Hvad fanden sker der nu................

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. september 2010

Tulle28

Det kan sagtens være 19 ugers springet hun er igang med... Det kan starte allerede omkring uge 15! Her havde vi glæde af det OG tænder i en 5 ugers tid... Og det var også med dårlig søvn, gråd og en utilfreds baby:-( (Sorry, ikke ligefrem opmuntrende læsning).

Det KAN jo også være noget fysisk, så hvis du har mistanke om det, skal du da få hende tjekket ved læge eller fysioterapeut måske? Og ikke mindst kan det være tænderne... Nogle er jo mere plaget af tandfrembrud end andre.

Knus Tulle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2010

Eliza/lykke

Tulle28 skriver:

Det kan sagtens være 19 ugers springet hun er igang med... Det kan starte allerede omkring uge 15! Her havde vi glæde af det OG tænder i en 5 ugers tid... Og det var også med dårlig søvn, gråd og en utilfreds baby:-( (Sorry, ikke ligefrem opmuntrende læsning).

Det KAN jo også være noget fysisk, så hvis du har mistanke om det, skal du da få hende tjekket ved læge eller fysioterapeut måske? Og ikke mindst kan det være tænderne... Nogle er jo mere plaget af tandfrembrud end andre.

Knus Tulle

Jamen, det kan da ikke være tænder allerede nu?? Hun er kun 4 mrd gammel....

Vi har fået hende tjekket hos lægen, og hun er bare en hel almindelig baby hi hi hi. Ingen problmer der.

Selvfølgelig kan kosten også gøre en forskel - men det er da irreterende, at hun ikke gider noget, når hun er vågen.

Hvis jeg går i butikker og hun er i bæreselen er hun SÅ GLAD - og sover rigtig godt bagefter. Så lægger jeg hende bare ned i vognen. Så sover hun en ½ time og vågner er glad....

Meget mærkeligt. Herhjemme synes jeg ikke,at hun sover så godt.

Anmeld

9. september 2010

serinasmor

Eliza/lykke skriver:

Du har fat i noget......... vi har barnedåb på søndag, er lidt stresset over det. Så har jeg nogle smerter i kroppen (gigt), som går mig på og endelig har jeg en dreng på 9½ år, som slet ikke kan klare sig i skolen - igår ødelagde han en rude, som vi skal betale for og endelig er vores økonomi pisse dårlig.

Jeg har bare kunne se bort fra det - men jeg synes, at det fylder mere og mere. Føler måske ikke, at jeg har det overskud, som det kræver at have en lille pige på 4 mrd og en søn på 9 år.

Kan det virkelig gøre, at hun er utilfreds, når hun er vågen??? Hun har ikke kolik eller noget med ørerne. Men hun nyser meget... hun har ikke noget andet sovested - og vi har faste rutiner i løbet af dagen, så hun kan kende næste trin - vågne, bleskift, tøj på, mad og lege - og så sove.

hmm ... prøv at se om du ikke kan slappe lidt af og finde roen i dig selv ... og husk at slappe af når hun sover selv om du jo også lige skal ordne 1000 ting til barnedåben...

serina har en periode lige nu hvor hun vil bæres hele tiden.. det kan måske også være sådn noget... hvis du har en bæresele eller en slynge så brug den så du kan få noget fra hånden mens hun er vågen og hun stadig får masser af morkontakt... jeg bærer for tiden serina i hendes slynge( nu på en måde til store børn) når jeg laver aftensmad ... ellers får jeg slet ikke lov at lave mad og vi ville først kunne spise meget sent da kæresten ofte har fri kl 18 og derfor ikke kan hjælpe..

Anmeld

9. september 2010

Tulle28

Eliza/lykke skriver:

Jamen, det kan da ikke være tænder allerede nu?? Hun er kun 4 mrd gammel....

Vi har fået hende tjekket hos lægen, og hun er bare en hel almindelig baby hi hi hi. Ingen problmer der.

