Jeg tror også man skal lade være med at fokusere på det. Min amalie har ALDRIG ville tisse på potten, så jeg var meget nervøs over hvornår mon hun ville slippe bleen. Vi har aldrig fokuseret på det, og hun har selv lige så stille sluppet bleen mere og mere. Hun er lige blevt 3 år og er helt blefri.
Jeg ville f.eks. når hun har været i bad og/eller lige er blevet skiftet sige til hende at hun lige skal løbe lidt med numsen bar, og ikke nævne noget om at hun ikke skal have ble på osv. Alle børn elsker og rende rundt med bar numse og så finder hun nok stille og roligt ud af at det er helt ok ikke og have bleen på. Når så hun skal tisse så vil hun jo nok komme rendende og have ble på, jeg ville så gå ud på toilettet og spørge hende om hun lige vil tisse på toilettet inden bleen kommer på. Hvis hun siger ja, ja så sæt hende på toilettet, siger hun nej, så accepter det og giv hende bleen på.
Man kan også købe nogen bleer der føles våde (har set dem i føtex) dvs. de ikke er rare og have på for barnet, og skulle derfor bevirke at børnene ikke vil have bleen på.
Sumasumarum er min erfaring: jo mere man fokusere på det, jo mere rasmus modsat bliver barnet :-)
Anmeld