Læse vider til sygeplejerske når man er SSA- hvor lang tid..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18.278 visninger
15 svar
0 synes godt om
10. september 2010

Malonde1985

Hej alle SSA´ere  har lige et spørgsmål til jer som evt. har læst videre til sygeplejerske, eller overvejer det..

Hvor lang tid tager det at tage sygeplejerske udd. når man i forvejen har social-og sundhedsassistent uddannelsen?

Og kræver det at man tager ekstra fag nogle steder, eller er det nok det man har i bagagen fra SSA-uddannelsen?

Jeg har ingen gymnasiel udd, men har taget vejen igennem sosu-hjælper, og er nu igang med assistent-udd. og overvejer kraftigt om man skal læse videre på et senere tidspunkt, for at få de flere muligheder i fremtiden.. Er bare i tvivl om hvorvidt man skal ekstra fag osv osv osv.. Håber nogle kan hjælpe mig her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2010

bøgelund

Malonde1985 skriver:

Hej alle SSA´ere  har lige et spørgsmål til jer som evt. har læst videre til sygeplejerske, eller overvejer det..

Hvor lang tid tager det at tage sygeplejerske udd. når man i forvejen har social-og sundhedsassistent uddannelsen?

Og kræver det at man tager ekstra fag nogle steder, eller er det nok det man har i bagagen fra SSA-uddannelsen?

Jeg har ingen gymnasiel udd, men har taget vejen igennem sosu-hjælper, og er nu igang med assistent-udd. og overvejer kraftigt om man skal læse videre på et senere tidspunkt, for at få de flere muligheder i fremtiden.. Er bare i tvivl om hvorvidt man skal ekstra fag osv osv osv.. Håber nogle kan hjælpe mig her

Mener du kan afkorte sygeplejerske uddannelsen med et halvt år. Ulempen er bare, at det er al anatomien og fysiologien de tager fra, og mange ssaér faktisk dumper pga det..? 

så hvis det var mig, ville jeg bare tage det halve år med..

Held og lykke med det .. 

Knus en SSAér der IKKE orker at læse videre  

Anmeld

10. september 2010

Steph_Laurits

bøgelund1 skriver:

Mener du kan afkorte sygeplejerske uddannelsen med et halvt år. Ulempen er bare, at det er al anatomien og fysiologien de tager fra, og mange ssaér faktisk dumper pga det..? 

Held og lykke med det .. 

Hvor lang tid tager SSA??

Anmeld

10. september 2010

bøgelund

StephanieJ skriver:

1 år og 7 mdr mener jeg de har lige lavet uddannelsen om. jeg tog den lige inden den blev ændret, og der var det 1 år og 7 mdr  

Anmeld

10. september 2010

Malonde1985

StephanieJ skriver:

Assistent uddannelsen tager idag 18 mdr

Anmeld

10. september 2010

Malonde1985

bøgelund1 skriver:

Held og lykke med det .. 

Tak for svar  

Ja hvis det er anatomien og fysiologien der ryger fra, så forstår jeg sagtens at mange dumper, for det er ikke lige det der bliver lagt mest vægt på, på assistent uddannelsen! I hvert fald ikke den skole ved nørrebro - desværre ..

Anmeld

10. september 2010

bøgelund

Malonde1985 skriver:

Tak for svar  

Ja hvis det er anatomien og fysiologien der ryger fra, så forstår jeg sagtens at mange dumper, for det er ikke lige det der bliver lagt mest vægt på, på assistent uddannelsen! I hvert fald ikke den skole ved nørrebro - desværre ..

Nej det er jo det. Og det er da nogle temmelig vigtige ting. og også et level højere end assistenten. Og et halvt år fra eller til?! jeg havde ikke gjort det. men det er jo forskelligt.  

så lige du skulle føde til januar ligesom mig bliver spændende.. 

Anmeld

10. september 2010

Malonde1985

bøgelund1 skriver:

Nej det er jo det. Og det er da nogle temmelig vigtige ting. og også et level højere end assistenten. Og et halvt år fra eller til?! jeg havde ikke gjort det. men det er jo forskelligt.  

så lige du skulle føde til januar ligesom mig bliver spændende.. 

Nej nemlig.. måske er det godt at tage det ekstra halve år med.. Så tager den ialt 3½ år ik? Ku være man sku google det engang.

Må indrømme, at jeg heller ikke ved om jeg har modet til at starte på sygeplejersken til den tid. Mangler 3½ måned af assistenten og er sygemeldt nu med graviditetsgener, så det trækker nok lidt ud, og så ved jeg ik om man har overskud til at begynde på videre udd til den tid. Sygeplejersken er jo også at komme igennen og der er mange eksamener - synes assistent udd. er spændende, men den er alligevel også psykisk hård at komme igennem. Man kommer ud for mange ting, og lærer virkelig nye sider af sig selv, synes jeg. Men er glad for jeg er gået igang med den og skal have den færdig så snart det er muligt!

Og ja skal føde i slut januar - dig? ved I hvad det bliver? Den store pige går og glæder sig ekstra til jul, for så skulle mors mave være rigtig stor og så er det snart tid til lillebror skal ud

Anmeld

10. september 2010

bøgelund

Malonde1985 skriver:

Nej nemlig.. måske er det godt at tage det ekstra halve år med.. Så tager den ialt 3½ år ik? Ku være man sku google det engang.

Må indrømme, at jeg heller ikke ved om jeg har modet til at starte på sygeplejersken til den tid. Mangler 3½ måned af assistenten og er sygemeldt nu med graviditetsgener, så det trækker nok lidt ud, og så ved jeg ik om man har overskud til at begynde på videre udd til den tid. Sygeplejersken er jo også at komme igennen og der er mange eksamener - synes assistent udd. er spændende, men den er alligevel også psykisk hård at komme igennem. Man kommer ud for mange ting, og lærer virkelig nye sider af sig selv, synes jeg. Men er glad for jeg er gået igang med den og skal have den færdig så snart det er muligt!

Og ja skal føde i slut januar - dig? ved I hvad det bliver? Den store pige går og glæder sig ekstra til jul, for så skulle mors mave være rigtig stor og så er det snart tid til lillebror skal ud

Assistenten er rigtig spændende, og den giver også mange muligheder. både psykiatrti, sygehus og plejehjem og min opfattelse af sygehus fx er, at assistenterne har noget større omgang med patienterne end sygeplejerskerne har. Hvilket jeg jo bedst kan li.  

Jeg er sat til 3/1. Så et lille nytårsbarn. Vi ved det bliver en pige!

det er da også spændende med en lillebror. en ekstra forsinket julegave.. 

Anmeld

10. september 2010

Nybagt mor

Er selv uddannet ssa, og læser nu videre til spl i Viborg hvor man kan få uddannelsen på 2,5 år. Hvis man altså er uddannet ssa og har en studentereksamen..

Ved at de i Århus giver 1/2 års merit til ssaér..

Men ærligt - det er altså benhårdt arbejde i forhold til ssa...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.