Bliver nødt til at få luftet mit hjerte - og det bliver så herinde anonymt, da jeg har det meget svært med dette.
Har en lille dreng på 10 mdr, som endnu kun får grød/mos med små klumper herhjemme. Er virkelig virkelig angst for at han skal få noget galt i halsen, og de enkelte gange jeg har prøvet at give ham lidt rugbrød har jeg siddet med bankende hjerte og ventet på at han blev færdig med det lille stykke.
Han startede i vuggestue da han var 8,5 mdr - og jeg meldte klart ud fra start at han ikke havde fået det store at tygge i - men at de bare skulle give ham, så han kom i gang.
Troede så at det gik fint med at spise i vuggestuen, indtil en pædagog her den anden dag sagde at hun sýntes det var meget ubehageligt at spise med ham, idet han ligesom samlede al maden i munden og så sank det på en gang, hvorved han fik det galt i halsen og hostede til han fik tårer i øjnene og det så kom op. Ikke bare engang imellem, men til hvert måltid og flere gange!
Så nu sidder jeg herhjemme og føler mig som jordens dårligste mor. er det på grund af mig at han åbenbart ikke kan finde ud af at spise...
Og jeg har jo ikke et roligt øjeblik når jeg ved de spiser i vuggestuen nu...
Herhjemme får han jo mos/grød med små klumper - og der synker/spiser han pænt.
Sagde at de måtte prøve at give ham en tår vand efter hver bid, når de kunne se han havde tygget færdig - så han ikke samler mange bidder som nu.
Men åh - hvor er det svært, får helt tårer i øjnene nu jeg skriver dette, for er som det bider sig selv lidt i halen - for nu tør jeg jo slet ikke give ham noget - og så bliver det jo bare en ond cirkel!
Er der mon andre der har børn der har svært ved at synke eller lign problem?
Kh en mor med en stor klump i maven..