hjælp mig lige?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

769 visninger
14 svar
0 synes godt om
9. september 2010

quar20

Hej tøser..

Nu er jeg andengangs gravid og er idag 29uger henne..!! har været til JM idag og han blev skønnet til 1500g hvilket jo er fint fint.. Men mærkede et smeld i mit underliv i sidste uge..!!  Der har RIGTIG langt nede sagde hun.. hun ku slet ikke rokke med hovedet..!!

Er der nogle af jer der har prøvet det? altså at de sætter sig fast så tidligt?.. Har mange smerter i mit underliv og har hele graviditeten haft mange smerter - men kom sådan til at tænke på vej hjem fra JM.. Om  det ku resulterer i at man fødte for tidligt eller?

Ja jeg er faktisk lidt på bar bund lige med det her..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2010

quar20

Ja selvfølgelig sprang min computere lige over noget tekst..! det har den DESVÆRRE med at gøre.. beklager..

Men hovedet står HELT fast og hun kunne slet ikke rokke med hovedet..!! Og han ligger MEGET MEGET langt nede i mit bækken..! Blev mere eller mindre paf og glemte helt at stille spørgsmål omkring det..!!

Ved i om det kan betyde i for tidlig fødsel eller?

Anmeld

9. september 2010

Frk. Himmelblå

Kender en som oplevede det. Hun blev indlagt nogle uger senere med kraftige plukkeveer. Og hun havde åbnet sig lidt. De var naturligvis bange for, at hun ville føde for tidligt, men det viste sig, at problemet i virkeligheden var nogle bakterier fra en blærebetændelse eller lign., og da infektionen først var behandlet, var der ikke længere fare på færde. Hun endte med at føde 38+0. :-) Og hende lille dreng kom ud med en super stærk nakke og kunne holde hovedet fra dag 1! JM mente, det var fordi, han havde stået på hovedet så længe! :-)

Anmeld

9. september 2010

quar20

Ej hvor vildt med nakken.. =) Nå for pokker - jamen syntes bare det er ekstremt tidligt og kan ikke rigtig finde noget om det på nettet..!!  Og når han står så langt nede at JM hverken kan rokke eller rykke med hovedet og at han ligger meget meget langt nede så blev jeg sku lidt nervøs..!! Er jo kun 29uger henne - så der gik faktisk lidt panik i mig..!! Så mange tak for svar.. =)

Andre der ved noget om det?

Anmeld

9. september 2010

henh01

Måske det ville være en ide at ringe til din jordemoder og stille de spørgsmål du er brændt inde med for det er da bestemt ikke rart at sidde tilbage med de frustrationer. er selv i 30. uge og andengangs gravid - men han ligger ikke med hovedet nede endnu. Kan sagtens forstå dine bekymringer, dem ville jeg også have hvis jeg var i din situation. Din JM er jo reelt den eneste der ved lige nøjagtigt hvordan han ligger og hvilken betydning det kan have.

Anmeld

9. september 2010

quar20

henh01 skriver:

Måske det ville være en ide at ringe til din jordemoder og stille de spørgsmål du er brændt inde med for det er da bestemt ikke rart at sidde tilbage med de frustrationer. er selv i 30. uge og andengangs gravid - men han ligger ikke med hovedet nede endnu. Kan sagtens forstå dine bekymringer, dem ville jeg også have hvis jeg var i din situation. Din JM er jo reelt den eneste der ved lige nøjagtigt hvordan han ligger og hvilken betydning det kan have.

Jo jeg prøvede faktisk lige efter jeg oprettede indlægget men der var hun gået hjem, og det værste er at det var sidste gang jeg havde hende da hendes kontrakt er udløbet..!! Så det er faktisk rimelig øv..!!

Anmeld

9. september 2010

SussieThyssen

Det varierer vist meget hvornår de sætter sig fast med hovedet nede, både for første- og flergangsfødende.

Jeg kan huske at min den første sad pænt på plads allerede i uge 26 og, jeg havde ingen problemer bortset fra bækkenløsning. Men det er jo en helt anden ting.

Kærligst
Sussie

Anmeld

9. september 2010

quar20

SussieThyssen skriver:

Det varierer vist meget hvornår de sætter sig fast med hovedet nede, både for første- og flergangsfødende.

Jeg kan huske at min den første sad pænt på plads allerede i uge 26 og, jeg havde ingen problemer bortset fra bækkenløsning. Men det er jo en helt anden ting.

Kærligst
Sussie

DEJLIGT at høre det altså godt kan lade sig gøre at have baby i bækkenet tidligt uden for mange gener..!!

Anmeld

9. september 2010

SussieThyssen

Så bestemt da, men pas alligevel godt på dig selv 
Det er trods alt alligevel lang tid du går i møde, med "proppen" siddende i.

De kan også godt finde på at flytte sig, selvom de allerede ligger fast, så træk du bare vejret roligt.

Anmeld

9. september 2010

quar20

SussieThyssen skriver:

Så bestemt da, men pas alligevel godt på dig selv 
Det er trods alt alligevel lang tid du går i møde, med "proppen" siddende i.

De kan også godt finde på at flytte sig, selvom de allerede ligger fast, så træk du bare vejret roligt.

Ja jeg spurgte godt nok min JM om de ikke godt ku rokke sig op igen, men hun sagde at det mente hun ikke min fis kunne fordi han var SÅ langt nede i mit bækken..!!

Så må bare tænke mig lidt om, og klemme bentøjet sammen.. =)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.