hjælp min datter vil ik af med bleen..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2010

twinboys

Jeg har ikke læst alle svar men her et godt fif til de store der ikke vil af med bleen...gik hende trusser på og så ble på... for så kan hun mærke hun bliver våd... Er hun begyndt at sige når hun har tisset i bleen eller lavet affør. laver hun på toilettet...???

Majbritt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2010

lunde

twinboys skriver:

Jeg har ikke læst alle svar men her et godt fif til de store der ikke vil af med bleen...gik hende trusser på og så ble på... for så kan hun mærke hun bliver våd... Er hun begyndt at sige når hun har tisset i bleen eller lavet affør. laver hun på toilettet...???

Majbritt

hun er god til at sige det, når hun er hjemme....  og hun bruger oz toilettet nogle gange...  men i børnehaven siger hun ikke til de voksne, når der er bum bum i...  så det henner at vi henter en fyldt ble..    meget irriterende...     her til morgen lørdag, har jeg taget nat bleen af, og kun givet hende trusser på..   

Anmeld

11. september 2010

Maja88

Bare tag det roligt. Det skal nok komme når hun er klar til.

Dog er et trick at når i for eksempel skal nogen steder så selvom bleen er våd eller noget så placer hende på toillettet. Det er ok at sidde på toilettet og ingenting lave men så får man følelsen af at sidde der.

Du skal heller ikke blive frustreret over hun for eksempel kun tisser på toillettet men vil have ble på til nr. 2, da det er en skræmmende følelse for børn at give slip. Men masser af ros når hun bruger toilettet eller bare sidder på det.

Og masser af tålmodighed.- det skal nok komme.

Anmeld

11. september 2010

lunde

Maja88 skriver:

Bare tag det roligt. Det skal nok komme når hun er klar til.

Dog er et trick at når i for eksempel skal nogen steder så selvom bleen er våd eller noget så placer hende på toillettet. Det er ok at sidde på toilettet og ingenting lave men så får man følelsen af at sidde der.

Du skal heller ikke blive frustreret over hun for eksempel kun tisser på toillettet men vil have ble på til nr. 2, da det er en skræmmende følelse for børn at give slip. Men masser af ros når hun bruger toilettet eller bare sidder på det.

Og masser af tålmodighed.- det skal nok komme.

en stor ros skal hun ha...  hun er bedre til at lave nr 2 på toilettet hjemme, men ikke så god til at tisse på toilettet hjemme...              

jeg er blevet meget mere rolig nu, hvor jeg har hørt alle jeres råd....        rigtig mange tak...     

Anmeld

12. september 2010

LC

Har passet en dreng på næsten 3 år, som skulle til at af med bleen, han fik afvide af mig og forældrene at han skulle aflevere sine bleer til julemanden, og det synes han var fint, så fik han nogle fine disney underbukser i stedet med den figur på som han allerhelst ville have, og han var så stolt over at have underbukser på at han viste dem frem til alt og alle, men der gik under en månede fra vi først tog bleen fra ham til han var helt ble fri...

så hvis man ikke vil lokke med slik kan man måske lokke med nye underbukser, men komme nok meget an på hvad barnet går mest op i...

og den med julemanden virker måske bedst når man kommer til november, starten af december, for så skal de jo være uden bleer inden den 24 december...

Anmeld

8. oktober 2010

lunde

lige en opdate...

aija har nu været blefri 14 dage...   jeg er bare en stolt mor...

vi begyndte med at vi tog ble af hjemme men hun havde den på i børnehaven, så i weekenden havde hun kun ble på om natten, så mandag morgen fik hun heller ikke ble på i børnehaven.

og hun har simpelhen klaret det SÅ flot..  selvføgelig med lidt uheld, heldigvis kun tisseuheld   ....  

ER BARE SÅ GLAD...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.