hjælp min datter vil ik af med bleen..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.779 visninger
15 svar
0 synes godt om
10. september 2010

lunde

HJÆLP...  min datter på snart 4 år, vil ikk af med bleen...  

hun har den på i børnehaven, men når hun kommer hjem, prøver vi med at hun kun har underbukser på.....

for det meste vil hun bare ha bleen på igen, eller oz så smuler hun en ble med ind på værelset, og tager den selv på....   

jeg ved snart ikk hvad jeg skal gøre eller sige til hende..

syndes det er lidt pinligt, at hun stadig bruger ble som 4 årig...

nogen der har et godt råd???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2010

Vingummien

Prøv en måneds tid hvor i ikke kommentere det, og lader hende have ble på. Og så prøv helt på ny om en måneds tid

Anmeld

10. september 2010

Plysbjørnen

Altså nu ved jeg ikke helt hvor pædagogisk korekt du er... 

Men jeg brugte lokkemetoden til vores datter... Købte en stor pose vingummibamser. Når hun så tissede på toilettet fik hun en vingummibamse, og lavede hun pøller så fik hun 2, og da skålen var som sagde vi til hende at hun var forstår til at slik for at gå på wc og det accepterede hun...

Men som sagt hvis du er pædagogisk korrekt er dette nok ikke lige metoden...

Anmeld

10. september 2010

lunde

BetinaTrold skriver:

Altså nu ved jeg ikke helt hvor pædagogisk korekt du er... 

Men jeg brugte lokkemetoden til vores datter... Købte en stor pose vingummibamser. Når hun så tissede på toilettet fik hun en vingummibamse, og lavede hun pøller så fik hun 2, og da skålen var som sagde vi til hende at hun var forstår til at slik for at gå på wc og det accepterede hun...

Men som sagt hvis du er pædagogisk korrekt er dette nok ikke lige metoden...

jeg tager imod alle råd..  er snart desperat..

Anmeld

10. september 2010

Chamomile

Celina bliver 4 år d. 13 oktober, og hun bruger stadig ble. Vi opmuntre hende til ikke at have bleen på herhjemme, og det går da fremad- men vil hun have bleen på, så får hun den også på. 

Hun er særligt sensitiv, og hun har svært ved at give slip for trygheden der er ved at have ble på. Måske det samme gælder med din datter? Har hun fortalt hvorfor hun vil have ble på?

Anmeld

10. september 2010

Belinda83

Jeg brugte også "lokkemetoden".

Da vi skulle have bleen af min datter var hun 2,5 år der havde jeg et glas med 2 kroner i og når hun havde tisset/lavet "bum" måtte hun tage en 2 krone og ligge i sparegrisen  hun fik dog ik hver gang da vi begge tit glemte at hun måtte tage en  

Anmeld

10. september 2010

Diana...

Du skal overhoved ikke være pinlig den børnehave jeg var i brugte over halvdelen af børnene på min stue ble. Hun slipper den når hun er klar. Måske skulle i lade vær med at snakke om den en periode og så tage det op igen. 

Knus Diana

Anmeld

10. september 2010

TbCp

Vi spurgte faktisk lige vores læge her til Livas 3-års undersøgelse og hun sagde at op til 5 års alderen var der ikke noget at bekymre sig om.... Man skal ikke presse barnet, det skal nok komme når han/hun er klar.
Men ja vi vil også gerne have bleen af Liva, men efter snakken med lægen tager vi det helt roligt.

Anmeld

10. september 2010

LISBETH:-)

Jeg tror også man skal lade være med at fokusere på det. Min amalie har ALDRIG ville tisse på potten, så jeg var meget nervøs over hvornår mon hun ville slippe bleen. Vi har aldrig fokuseret på det, og hun har selv lige så stille sluppet bleen mere og mere. Hun er lige blevt 3 år og er helt blefri.

Jeg ville f.eks. når hun har været i bad og/eller lige er blevet skiftet sige til hende at hun lige skal løbe lidt med numsen bar, og ikke nævne noget om at hun ikke skal have ble på osv. Alle børn elsker og rende rundt med bar numse og så finder hun nok stille og roligt ud af at det er helt ok ikke og have bleen på. Når så hun skal tisse så vil hun jo nok komme rendende og have ble på, jeg ville så gå ud på toilettet og spørge hende om hun lige vil tisse på toilettet inden bleen kommer på. Hvis hun siger ja, ja så sæt hende på toilettet, siger hun nej, så accepter det og giv hende bleen på.

Man kan også købe nogen bleer der føles våde (har set dem i føtex) dvs. de ikke er rare og have på for barnet, og skulle derfor bevirke at børnene ikke vil have bleen på.

Sumasumarum er min erfaring: jo mere man fokusere på det, jo mere rasmus modsat bliver barnet :-)

Anmeld

10. september 2010

blomst84

Mit bedste råd er at ignorere det for en måned tid... slet ikke kommentere på det eller snakke om det at blive skiftet osv, her mener jeg når hun har noget i bleen så bare få det ordnet og ikke snakke med hende om det. Hun skal nok komme når hun er klar på det 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.