Dårlig oplevelse hos lægen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.529 visninger
13 svar
0 synes godt om
10. september 2010

Mamalou

Hej tøser!

Jeg var forleden hos lægen for at få fastslået hvor lang i graviditeten jeg er henne. Jeg kommer ind til en uddannelseslæge og vi taler lidt frem og tilbage omkring, hvornår jeg er blevet gravid.

Det skal siges, at jeg havde min sidste menstration den 30. juni (første dag), men testede negativt flere gang inden jeg testede positivt den 28. august. Der er derfor lidt forvirring omkring hvornår jeg er blevet gravid, men jeg husker at jeg testede negativt den 12 august - hvorfor det må være der i mellem.. Lægen giver mig tid for første graviditetsundersøgelse den 28. oktober, hvilket jeg synes der er forholdsvis lang tid til... Jeg spørger lægen om, hvor længe der går fra man bliver gravid til man kan teste positivt og lægen svarer dagen efter.... hvilket jeg ikke troede var muligt? 

Jeg har haft en svær periode pga. en episode, der har påvirket mig meget psykisk efterfølgende. Lægen kender til episoden, spørger indtil hvordan det går og i den forbindelse spørger jeg lægen om, dette kan påvirke barnet og min graviditet, hvilket har bekymret mig meget. Hertil svarer lægen... Det tror jeg ikke, ej det er jeg faktisk næsten helt sikker på... 

Jeg ved at hun ikke er færdig uddannet, men jeg følte mig ikke særlig godt tilpas efterfølgende fordi jeg havde oplevelsen af, at lægen ikke helt vidste hvad hun havde gang i... Øv øv 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2010

Happiness

Lyder som en rigtig øv oplevelse! Kan du ikke komme ind til en uddannet læge?

Tror du ik hun mente dagen efter din menstruation skulle have været der? Men hun burde jo også vide at nogle først kan teste lang over tid?

Kan godt forstå hvis du er fortvivlet og ked. Det ville jeg være.

Håber du snart får bedre rådgivning og info.

Et stort kram skal du have med på vejen

Og tillykke med graviditeten !

Anmeld

11. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Tsk!!!... Jeg var også til 32 ugers undersøgelse hos en uddannelseslæge... ARGH...

Det er altså sådan liiiiiidt, når de prøver at gøre tingene selv, og man bare kan mærke, at de slet ikke har 'det' der skal til...

Kan du ikke komme til terminsscanning???... Håber du finder ud af det på en ordenlig måde.

Anmeld

11. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

det lyder da sådan lidt.. øhm.. NÅ!

Du kan IKKE teste postitiv dagen efter du er blevet gravid... Og spørgsmålet er jo så egentlig også hvornår den pågældende mener man er gravid... ved befrugtning eller ved implantation

Altså... det lyder som en rigtig ærgelig oplevelse!

Jeg ville nok bede om en ny tid hos lægen og evt. en tid til terminsscanning... Det er jo ret vigtigt at du får taget blodprøver og får lavet nf-scanningen inden du er for langt henne

ang. det med psyken, så kan det bestemt påvirke din lille spire! Jeg håber du kan få noget hjælp til at bearbejde det du har været igennem - for Jeres begges skyld

Mange knus Caroline

Anmeld

11. september 2010

Dansker I Holland

Da jeg var til lægen i uge 27 (som skulle have været uge 25 undersøgelsen), da kom jeg osse ind til en lægestuderende og det synes jeg heller ikke var så fedt. Hun snakkede til mig som om at jeg var førstegangs gravid. Og spurgte om jeg har været gravid før. Det følte jeg osse var virkelig træls. Og hun kunne heller ikke finde ud af hvordan babyen lå osv og det tog virkelig lang tid for hende at mærke på maven.. Kan godt være hun ikke lige havde fået læst min journal, meeen alligevel.. Synes stadigvæk at det er træls da... Hun virkede som du skrev om den du var inde hos, slet ikke som hun anede hvad hun havde med at gøre.

Knus Sussie 30+5

Anmeld

11. september 2010

JVIHJSH

Jeg fik nu også afvide af min læge at man kan teste positiv dagen efter man bliver gravid.

Anmeld

11. september 2010

Mamalou

MaybeMe skriver:

Lyder som en rigtig øv oplevelse! Kan du ikke komme ind til en uddannet læge?

