Kramper i benene???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2010

VNB

Nadia&Daniel skriver:

Jeg begyndte virkelig at græde for det gjorde så ondt.. Min mand blev nærmeste helt bange når jeg "bare" sad på sengekanten og græd...

Præcis sådan har jeg også siddet!  så føler virkelig med dig!

Min kæreste blev helt bange første gang, og spurgte hele tiden "du er sikker på at det kun er dine ben og ikke maven du har ondt i ikk???" stakkels mand var da vist helt nervøs for om jeg var ved at gå i fødsel... men gudskelov at det KUN benene jeg har ondt i... og det er altså slemt nok, som du ved...  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2010

oo

VNB skriver:

Jeg har nu efterhånden nogle gange oplevet at vågne midt om natten med nogle meget kraftige og meget ubehagelige kramper i under-benene....

Det er nærmest som om at mine muskler "sætter sig fast" på en eller anden måde, især hvis jeg åbenbart er kommet til at strække mine ben for meget ud....

det tager ca et par minutter så stopper kramperne igen, men for satan hvor gør det ondt mens det står på!

Jeg har slet ingen vand i benene, og har ikke ondt i løbet af dagen.

Andre som har oplevet dette?

Knus Vinni i 28 uge.

jeg ved min ene onkels kone oplevede det under begge sine graviditeter, så det er vist meget normalt at tingene går lidt i hak

selv har jeg en død lillefinger på venstre hånd...der er en nerve der har sat sig i spænd et eller andet sted, så den finger hænger ligesom bare på

Anmeld

10. september 2010

VNB

Tjuhl skriver:

jeg ved min ene onkels kone oplevede det under begge sine graviditeter, så det er vist meget normalt at tingene går lidt i hak

selv har jeg en død lillefinger på venstre hånd...der er en nerve der har sat sig i spænd et eller andet sted, så den finger hænger ligesom bare på

Uha lyder bestemt heller ikke rart med en "død" lillefinger! hihi  Håber da virkelig at den vender tilbage efter du har født!

Kan efterhånden høre at jeg langt fra er den eneste gravide som oplever disse dumme kramper, så ja det må jo være forholdsvis "nomalt". Der står bare intet om det i min fine graviditets bog... der står at man kan opleve uro, men det synes jeg nu ville være en underdrivelse at kalde det

Anmeld

10. september 2010

oo

VNB skriver:

Uha lyder bestemt heller ikke rart med en "død" lillefinger! hihi  Håber da virkelig at den vender tilbage efter du har født!

Kan efterhånden høre at jeg langt fra er den eneste gravide som oplever disse dumme kramper, så ja det må jo være forholdsvis "nomalt". Der står bare intet om det i min fine graviditets bog... der står at man kan opleve uro, men det synes jeg nu ville være en underdrivelse at kalde det

man bruger jo heldigvis ikke lillefingeren til ret meget (bruger man den overhovedet), så er det langt værre at være ude af stand til at kontrollere sine ben!!

Anmeld

10. september 2010

VNB

Tjuhl skriver:

man bruger jo heldigvis ikke lillefingeren til ret meget (bruger man den overhovedet), så er det langt værre at være ude af stand til at kontrollere sine ben!!

hehe nej tror sjælendt man bruger den... det skulle da lige være når det klør heeeelt inde i øret - der har den perfekt størrelse til at nå ind

heldigvis er benene jo "kun" ramt i de minutter det tager før kramper går væk igen.. men ja i den tid er jeg så godt som immobil!

Anmeld

10. september 2010

Trolde_mor

uhhh har også bare døjet SÅÅÅÅ meget med kramper i benene, specielt om natten.Ind imellem kunne man bare ikke gå ordentlig dagen efter..

Men efter at have set og lavet de her øvelser har jeg slet ikke kramper mere

http://www.hvidovrehospital.dk/menu/Afdelinger/Gynaekologisk-+Obstetrisk+Afdeling/Foedeafdelingen/Graviditeten/Fysiske+oevelser+for+gravide/Oevelser+for+blodomloebet/

Så kast dig ud i dem søde - de er gode

Anmeld

10. september 2010

VNB

Trolde_mor skriver:

uhhh har også bare døjet SÅÅÅÅ meget med kramper i benene, specielt om natten.Ind imellem kunne man bare ikke gå ordentlig dagen efter..

Men efter at have set og lavet de her øvelser har jeg slet ikke kramper mere

http://www.hvidovrehospital.dk/menu/Afdelinger/Gynaekologisk-+Obstetrisk+Afdeling/Foedeafdelingen/Graviditeten/Fysiske+oevelser+for+gravide/Oevelser+for+blodomloebet/

Så kast dig ud i dem søde - de er gode

1000 tak for linket! Vil jeg prøve i aften

Ja man har helt ondt næste dag når man skal gå rundt på de stakkels for-krampede ben!

de når lige at blive normale igen til om aftene, og så kramper de igen om natten...

SKØNT for dig at du ikke mærker til det mere!

Håber jeg er lige så heldig

Anmeld

10. september 2010

Trolde_mor

VNB skriver:

1000 tak for linket! Vil jeg prøve i aften

Ja man har helt ondt næste dag når man skal gå rundt på de stakkels for-krampede ben!

de når lige at blive normale igen til om aftene, og så kramper de igen om natten...

SKØNT for dig at du ikke mærker til det mere!

Håber jeg er lige så heldig

Ellers kan du når du sidder ned, strække foden rundt og så kører den rundt, først 25 gange den ene vej og så 25 gange den anden vej, og så ellers støtte den med det foreste del af foden mod en væg - hjælper også

Det kan man gøre i løbet af dagen, og tager ikke så lang tid

Så lidt, håber det hjælper dig, er sq ikke sjovt at vågne med krampe eller humpe rundt fordi man har ondt i den muskel der har været krampe i.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.