Vuggestue..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juli 2008

Marco2

Kan godt forstå du er utryg ved det.

Hvordan kan det være han skal ud så tidligt?

Emily er lige startet men hun bliver også snart et år, og alligevel er hun suverænt den yngste...

AG

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2008

Honningblomst

AEldur skriver:

Fordi regner med at tage den plads eller kan der går over 3 mdr før jeg kan få en ny..

Skal du snart i arbejde eller?? Tænker lidt at det da vil være godt for ham at vente de tre måneder der kan gå før i får en ny plads...7 mdr. er tidligt at skulle ud i den store verden uden sin moar...(L) så hvis du kan, så ville jeg klart anbefale at vente og nyde din lille mand hjemme hos dig så længe du kan og dermed styrker du ham også meget...
Knus Eva...

Anmeld

20. juli 2008

Jan9e D

Der er jo mange meninger og holdninger til hvornår forældre syntes deres barn skal begynde i dp eller i vs, så det vil jeg ikke rigtigt komme ind på, men dele min egen erfaring derimod. Min datter begyndte i Dp da hun var 6 mdr, og tro mig jeg følte mig som verdens dårligste mor. Men for mig og min datter var det bedste jeg kunne gøre på det tidspunkt. Jeg havdet fået en fødselsdepersion og min datter var ofte syg som følge af reflux, dvs ofte havde hun feber eller skreg min 10 - 12 timer om dagen. Min daværende mand havde jo sit firma og kunne/ville ikke rigtigt hjælpe i den situation. Så vi startede med at dp-mor havde hende 2-3 timer om dagen og så forlængede vi langsomt tiden med ca 15 min når jeg syntes hun var klar ti det i samråd med min sundhedsplejerske. Det skal lige siges at i starten kom hun kun over til dp-mor omkring når hun skulle sove til middag. Men da man skulle sidde med hende mens hun sov, pga reflux'en fik jeg desværre ikke mulighed for at sove, eller slappe af. Så afhæningt af hvad dit/jeres behov er, så vil jeg sige go for it, jeg tror det har givet pote at vi kørte hende meget langsomt ind, og hun var der først 5 timer efter 4 mdr. Men som sagt var det den bedste løsning for os. (H) - Jannie

Anmeld

20. juli 2008

Sabby

Hej :o)

Begge Natasja var 7 mdr. da hun startede i vuggestue, det gik fint, de havde det der vist hedder en indkørsels periode, hvor du og dit barn er i vuggestuen sammen et par timer, og så dagen efter skal barnet selv være der uden moren, i et par timer osv. sådan fungerede det i hvert fald nede i Natasjas vuggestue.

Misja er lige fyldt 6 mdr. hun starter i vuggestuen her d. 1 august.

Anmeld

20. juli 2008

twinboys

Hej først og fremmest vil jeg sige det er ikke let at aflevere sin lille pus første gang og det er det hverken når barnet er 6mdr eller 2år.. Men tænker man på barnet er det letter for det at blive afl. så tidligt som muligt, da det ikke er så bevidst som 6 mdr end som en 2 årig...
Jeg er selv dagplejer og bare man giver sit barn en rigtig god indkøring skal det nok gå...
Men men men ikke at lade sit barn få for mange timer i starten...
Sådan her kører jeg mine nye børn ind...
Først forbesøg hvor forældre og den lille pus kommer på besøg... Jeg tager aldrig barnet i mine arme før barnet har set mig an og selv viser interesse for mig.. Vi skal jo begge lære hinanden at kende...
Forbesøget er jo også for at i kan se hvem og hvordan er vores nye dagplejer / vuggestue..
Kontaktbesøget er meget i stil med forbesøget... Det er bare her hvor man får skrevet under på papirer og gentager, hvad der blev nævnt på forbesøg...
Så er dag 1 i sigte... Jeg har bedt forældre afl. 1 time og så hente sit barn igen.. Det kan man så gøre i 2 dage...Eller vidst det er gået godt 1. dag så sige 2 timer dag 2...
3. dag prøver barnet at være med til frokost og bliver derefter hentet...
4. dagen bliver det hentet efter en god middagslur og så er barnet som regel klar til sin helt nye verden...
Husk at gøre afl meget hurtig og kort, for jo længere den bliver jo mere svært gør man det for sig selv og sit barn... Barnet har ikke styr på tiden og hvis der går for længe, tror barnet at det skal hjem igen...
Nogle børn græder den første uge, når det er blevet afl. men når mor eller far først er ude af syne, ja så græder barnet ikke mere...
Ja det er hårdt at gå fra sit barn, når det græder, men så ring når du er kommet hjem eller på job og hør hvordan det går...
Nogle børn reagere ikke på det og så lige pludselig 2mdr efter kan det komme... Helt normalt...
Vis dit barn at du er tryg ved det her, så smitter det nemlig af...
Hvis du vil vide mere eller har spørgsmål må du gerne kontakte mig på 23286029...
9års erfaring...
Ønsker jer alle en god start i dagpleje / vuggestue / børnehave....

Mvh Majbritt

Anmeld

20. juli 2008

Sebastians Mor

Hejsa Maybritt.
Jeg gemmer dit nummer for en sikkerheds skyld, det kan være der kommer en sms en dag,.
Dejlig at vide at man har en man kan ringe/Skrive til hvis det endelig er...

Tusind tak for alle de gode svar, men tror jeg indmelder ham, også tager det stille og roligt med indkørslen.
Men ringer dog lige til min sundhedsplejeske...

Anmeld

21. juli 2008

NejaJ

Min lille Lærke skal starte i vuggestue her i byen d. 18/8 Hvor hun så næsten er 9 måneder.

Anmeld

13. august 2008

Miamaja

Jeg ville absolut gore alt for at holde mit barn hjemme hos mig til mindst 1 aar. Baade pga af alle de sygdomme der florerer men ogsaa pga de storre born. Jeg har arbejdet i vuggestuer og bornehaver hvor jeg desvarre har set at 2-3 aarige har slaaet eller kastet med legetoj der ramte babyerne.
Paedagoer er rigtig sode og hjalpsomme men kan ikke vare hos det enkelte barn hele tiden.

Anmeld

15. august 2008

Jordbærpigen

Jeg har også arbejdet i vuggestue og børnehave, men jeg har dog aldrig set, at de større børn har kastet med legetøj, som har ramt de små børn. Det er min erfaring, at pædagogerne tager sig meget af de helt små babyer, men kan selvfølgelig ikke være hos dem HELE tiden.
Ifht. dét med om det er for tidligt at sende sit barn i vuggestue når det er 7 måneder, så mener jeg ikke at det er det. Barnet oplever, når det bliver ca. 1 år, en utrykhed når moderen forlader det, da det tror, at moderen ikke kommer tilbage igen. Det er derfor ofte nemmere for barnet at starte tidligt i vuggestue, da det så vænner sig til at være blandt andre voksne, og dermed ikke oplever denne utrykhed, som hvis det først starter når det er 1 år:)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.