Hvornår/hvor meget liv ved foranliggende moderkage???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.268 visninger
17 svar
0 synes godt om
10. september 2010

piadas

Ja, som I nok næsten kan regne ud via overskriften, går mit spørgsmål til jer, som har foranliggende moderkage - eller har haft det i en tidligere graviditet.

Ved kønsscanningen viste det sig nemlig, at jeg har foranliggende moderkage, og det betyder jo, at jeg ikke mærker så meget liv. Jeg har ved mine to første graviditeter mærket meget liv - meget tidligt (ca. fra uge 14-15). Denne gang er det helt anderledes. Jeg mærker lidt liv, men ikke noget, der er noget i forhold til det jeg har været vant til. Det bekymrer selvfølgelig lidt, men jeg tror som sådan ikke, at der er noget galt. Jeg var til kønsscanning i sidste uge, og der så alt ud som det skulle. MD-scanningen er i næste uge.

Jeg tror bare, jeg har brug for at blive beroliget lidt og høre fra andre, der også har prøvet det!

Knus Pia 19+3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2010

oo

jeg har også foranliggende moderkage og har mærket og mærker stadig tonsvis af liv. jeg mærkede første gang liv da jeg var i 15. uge og har mærket det næsten hver dag lige siden. Jeg har slet ikke oplevet det som en "hæmmer" i den forstand

Anmeld

10. september 2010

Baby2010/2013

Jeg har også foranliggende moderkage, og jeg mærkede først liv i uge 21, men nu tumler han trods alt også rundt

Anmeld

10. september 2010

Anja

Ved mine første graviditeter har jeg haft foranliggende moderkage og det har hver gang betydet, at jeg mest har mærket liv ude i siderne af maven. Det har også kun været i siderne, at jeg har set de tydelige bevægelser.

Denne gang har jeg bagvedliggende moderkage og det er skønt at opleve liv på en helt anden måde. Denne gang er det jo hele maven, der kan slå tydelig kolbøtter og jeg kan lagt tydeligere mærke, hvordan baby ligger.

Jeg synes med andre ord, at der har været markant forskel på mængden af liv og måden at mærke liv på, om det har været foranliggende eller bagvedliggende moderkage.

Anmeld

10. september 2010

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Jeg havde også foranliggende moderkage,og det var også først i ugerne 20+ jeg begyndte så småt at mærke.Men der gik lang tid før jeg rigtig mærkede meget til ham

Anmeld

10. september 2010

piadas

Tjuhl skriver:

jeg har også foranliggende moderkage og har mærket og mærker stadig tonsvis af liv. jeg mærkede første gang liv da jeg var i 15. uge og har mærket det næsten hver dag lige siden. Jeg har slet ikke oplevet det som en "hæmmer" i den forstand

Du er heldig! Jeg glæder mig sådan til at mærke nogle rigtige spark, så jeg ikke er i tvivl længere.

Anmeld

10. september 2010

piadas

BabyHope<3 skriver:

Jeg har også foranliggende moderkage, og jeg mærkede først liv i uge 21, men nu tumler han trods alt også rundt

Rart at høre om andre i samme båd - så er der håb forude!

Er det dit første barn? De siger jo, at man mærker liv senere ved den første...

Anmeld

10. september 2010

piadas

Anja skriver:

Ved mine første graviditeter har jeg haft foranliggende moderkage og det har hver gang betydet, at jeg mest har mærket liv ude i siderne af maven. Det har også kun været i siderne, at jeg har set de tydelige bevægelser.

Denne gang har jeg bagvedliggende moderkage og det er skønt at opleve liv på en helt anden måde. Denne gang er det jo hele maven, der kan slå tydelig kolbøtter og jeg kan lagt tydeligere mærke, hvordan baby ligger.

Jeg synes med andre ord, at der har været markant forskel på mængden af liv og måden at mærke liv på, om det har været foranliggende eller bagvedliggende moderkage.

Lige præcis!! Det er sådan jeg tænker, men det er der jo desværre ikke noget at gøre noget ved - det bliver jo nok ikke nemt at ændre på moderkagens placering!! Men dejligt at få bekræftet at det hænger sammen med hvor meget liv, man mærker.

Anmeld

10. september 2010

Laulund87

Jeg mærkede liv i 19. uge pga foranliggende moderkage

Anmeld

10. september 2010

piadas

Pernilleh skriver:

Jeg havde også foranliggende moderkage,og det var også først i ugerne 20+ jeg begyndte så småt at mærke.Men der gik lang tid før jeg rigtig mærkede meget til ham

Dejligt med endnu en bekræftelse...alt er jo højst sandsynligt som det skal være, man vil jo bare så gerne mærke liv og "følge" nogenlunde det der står i bøgerne og man læser på nettet!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.