Tøj til nyfødt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

913 visninger
15 svar
0 synes godt om
11. september 2010

Anonym trådstarter

Hvor meget tøj skal man købe til nyfødte man ikke kender str på ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2010

frk Jensen

Anonym skriver:

Jeg havde hvert fald en 3-4 sæt i hver str 56 og 62.. og havde også lidt i 50..

udover det havde jeg hvert fald 15 bodyer i hver str og omkring 5 natdragter..

Anmeld

11. september 2010

Anonym trådstarter

fisen skriver:

Jeg havde hvert fald en 3-4 sæt i hver str 56 og 62.. og havde også lidt i 50..

udover det havde jeg hvert fald 15 bodyer i hver str og omkring 5 natdragter..

Du skriver sæt, er det så bukser og langærmet trøje til ?

og 5 natdragter i hver str ?

Anmeld

11. september 2010

frk Jensen

Anonym skriver:

Du skriver sæt, er det så bukser og langærmet trøje til ?

og 5 natdragter i hver str ?

ja det er 5 par bukser og 5 trøjer i str 56 og 62.

ja også 5 natdragter i str 56 og 5 i 62..

Anmeld

11. september 2010

Anonym trådstarter

fisen skriver:

ja det er 5 par bukser og 5 trøjer i str 56 og 62.

ja også 5 natdragter i str 56 og 5 i 62..

Er der nogen steder man kan købe det billigt jeg tænker det bliver da lidt halv dyrt hvis man skal købe forskellig str ?

Anmeld

11. september 2010

bagger26

Anonym skriver:

Er der nogen steder man kan købe det billigt jeg tænker det bliver da lidt halv dyrt hvis man skal købe forskellig str ?

ja børn de er jo dyre at have, og de vokser hurtigt og skal have nyt tøj..

Men et godt sted ville være at kigge på dba eller gul&gratis, der er mange der sælger tøjpakker, med poser af tøj i flere forskellige str osv, der kan du i hvert fald få den del tøj i flere størrelser billigt..

Hvis det skal være nyt og billigt, så må det jo være bilka, føtex, tøj&sko, hm osv..

Anmeld

11. september 2010

Vinker

Anonym skriver:

Jeg synes ikke man behøver at købe så meget - ihvertfald ikke i størrelse 50.

Jeg havde kun købt 2 sæt i str 50 - et drengesæt og et pigesæt. Og så var det elles på shopping bagefter eller ønske det i barselsgave ;)

Mit råd er at gå efter hvor stor din jordmoder skønner barnet til at være. I mit tilfælde blev Niklas Emil skønnet til ca 2700-2800 2 uger før termin så jeg var ret sikker på at str 50 nok var den størrelse han skulle bruge fra starten af. Han blev født 2 dage før termin og vejede 2950 og 50cm. str 50 var en smule for stort til ham, men brugte tilgengæld den størrelse i 1 mdr.

Men der er mange nyfødte der er for store til str 50. Hende jeg lå på stue med fik en datter på ca 4800 og hun skulle derfor bruge str 62 - stor forskel!

Anmeld

11. september 2010

Anonym trådstarter

Vinker skriver:

Jeg synes ikke man behøver at købe så meget - ihvertfald ikke i størrelse 50.

Jeg havde kun købt 2 sæt i str 50 - et drengesæt og et pigesæt. Og så var det elles på shopping bagefter eller ønske det i barselsgave

Mit råd er at gå efter hvor stor din jordmoder skønner barnet til at være. I mit tilfælde blev Niklas Emil skønnet til ca 2700-2800 2 uger før termin så jeg var ret sikker på at str 50 nok var den størrelse han skulle bruge fra starten af. Han blev født 2 dage før termin og vejede 2950 og 50cm. str 50 var en smule for stort til ham, men brugte tilgengæld den størrelse i 1 mdr.

Men der er mange nyfødte der er for store til str 50. Hende jeg lå på stue med fik en datter på ca 4800 og hun skulle derfor bruge str 62 - stor forskel!

puha der er lang tid til, jeg halvvejs i min graviditet.

Anmeld

11. september 2010

Vinker

Anonym skriver:

puha der er lang tid til, jeg halvvejs i min graviditet.

Jeg ved det er "længe" til endnu, men det er mit bedste råd at vente så længe man kan - specielt hvis I ikke vil vide kønnet. Man gør bare hurtigt en masse fejlkøb og det er super ærgeligt for det render hurtigt op....

Du kan måske også gå lidt efter hvor stor du selv var da du blev født og hvor stor din mand var - hvis I begge var små eller store er det måske en god retningslinie ;)

Anmeld

11. september 2010

Anonym trådstarter

Vinker skriver:

Jeg ved det er "længe" til endnu, men det er mit bedste råd at vente så længe man kan - specielt hvis I ikke vil vide kønnet. Man gør bare hurtigt en masse fejlkøb og det er super ærgeligt for det render hurtigt op....

Du kan måske også gå lidt efter hvor stor du selv var da du blev født og hvor stor din mand var - hvis I begge var små eller store er det måske en god retningslinie

Vi er begge "store" så . men ellers hvis det går helt galt må manden sendes ud og købe noget  hihi.

Tror vist jeg vil holde lidt igen med at handle før baby kommer ud

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.