Kramper i benene???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.641 visninger
17 svar
0 synes godt om
10. september 2010

VNB

Jeg har nu efterhånden nogle gange oplevet at vågne midt om natten med nogle meget kraftige og meget ubehagelige kramper i under-benene....

Det er nærmest som om at mine muskler "sætter sig fast" på en eller anden måde, især hvis jeg åbenbart er kommet til at strække mine ben for meget ud....

det tager ca et par minutter så stopper kramperne igen, men for satan hvor gør det ondt mens det står på!

Jeg har slet ingen vand i benene, og har ikke ondt i løbet af dagen.

Andre som har oplevet dette?

Knus Vinni i 28 uge.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2010

AWO

Åh, kan godt huske det - nøj, hvor gjorde det ondt!!

Det hjalp, hvis jeg skyndte mig at stille benene ned på jorden - så hldt det rimelig hurtigt op.

Venepumpeøvelser skulle vist hjælpe, og så strakte jeg altid lidt ud før jeg gik i seng. Og så blev det bedre til sidst, da jeg gik på barsel, fordi jeg så ikke gik så meget rundet mere.

Anmeld

10. september 2010

Kaufie

Jep - det har jeg også - ca. en gang om ugen - og kan ikke finde noget mønster i om jeg har gået meget eller lidt om dagen.

Tippet er, at få din mand/kæreste til at tage fat om fod og ben og tvinge foden op mod benet, sådan at du bukker i anklen i stedet for at have strakt fod (giver det mening??) Det virker ihvert fald for mig - for ja, det gør nas - og jeg kan altid mærke det dagen efter.

Mette, 28+4....ca

Anmeld

10. september 2010

VNB

Anke skriver:

Åh, kan godt huske det - nøj, hvor gjorde det ondt!!

Det hjalp, hvis jeg skyndte mig at stille benene ned på jorden - så hldt det rimelig hurtigt op.

Venepumpeøvelser skulle vist hjælpe, og så strakte jeg altid lidt ud før jeg gik i seng. Og så blev det bedre til sidst, da jeg gik på barsel, fordi jeg så ikke gik så meget rundet mere.

Ja det gør virkelig bare ondt!  vågende med et chock første gang jeg oplevede det...

Vil prøve dit råd til at få fødderne ned på gulvet når det sker. synes bare at mine ben nærmest bliver så stive at jeg kun kan ligge helt stille indtil det stopper igen.

Er "glad" for at jeg ikke er den eneste som har oplevet det, for tænkte da på om det kunne være helt normalt?!

Jeg startede i praktik på sygehuset for 14 dage siden (læser til sygeplejerske) og det var faktisk der det startede, så måske har du ret i at det kan komme når man har overanstrengt sine ben? Må lige prøve nogle vene-pumpe øvelser inden sengetid og se om det hjælper

Tak for svar

Anmeld

10. september 2010

Nadia&Daniel

Ja tak - det har jeg også kæmpet med Nogle gange var det et ben, men så begyndte det lige pludselig begge ben på samme tid (f... det gjorde sgu ondt) og ofte flere nætter i træk. Det er heldigvis stoppet nu - er 32+3 i dag. Tror det stoppede omkring 30 uge (men er ikke sikker)..

Det eneste som hjalp (på mig) var at stå op og gå lidt rundt - så vidt mulig (ellers det med at have fødderne på gulvet er godt)..

Anmeld

10. september 2010

VNB

Kaufie skriver:

Jep - det har jeg også - ca. en gang om ugen - og kan ikke finde noget mønster i om jeg har gået meget eller lidt om dagen.

Tippet er, at få din mand/kæreste til at tage fat om fod og ben og tvinge foden op mod benet, sådan at du bukker i anklen i stedet for at have strakt fod (giver det mening??) Det virker ihvert fald for mig - for ja, det gør nas - og jeg kan altid mærke det dagen efter.

Mette, 28+4....ca

Ja jeg kan også mærke det dagen efter... som om at mine muskler dernede lige at blevet total overanstrengt og derfor er ømme...

Det giver faktisk god mening med at få foden op mod benet, for det er jo "ned af" den nærmest sætter sig fast.

min kæreste fik et chock da han vågende ved at jeg skrev AAAAV! Så tror gerne han tager fat og bukker til for at hjælpe

Stoppede dit igen eller tror du det fortsætter resten af graviditeten mon???

