Læse vider til sygeplejerske når man er SSA- hvor lang tid..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2010

Malonde1985

Nybagt mor skriver:

Er selv uddannet ssa, og læser nu videre til spl i Viborg hvor man kan få uddannelsen på 2,5 år. Hvis man altså er uddannet ssa og har en studentereksamen..

Ved at de i Århus giver 1/2 års merit til ssaér..

Men ærligt - det er altså benhårdt arbejde i forhold til ssa...

Ja tror sagtens på at det er benhårdt arbejde at komme igennem sygeplejersken! Også derfor jeg er lidt skeptisk overfor det, men igen - man kan jo altid prøve, selvom det jo så er skide surt at have givet MANGE 1000,- kroner for bøger  hvis man i virkeligheden kun er igang måske et halvt år for så at droppe det helt! Men dvs. den tar 3 år, hvis man ik har gymnasial udd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2010

Steph_Laurits

Malonde1985 skriver:

Assistent uddannelsen tager idag 18 mdr

Mange tak for svaret

Er desværre havnet på kontanthjælp pga. arbejdsløshed og der er der jo det krav med uddannelse, så er i tænkeboks mht. hvad man kan og skal vælge. Er bare lost

Anmeld

10. september 2010

Kloster

Hej.

Jeg er selv ssa'er. Blev udlært sidst år i feb.

Ssa uddannelsen i nordjylland tager 20 måneder. Så der er åbenbart forskel på længderne af uddannelsen.

Jeg har hørt, at hvis man har ssa udd, kan man få slået mellem ½ år og 9 mdr af sin sygepl. udd.

Jeg kender ikke niveauerne af fagene på sygepl. udd, men ved at når man har ssh og ssa udd står man godt, når man skal igang med sygepl. udd PGA man her på de to foregående udd har været så meget i praktik.

Har også hørt at ssa på sygepl. udd får merit fra psykiatrien og hjemmeplejen pga ssh og ssa'er er længere tid i praktik end en sygepl. studerende er.

Lang smøre....

VH Kloster

Anmeld

10. september 2010

Kloster

10. september 2010

Malonde1985

Kloster skriver:

http://www.sygeplejerskeuddannelsen.dk/sw8325.asp

Tjek lige det her...

Mange tak   det vil jeg lige nærlæse senere.

Anmeld

10. september 2010

Hvem?

Malonde1985 skriver:

Hej alle SSA´ere  har lige et spørgsmål til jer som evt. har læst videre til sygeplejerske, eller overvejer det..

Hvor lang tid tager det at tage sygeplejerske udd. når man i forvejen har social-og sundhedsassistent uddannelsen?

Og kræver det at man tager ekstra fag nogle steder, eller er det nok det man har i bagagen fra SSA-uddannelsen?

Jeg har ingen gymnasiel udd, men har taget vejen igennem sosu-hjælper, og er nu igang med assistent-udd. og overvejer kraftigt om man skal læse videre på et senere tidspunkt, for at få de flere muligheder i fremtiden.. Er bare i tvivl om hvorvidt man skal ekstra fag osv osv osv.. Håber nogle kan hjælpe mig her

Hej - ved ik om du har fået svar, men hvis du er uddannet SSA og har arbejdet som SSA, kan du tage sygeplejeskolen på 2 år :O)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.