Dårlig oplevelse hos lægen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. september 2010

Mamalou

JVIHJSH skriver:

Jeg fik nu også afvide af min læge at man kan teste positiv dagen efter man bliver gravid.

Okay, det lyder helt forkert i mine ører... Der står jo i pakken med graviditetstesterne, at man tidligst kan teste, dagen hvor man skal have sin periode... 

Men en ting er sikkert - jeg er gravid så er det bare det store regnestykke at finde ud af hvor langt henne jeg er 

God weekend til dig også!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2010

Dansker I Holland

Mamalou skriver:

Uddannelseslægerne skal selvfølgelig også lære det, men det ville give mere mening og sikkerhed, hvis de havde en uddannet læge med sig. Der er forskel på, hvad man er hos lægen med og der er sikkert "opgaver" en uddannelseslæge vil klare fint - Jeg synes dog det er vigtigt, at man får en god oplevelse og føler sig sikker efter graviditetsundersøgelserne, derfor må man overlade disse til en uddannet læge. Jeg er gravid for første gang og usikker på flere ting, derfor søger man jo sin læge for at få besvaret sine spørgsmål... Men jeg blev nærmest mere usikker efterfølgende og hvis der er ting en læge ikke skal sige så er det "det tror jeg ikke.... det er jeg ret sikker på"   

Jeg må have fat på lægehuset igen og bede om en anden læge, der er vist ikke andet for 

Rigtig god weekend 

Jeg er helt enig med dig Og du må osse have en rigtig god weekend

Kæmpe Knus Sussie 30+5

Anmeld

11. september 2010

Kildebakken

Kære Mamalou,

Efter en del erfaring med læge og sygehus personale i det hele taget vil jeg bare sige dette. Du vil komme ud for mange af denne slags små ubetænksomheder og mangel på forståelse i systemet, samtidig vil du også møde nogle helt fantastiske mennesker, som virkelig forstår at tage hånd om dig på den rigtige måde.

Man er jo super følsom i øjeblikket og det er ikke altid at lægen kan sætte sig ind i at det er livsvigtigt lige nu at vide præcis, hvor man er i graviditeten ( det var også vigtigt for mig) - men de er ikke altid interesserede i følelser og har måske andre ting i hovedet. Forhåbenligt ved de så, hvad de skal gøre i sidste ende, onkring det rent fysiske.

Jeg tænker at det bedste er at ruste sig - sørge for at de, der er med til fødslen kender dig og du kan få stoppet ufølsomme jordmødre etc, når du er helt afkræftet efter fødslen. Jeg har fx. briefet min mand rigtig grundigt - men ellers kan det jo være en tæt veninde eller en mor/familiemedlem - husk dem også til scanningen... det er mit bedst råd

Håber du får en dejlig graviditet

KH

Anmeld

11. september 2010

Mamalou

Kildebakken skriver:

Kære Mamalou,

Efter en del erfaring med læge og sygehus personale i det hele taget vil jeg bare sige dette. Du vil komme ud for mange af denne slags små ubetænksomheder og mangel på forståelse i systemet, samtidig vil du også møde nogle helt fantastiske mennesker, som virkelig forstår at tage hånd om dig på den rigtige måde.

Man er jo super følsom i øjeblikket og det er ikke altid at lægen kan sætte sig ind i at det er livsvigtigt lige nu at vide præcis, hvor man er i graviditeten ( det var også vigtigt for mig) - men de er ikke altid interesserede i følelser og har måske andre ting i hovedet. Forhåbenligt ved de så, hvad de skal gøre i sidste ende, onkring det rent fysiske.

Jeg tænker at det bedste er at ruste sig - sørge for at de, der er med til fødslen kender dig og du kan få stoppet ufølsomme jordmødre etc, når du er helt afkræftet efter fødslen. Jeg har fx. briefet min mand rigtig grundigt - men ellers kan det jo være en tæt veninde eller en mor/familiemedlem - husk dem også til scanningen... det er mit bedst råd

Håber du får en dejlig graviditet

KH

Kære Kildebakken

Tak for de gode råd! Det er rart at være foreberedt på det, der venter en.

Læger m.m. mangler ofte et "omsorgsgen" og det er nok - som du siger - fordi de ofte forholder sig til det fysiske. 

God weekend til dig også!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.