Endnu en sygedag... kom glædeligt med råd...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2010

Mira0911

biimse skriver:

Jeg har lagt syg med influenza siden i tirsdags, og jeg har mere eller mindre levet af kakao, is og suppe .. Jeg er ganske vist ikke blevet rask endnu, men det er bare det eneste jeg har haft lyst til at spise

Det lyder nu heller ikke dårligt... ;)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2010

SarahAa

MoarJ skriver:

Kæresten er allerede ude og køre.. Så han tager det med hjem, når han har fået ordnet diverse sager... Har dog en smule cola endnu jeg kan klare mig med...

Det var da dejligt Så håber jeg da for dig at du snart er rask igen!

Anmeld

10. september 2010

Mira0911

SarahAa skriver:

Det var da dejligt Så håber jeg da for dig at du snart er rask igen!

Det håber jeg også at jeg snart er... :)

Vi skal også passe hunde i weekenden... :)

Anmeld

10. september 2010

Steph_Laurits

MoarJ skriver:

Er træt af bananer for tiden....  Har spist for mange i en periode...

Kender det godt  Køber også altid for mange bananer ind når jeg handler

God bedring ihvert fald, og håber at nogen af alle de gode tips du har fået hjælper

Anmeld

10. september 2010

baby2010

Cola er ikke en skrøne. Men det skal være "ÆGTE" cola - med sukker. Grunden til at det er godt er, at det indeholder sukker og salt - som kroppen typisk mangler, når man fx har kastet op osv. Desuden kan koffein kvikke lidt op.

Revet æble er godt fordi det danner kalium, når det kommer i kontakt med ilt. Man skal vente med at spise det indtil det er blevet brunt - brug et grønt æble, de danner mest. Kalium er en vigtig faktor i cellernes funktionsdygtighed og man kan også blive lidt "lav" på det, når man fx brækker sig.

Man skal holde sig fra juice og mælk som kan provokere maven.

Yoghurt kan være godt. Havregrød er som regel helt genialt, når man har det lidt bedre fordi det ligger et indvendigt plaster på maven og beroliger samtidig med der er masser af gods i, så man får meget energi.

God bedring!

Julie

Anmeld

10. september 2010

TbCp

baby2010 skriver:

Cola er ikke en skrøne. Men det skal være "ÆGTE" cola - med sukker. Grunden til at det er godt er, at det indeholder sukker og salt - som kroppen typisk mangler, når man fx har kastet op osv. Desuden kan koffein kvikke lidt op.

Revet æble er godt fordi det danner kalium, når det kommer i kontakt med ilt. Man skal vente med at spise det indtil det er blevet brunt - brug et grønt æble, de danner mest. Kalium er en vigtig faktor i cellernes funktionsdygtighed og man kan også blive lidt "lav" på det, når man fx brækker sig.

Yoghurt kan være godt. Havregrød er som regel helt genialt, når man har det lidt bedre fordi det ligger et indvendigt plaster på maven og beroliger samtidig med der er masser af gods i, så man får meget energi.

God bedring!

Julie

Jeg synes bare jeg har læst at NETOP fordi cola er sødt er det ikke godt til dårlig mave.... diarre...
Kan der være forskel på om det er godt til "almindelig" dårlig mave og så "diarre"?

Anmeld

10. september 2010

Bayze

baby2010 skriver:

God bedring!

Julie

´Fessor siger jeg bare

Anmeld

10. september 2010

K&S

Øv altså... Synes kun jeg støder på skrøner efterhånden....

Jeg må prøve revet æble...

Husk at det revne æble skal blive brunt, før du spiser det, ellers er der for meget syre i...!  

Manden har lige haft samme omgang, han spiste revet æble, ristet grovtoast, youghurt, havregrød og kogte ris...! God bedring

Anmeld

10. september 2010

baby2010

TbCp skriver:

Jeg synes bare jeg har læst at NETOP fordi cola er sødt er det ikke godt til dårlig mave.... diarre...
Kan der være forskel på om det er godt til "almindelig" dårlig mave og så "diarre"?

Det kommer lidt an på hvad den dårlige mave skyldes jo... Det er svært at sige, men det hjælper på meget, det er helt sikkert! Hvis man er meget syg, skal man nok holde sig til meget få slurke koldt vand...

Anmeld

10. september 2010

baby2010

Bayze skriver:

´Fessor siger jeg bare

Haha mjo man har da samlet lidt viden ind med utallige bræksygdomme igennem livet - og en mor som er sygeplejerske 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.