Tror du ik hun mente dagen efter din menstruation skulle have været der? Men hun burde jo også vide at nogle først kan teste lang over tid?

Kan godt forstå hvis du er fortvivlet og ked. Det ville jeg være.

Håber du snart får bedre rådgivning og info.

Et stort kram skal du have med på vejen

Og tillykke med graviditeten !

Vi kan selvfølgelig godt have gået fejl af hinanden, men min oplevelse var, at hun ikke vidste hvad hun havde med at gøre. Jeg er gravid for første gang og det skaber usikkerhed, at lægen er så usikker. 

Tak for det - på trods af kvalme det meste af dagen, så er det skønt at være gravid!  

God weekend til dig!

Anmeld

11. september 2010

Mamalou

Zafir skriver:

Tsk!!!... Jeg var også til 32 ugers undersøgelse hos en uddannelseslæge... ARGH...

Det er altså sådan liiiiiidt, når de prøver at gøre tingene selv, og man bare kan mærke, at de slet ikke har 'det' der skal til...

Kan du ikke komme til terminsscanning???... Håber du finder ud af det på en ordenlig måde.

Helt enig... 

Jeg vil kontakte lægehuset og høre om ikke jeg kan komme til, hos en uddannet læge - eller terminsscanning. Det var hvad jeg havde læst mig til - at der er mulighed for scanning, når der er tvivl om termin... Jeg er gravid for første gang og er usikker omkring flere ting - og det er jo de ting, lægen gerne skulle kunne besvare... Bare ikke lige i dette tilfælde!

Det er nok bare et spørgsmål om at få fat på lægehuset igen 

God weekend 

Anmeld

11. september 2010

Mamalou

Caroline86 skriver:

det lyder da sådan lidt.. øhm.. NÅ!

Du kan IKKE teste postitiv dagen efter du er blevet gravid... Og spørgsmålet er jo så egentlig også hvornår den pågældende mener man er gravid... ved befrugtning eller ved implantation

Altså... det lyder som en rigtig ærgelig oplevelse!

Jeg ville nok bede om en ny tid hos lægen og evt. en tid til terminsscanning... Det er jo ret vigtigt at du får taget blodprøver og får lavet nf-scanningen inden du er for langt henne

ang. det med psyken, så kan det bestemt påvirke din lille spire! Jeg håber du kan få noget hjælp til at bearbejde det du har været igennem - for Jeres begges skyld

Mange knus Caroline

Lige præcis - en rigtig ærgelig oplevelse.

Jeg får hjælp til psyken og har det også bedre nu... Men det har fyldt og fylder stadig om, hvorvidt det har indvirkning på spiret. 

Du må også have en god weekend! 

Anmeld

11. september 2010

Mamalou

NR3ønskebarn skriver:

Da jeg var til lægen i uge 27 (som skulle have været uge 25 undersøgelsen), da kom jeg osse ind til en lægestuderende og det synes jeg heller ikke var så fedt. Hun snakkede til mig som om at jeg var førstegangs gravid. Og spurgte om jeg har været gravid før. Det følte jeg osse var virkelig træls. Og hun kunne heller ikke finde ud af hvordan babyen lå osv og det tog virkelig lang tid for hende at mærke på maven.. Kan godt være hun ikke lige havde fået læst min journal, meeen alligevel.. Synes stadigvæk at det er træls da... Hun virkede som du skrev om den du var inde hos, slet ikke som hun anede hvad hun havde med at gøre.

Knus Sussie 30+5

Uddannelseslægerne skal selvfølgelig også lære det, men det ville give mere mening og sikkerhed, hvis de havde en uddannet læge med sig. Der er forskel på, hvad man er hos lægen med og der er sikkert "opgaver" en uddannelseslæge vil klare fint - Jeg synes dog det er vigtigt, at man får en god oplevelse og føler sig sikker efter graviditetsundersøgelserne, derfor må man overlade disse til en uddannet læge. Jeg er gravid for første gang og usikker på flere ting, derfor søger man jo sin læge for at få besvaret sine spørgsmål... Men jeg blev nærmest mere usikker efterfølgende og hvis der er ting en læge ikke skal sige så er det "det tror jeg ikke.... det er jeg ret sikker på"   

Jeg må have fat på lægehuset igen og bede om en anden læge, der er vist ikke andet for 

Rigtig god weekend 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.