Kære Mamalou,
Efter en del erfaring med læge og sygehus personale i det hele taget vil jeg bare sige dette. Du vil komme ud for mange af denne slags små ubetænksomheder og mangel på forståelse i systemet, samtidig vil du også møde nogle helt fantastiske mennesker, som virkelig forstår at tage hånd om dig på den rigtige måde.
Man er jo super følsom i øjeblikket og det er ikke altid at lægen kan sætte sig ind i at det er livsvigtigt lige nu at vide præcis, hvor man er i graviditeten ( det var også vigtigt for mig) - men de er ikke altid interesserede i følelser og har måske andre ting i hovedet. Forhåbenligt ved de så, hvad de skal gøre i sidste ende, onkring det rent fysiske.
Jeg tænker at det bedste er at ruste sig - sørge for at de, der er med til fødslen kender dig og du kan få stoppet ufølsomme jordmødre etc, når du er helt afkræftet efter fødslen. Jeg har fx. briefet min mand rigtig grundigt - men ellers kan det jo være en tæt veninde eller en mor/familiemedlem - husk dem også til scanningen... det er mit bedst råd
Håber du får en dejlig graviditet
KH
Anmeld