgenmad.

kl. 9.00 frugt

kl.11.00 middagsmad

kl. 14.30 - 15.00 frugt

kl. 16.30 en frugtstang eller kiks

kl. 18.00 Aftensmad

Det ser også nogenlunde sådan ud herhjemme. Tror måske jeg giver hende lidt mos indimellem

Anmeld

11. september 2010

mor-til-vanessa

Laulund87 skriver:

Min datter er 9 måneder og har indtil nu fået 5 måltider i døgnet, men natmåltidet har vi givet hende i hendes sonde, uden at vække hende(kl 23)

Hun er begyndt at spise rigtig godt og kan slippe for sonden hvis vi dropper måltidet kk 23

Men hvordan dælen får jeg det stoppet ind i løbet af dagen for 4 måltider er vel ikke nok??

Så skal vi rykke rundt på hendes spisetider og sovetider og det synes jeg er så synd

her hjemme får vanessa som også er 9mdr

morgen (ca kl 7) havregrød

mellemmåltid (ca kl 9) yogurth med frugt

frokost kl 11 rugbrød med pålæg eller øllebrød

mellemmåltid (ca kl 14) en bolle med figenpålæg, evt yogurth eller frugt

aften ( mellem 17 og 18) hvad jeg nu laver + altid grønsager til tilbehør. hvis jeg ikke gider lave mad får hun havregrød en sjælden gang. 

inden sengetid får hun en flaske 240 ml som hun tager hvad hun vil have af. det er omkring kl 19

knus herfra

håber det hjalp lidt

Anmeld

11. september 2010

Laulund87

mor-til-vanessa skriver:

her hjemme får vanessa som også er 9mdr

morgen (ca kl 7) havregrød

mellemmåltid (ca kl 9) yogurth med frugt

frokost kl 11 rugbrød med pålæg eller øllebrød

mellemmåltid (ca kl 14) en bolle med figenpålæg, evt yogurth eller frugt

aften ( mellem 17 og 18) hvad jeg nu laver + altid grønsager til tilbehør. hvis jeg ikke gider lave mad får hun havregrød en sjælden gang. 

inden sengetid får hun en flaske 240 ml som hun tager hvad hun vil have af. det er omkring kl 19

knus herfra

håber det hjalp lidt

Tak for svar. Det virker til at være en del mere end hvad Maria får at spise på en dag Men vi må se om hun har taget på, vi har ikke brugt sonden i en uges tid og men hun virker tilfreds nok

Anmeld

11. september 2010

mor-til-vanessa

Laulund87 skriver:

Tak for svar. Det virker til at være en del mere end hvad Maria får at spise på en dag Men vi må se om hun har taget på, vi har ikke brugt sonden i en uges tid og men hun virker tilfreds nok

ja hun er også blevet en lille ædedolk. hun har dog ikke altid spist så meget. er først kommet her den sidste måned men har dog altid taget det på hun skulle.

får hun sonde fordi hun ikke tog nok på eller??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.