En lille opdate herfra fra første samtale.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.199 visninger
31 svar
0 synes godt om
10. september 2010

Kruse90

Hej dejlige kvinder

Det var ikke en særlig god oplevelse
Lægen sagde så ofte ,, jamen I er jo unge, i kan jo sagtens vente 2-3 år endnu''   + at han siger, har I egentlig tænkt på det der med at få børn hey nej det her er en stor joke, vi sidder her bare for sjov, og syntes lige det kunne være fedt men en baby.
Sig mig en gang, hvad F****N TROR HAN SELV! Ej hvor var jeg var træt af ham lynhurtig. Det er et stort nok skridt i sig selv!
Kunne tydelig høre på ham at han syntes det var underligt, at vi som 20 årige sad i fertilitets behandling. men HEY jans sæd kvalitet er jo grunden til vi blev sendt videre. Vores egen læge tvivlede jo ikke ÉT sekund om, at det var det vi skulle.

Det ville ikke lykkedes af sig selv, som vores egen læge sagde da vi fik svaret på sædprøven

Han skal lave en ny sædprøve på mandag. Er den så stadig stærk nedsat, så skal han til Brædstrup, og have lavet en udredning ( han skal have tjekket hans homoner, have scannet hans testikler. ) osv osv. ( kitty fik i også dette gjort inden I kom igang)

Men en dejlig ting at få afvide derinde var, at jeg så super fin ud, at så normalt og perfekt ud.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2010

CamillaValby

Godmorgen

Altså jeg vil sige at det er jo meningen at det skal være en god oplevelse. For det som i kommer til at opleve med op og ned ture er det vigtigt at komme et sted hvor man er tryg og føler at de tager en seriøs.

Jeg ville opfordre jer til at undersøge om evt. privat klinikker, der kan du nemlig også bruge henvisningen.

Jeg skal i dag insemineres for 2 gang, og jeg kan i hvertfald skrive under på at det er vigtigt og rigtig rart at komme et skønt sted med nogle dejlige mennesker.

Jeg  for jer.

Anmeld

10. september 2010

Sunflower

Det er meget vigtigt at I har det godt der hvor I er i behandling. Da vi gik hjem efter vores første samtale var vi meget lettede og på en eller anden ubeskrivelig måde glade. Vi har så selvfølgelig haft en masse nedture efterfølgende i forbindelse med udredningen og alt det der følger med. Men vores valg af klinik (privat) har vi på intet tidspunkt fortrudt. Hvis vi skal igennem IVF (hvilket vi jo ikke håber bliver nødvendigt) overvejer vi faktisk at betale os fra det, så vi fortsat kan blive på netop den klinik.

Hvad angår udredning af din kæreste, så er det helt normalt. Min kæreste er først lige blevet færdig udredt efter 4-5 mdr. Han har skulle aflevere flere prøver til oprensning og han er blevet scannet + div.

Hvis I ikke føler jer ordentlig behandlet af lægen synes jeg virkelig I skulle finde et andet sted. Ventetiden på privat klinikker er ikke så lang - vi ventede kun en lille måneds tid på vores første samtale, derefter er der ingen ventetid.

Håber I fidner en løsning.

Knus

Anmeld

10. september 2010

Kruse90

CamillaValby skriver:

Godmorgen

Altså jeg vil sige at det er jo meningen at det skal være en god oplevelse. For det som i kommer til at opleve med op og ned ture er det vigtigt at komme et sted hvor man er tryg og føler at de tager en seriøs.

Jeg ville opfordre jer til at undersøge om evt. privat klinikker, der kan du nemlig også bruge henvisningen.

Jeg skal i dag insemineres for 2 gang, og jeg kan i hvertfald skrive under på at det er vigtigt og rigtig rart at komme et skønt sted med nogle dejlige mennesker.

Jeg  for jer.

privatklinikker. det koster jo en krig gør det ikke??

Anmeld

10. september 2010

lisbethita

Kruse90 skriver:

Hej dejlige kvinder

Lægen sagde så ofte ,, jamen I er jo unge, i kan jo sagtens vente 2-3 år endnu''   + at han siger, har I egentlig tænkt på det der med at få børn hey nej det her er en stor joke, vi sidder her bare for sjov, og syntes lige det kunne være fedt men en baby.
Sig mig en gang, hvad F****N TROR HAN SELV! Ej hvor var jeg var træt af ham lynhurtig. Det er et stort nok skridt i sig selv!
Kunne tydelig høre på ham at han syntes det var underligt, at vi som 20 årige sad i fertilitets behandling. men HEY jans sæd kvalitet er jo grunden til vi blev sendt videre. Vores egen læge tvivlede jo ikke ÉT sekund om, at det var det vi skulle.

Det ville ikke lykkedes af sig selv, som vores egen læge sagde da vi fik svaret på sædprøven

Han skal lave en ny sædprøve på mandag. Er den så stadig stærk nedsat, så skal han til Brædstrup, og have lavet en udredning ( han skal have tjekket hans homoner, have scannet hans testikler. ) osv osv. ( kitty fik i også dette gjort inden I kom igang)

Men en dejlig ting at få afvide derinde var, at jeg så super fin ud, at så normalt og perfekt ud.