Anmeld

10. september 2010

VNB

Nadia&Daniel skriver:

Ja tak - det har jeg også kæmpet med Nogle gange var det et ben, men så begyndte det lige pludselig begge ben på samme tid (f... det gjorde sgu ondt) og ofte flere nætter i træk. Det er heldigvis stoppet nu - er 32+3 i dag. Tror det stoppede omkring 30 uge (men er ikke sikker)..

Det eneste som hjalp (på mig) var at stå op og gå lidt rundt - så vidt mulig (ellers det med at have fødderne på gulvet er godt)..

jeg har også døjet med det flere nætter i træk nu, og kan ligge vågen længe bagefter fordi det stadig gør ret så ondt...

Håber jeg er lige så heldig som dig med at det stopper igen...

underligt hvad der tricker det.... har aldrig oplevet det før, så det må da helt sikkert have noget med graviditeten at gøre. Især når vi er flere der har oplevet præcis det samme.

Håber det blir væk hos dig i de sidste 8 uger!

Anmeld

10. september 2010

Kaufie

VNB skriver:

Ja jeg kan også mærke det dagen efter... som om at mine muskler dernede lige at blevet total overanstrengt og derfor er ømme...

Det giver faktisk god mening med at få foden op mod benet, for det er jo "ned af" den nærmest sætter sig fast.

min kæreste fik et chock da han vågende ved at jeg skrev AAAAV! Så tror gerne han tager fat og bukker til for at hjælpe

Stoppede dit igen eller tror du det fortsætter resten af graviditeten mon???

Jeg mener ikke det var så slemt første gang jeg var gravid - men der gik jeg også hjemme de sidste 3 mdr og kunne sidde med fødderne oppe i sofeaen - nu sidder jeg meget på jobbet, men ingen ulighed for at få fødderne op - og så har jeg jo den 3-årige derhjemme, som heller ikke synes mor skal sidde på sofaen i hans vågne timer....

Så ja, jeg regner med det fortsætter - i det mindste til jeg går på barsel.

Har dog tænkt mig at begynde på vandaerobic og svømme - vandets cirkulation og pres på benene skulle også hjælpe - og så de der venepumpeøvelser  

Anmeld

10. september 2010

Nadia&Daniel

VNB skriver:

jeg har også døjet med det flere nætter i træk nu, og kan ligge vågen længe bagefter fordi det stadig gør ret så ondt...

Håber jeg er lige så heldig som dig med at det stopper igen...

underligt hvad der tricker det.... har aldrig oplevet det før, så det må da helt sikkert have noget med graviditeten at gøre. Især når vi er flere der har oplevet præcis det samme.

Håber det blir væk hos dig i de sidste 8 uger!

Jeg begyndte virkelig at græde for det gjorde så ondt.. Min mand blev nærmeste helt bange når jeg "bare" sad på sengekanten og græd...

Anmeld

10. september 2010

VNB

Kaufie skriver:

Jeg mener ikke det var så slemt første gang jeg var gravid - men der gik jeg også hjemme de sidste 3 mdr og kunne sidde med fødderne oppe i sofeaen - nu sidder jeg meget på jobbet, men ingen ulighed for at få fødderne op - og så har jeg jo den 3-årige derhjemme, som heller ikke synes mor skal sidde på sofaen i hans vågne timer....

Så ja, jeg regner med det fortsætter - i det mindste til jeg går på barsel.

Har dog tænkt mig at begynde på vandaerobic og svømme - vandets cirkulation og pres på benene skulle også hjælpe - og så de der venepumpeøvelser  

nej kan godt se at du ikke har den store tid til at sidde og "dase" med benene oppe

Jeg kan desværre først gå på barsel 3 uger før min termin da jeg lige skal nå en klinisk eksamen... så puha måske kan jeg se frem til kramperne resten af tiden så.... Godt at dey heldigvis er de eneste gerner jeg oplever.

Jeg dyrker motion hver dag i ca 30-40 min, så synes at mine ben burde være i "god form" men har også overvejet om jeg skulle skifte over til noget vand-gymnastik. om ikk andet er det da forsøget værd

Håber at du slipper for kramperne meget snart, så du kan få sovet ud inden det går løs med både en bebs og en 3 årig 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.