SussieThyssen skriver:
Barnegåd opstår jo ikke kun af ingenting. Derfor må du søge dybere end som så.
Er der megen stress og forviring omkring hende? Er du selv ude i en spidsbelastning? Har du ændret udstråling? Giver du dig ikke tid nok til virkeligt at "se" hende på samme måde som før? Er dit samværd med hende blevet robot-agtig? Har hun fået nyt sovested? Kig omkring dig og hende, og undersøg mulighederne. Mange børn er meget følsomme over for ændringer.
Der kan også være andre mere fysiske omstændigheder, der kan være årsag. Som før nævnt tænderne, men også en ulmende mellemøresbetændelse, kan stå og murre. Det er meget typisk for "øre-børn", at de netop sover en times tid, for så et vågne og græde helt, synes vi, umotiveret. Få hendes ører tjekket hos lægen. Der kan også være ting i kosten hun reagerer på, som ikke før har generet hende, men som gør det nu. Hun kan have god gammeldags kolik, altså mavekneb. Det kan du få en fornemmelse af, hvis hun trækker benene op og krummer sig sammen, for at rette sig ud i små spjæt imens hun skriger.
Tag en solid snak med sundhedsplejersken, som iøvrigt altid kan tages med på råd, også uden for hendes ordinære besøg, eller lægen omkring det hele, og jeg er sikker på at du vil få en forklaring på mysteriet, samt en masse gode råd til hvordan du skal takle det.
Kærligst
Sussie
Du har fat i noget......... vi har barnedåb på søndag, er lidt stresset over det. Så har jeg nogle smerter i kroppen (gigt), som går mig på og endelig har jeg en dreng på 9½ år, som slet ikke kan klare sig i skolen - igår ødelagde han en rude, som vi skal betale for og endelig er vores økonomi pisse dårlig.
Jeg har bare kunne se bort fra det - men jeg synes, at det fylder mere og mere. Føler måske ikke, at jeg har det overskud, som det kræver at have en lille pige på 4 mrd og en søn på 9 år.
Kan det virkelig gøre, at hun er utilfreds, når hun er vågen??? Hun har ikke kolik eller noget med ørerne. Men hun nyser meget... hun har ikke noget andet sovested - og vi har faste rutiner i løbet af dagen, så hun kan kende næste trin - vågne, bleskift, tøj på, mad og lege - og så sove.