Selvfølgelig kan kosten også gøre en forskel - men det er da irreterende, at hun ikke gider noget, når hun er vågen.

Hvis jeg går i butikker og hun er i bæreselen er hun SÅ GLAD - og sover rigtig godt bagefter. Så lægger jeg hende bare ned i vognen. Så sover hun en ½ time og vågner er glad....

Meget mærkeligt. Herhjemme synes jeg ikke,at hun sover så godt.

Her tittede to små fine bisser frem da hun var 4½ måned, og vi har mistanke om at de var ca. 3 uger undervejs... Så det kan altså sagtens være det:-)

Altså de ændrer sig jo hele tiden de små. Kan det være hun keder sig lidt derhjemme? Nu er hun jo blevet lidt ældre og så skal der måske ske lidt mere?

En af pigerne i min mødregruppe har et mantra om, at man her det første år (og sikkert også meeeeget længere) skal acceptere at de er babyer og deres behov ændrer sig fra dag til dag. Lige nu har de brug for os og så må vi sove og gøre de ting VI har lyst til, bagefter. Det siger hun altid når vi andre sidder og klynker he he, og det hjælper faktisk at blive mindet om engang imellem, når man (igen) ikke har fået sin nattesøvn eller baby har skreget i halvanden time...

Anmeld

9. september 2010

SussieThyssen

Ja, det kunne også lyde som om der er lidt forskellige ting på spil her.

Din psykiske ballance er sikkert meget udslagsgivende, og at du går og er småked inden i, kan hun mærke. Det giver hun udtryk for gennem utryghed og gråd fra hendes side. Børn mellem 0 og 6-8 måneder fungerer langt mere mentalt end fysisk i deres kommunikation i den tid, indtil de gradvist glemmer det for fysisk udtryksmåde. Det er derfor, det er så vigtigt at huske at "føle" sit barn mentalt og at give det rolige og trygge omgivelser i den periode.

Jeg har meget ondt af din lille dreng, der har problemer i skolen, og naturligvis påvirker alle de forskellige omstændigheder dig.

Men der er nok ikke meget andet at gøre end at starte fra square one og tage hul på dine børns trivsel før alt andet, ellers kan I komme ind i en skure der næsten ikke er til at bryde.

I de perioder i mit liv, hvor tingene ikke har gået så godt, har jeg reageret ved at focusere på mine børn og mig selv, og sørge for at udefra kommende ting ikke har fået lov til at slå os yderligere ud. Det lyder måske underligt, at nærhed og samværd kan løse mange problemer, hvis økonomien og andre ting truer, men det gør de faktisk.

Din dreng har brug for at lære værktøjer til at tackle tingene i skolen, og du må vække løvinden i dig selv og gå konstruktivt til værks, så du kan finde ind til de trolde i hans sind, der gør at han ikke trives. Man kan faktisk få børn til at afsløre mange ting uden de selv ved det, hvis man følger deres måde at tænke på og taler ind til dem. Men da jeg intet ved om hvad din drengs reelle problemer er, så kan jeg ikke råde dig yderligere.

Derimod, så må du samle dit overskud og begynde at "se" din lille datter igen. Put med hende og lad roen falde over jer begge. Vær tilstede og husk at hun ser dine tankebilleder og føler dine følelser. Lad stressen forsvinde og husk at det er langt vigtigere at være der nu og her, også selvom det hele ramler. Børn kan trives i en jordhule, hvis bare mor elsker dem og er glad og nærværende. En barnedåb er en barnedåb ja, men ikke på bekostning af økonomi og familiens eksistens. Vi er mange, der lever glimrende uden  

Lad familien hjælpe til omkring forberedelserne, og så må de iøvrigt tage tingene, som de nu engang er. Det drejer sig jo først og fremmest om en hyggelig ceremoni, hvor man gerne skulle samles om at fejre barnets navngivning, og så er de ydre omstændigheder ikke så vigtige, så længe samværet er rart.

Kærligst

Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.