Hej ;-) 

Ej ok, det er da noget af en udmelding. Hvor længe har I prøvet på at få et barn?? Kan det være pga kort tid ham lægen kan finde på at sige sådan?? Ja...kunne godt forestille mig, at man får sat et mærkat på hovedet, fordi man er ung, men det ændrer jo ikke situationen, hvis I to ønsker jer brændende at blive forældre nu - 20 år eller ej. 

Jeg håber i hvert fald, at I får held med behandlingen. 

Held og lykke med det!!

KRAM

Anmeld

10. september 2010

Kruse90

lisbethita skriver:

Hej ;-) 

Ej ok, det er da noget af en udmelding. Hvor længe har I prøvet på at få et barn?? Kan det være pga kort tid ham lægen kan finde på at sige sådan?? Ja...kunne godt forestille mig, at man får sat et mærkat på hovedet, fordi man er ung, men det ændrer jo ikke situationen, hvis I to ønsker jer brændende at blive forældre nu - 20 år eller ej. 

Jeg håber i hvert fald, at I får held med behandlingen. 

Held og lykke med det!!

KRAM

tusinde tak.
Vi har prøvet i 1½ år nu.
Og det er ved at trække tænder ud.
Men prøver at holde hovedet koldt.
caroline86 ( herinde ) er en fantastisk støtte for mig.
Er spændt på at høre fra nogle flere i behandling.
Håber vores næste samtale bliver bedre. Sidder også med tanken om at skifte klinik. evt skive eller skejby. For føler mig virkelig ikke velkommen.

Anmeld

10. september 2010

Trolde_mor

Kruse90 skriver:

tusinde tak.
Vi har prøvet i 1½ år nu.
Og det er ved at trække tænder ud.
Men prøver at holde hovedet koldt.
caroline86 ( herinde ) er en fantastisk støtte for mig.
Er spændt på at høre fra nogle flere i behandling.
Håber vores næste samtale bliver bedre. Sidder også med tanken om at skifte klinik. evt skive eller skejby. For føler mig virkelig ikke velkommen.

Syntes det lyder som en god idé at skifte til en anden klinik søde - sådan en læge er det sidste i har brug for.

I har brug for støtte og ikke en læge der "bare" mener I kan vente..

Anmeld

10. september 2010

linefun

Kruse90 skriver:

Hej dejlige kvinder

Hvor er et bare utroligt og uforskammet, at en læge kan se sådan på det. Han skulle skamme sig..

Vi fik lidt en oplevelse af, at den læge vi havde samtale med, havde gjort det for mange gange. Det blev ligesom lidt en tale hun lirrede af.
Man kunne godt have lyst til at fortælle dem, at de rent faktik sidder overfor nogle gangske almindelige, følsomme mennesker, som i forvejen kæmper en kamp. Men lige der er man ikke helt så overskudsagtig og regner jo også med at få den bedste behandling.

Jeg synes, I skal finde et sted I kan være tilfredse med og føle I bliver taget seriøst og behandlet godt. 

for at I snart får jeres ønske baby

Line

Anmeld

10. september 2010

Kruse90

menhvordan skifter vi klinik? og hvad med kø osv nu?
nu er vi jo inde i det.
tror jeg vil se hvad Jans sædprøve siger. Han skal jo som sagt lave en igen på mandag. Så må vi se hvad der sker.
Håber inderligt at der ikke går for langtid. For man har det bare så svært i disse tider. Det er bestemt overhovedet ikke nemt.
har allermest lyst til at sætte mig i et hjørne og græde.
Syntes det er super hårdt. Og ved ikke hvordan elelr hvorledes noget som helst kommer til at fungere. og HVORNÅR?

Når man spurgte om det var 2 eller 6 måneder det ville tage før vi var igang. svarede han slet ikke og sagde bare JAMEN nu skal vi jo lige se Jans sædkvalitet igen.

Syntes det hele er SÅ uretfærdig lige i tiden. Det rammer os begge utrolig hårdt.

Anmeld

10. september 2010

BubbieBear

Kruse90 skriver:

menhvordan skifter vi klinik? og hvad med kø osv nu?
nu er vi jo inde i det.
tror jeg vil se hvad Jans sædprøve siger. Han skal jo som sagt lave en igen på mandag. Så må vi se hvad der sker.
Håber inderligt at der ikke går for langtid. For man har det bare så svært i disse tider. Det er bestemt overhovedet ikke nemt.
har allermest lyst til at sætte mig i et hjørne og græde.
Syntes det er super hårdt. Og ved ikke hvordan elelr hvorledes noget som helst kommer til at fungere. og HVORNÅR?

Når man spurgte om det var 2 eller 6 måneder det ville tage før vi var igang. svarede han slet ikke og sagde bare JAMEN nu skal vi jo lige se Jans sædkvalitet igen.

Syntes det hele er SÅ uretfærdig lige i tiden. Det rammer os begge utrolig hårdt.

Først får du lige et . Det ER okay at græde!

Tro mig jeg tudbrølede de første par gange vi var til samtalen ved lægen og de kun kunne snakke om livsstil osv!
vi skiftede lægehus og han satte så det hele igang. Er glad for vi tog den beslutning, for det viste sig at det var min mands soldater den er gal med.

Synes det er SÅ uprofessionelt af den læge på klinikken har sagt sådan til jer I er jo to voksne mennesker der for længe siden tog beslutningen om at prøve at få et barn. Der er jo en fysisk grund til I er ufrivillig barnløse.

Jeg er selv 21 (min mand er 29) og vi er da igang med behandlingen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.