barnets 2. sygedag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. september 2010

Ni-ko-li-ne

sarahb skriver:

ja rigtig forkølet og så har han den der helt tørre hoste, hele natten har han hostet.. Jeg synes også jeg kan mærke lidt på halsen

øv hvor træls...

jeg hoster også... men det er først begyndt igår... og jeg har været syg siden søndag...

hmm.. jeg håber da han snart er på benene igen... så har han også feber?

Nikoline er nemli også snottet, men uden feber eller noget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2010

sarahb

Ni-ko-li-ne skriver:

øv hvor træls...

jeg hoster også... men det er først begyndt igår... og jeg har været syg siden søndag...

hmm.. jeg håber da han snart er på benene igen... så har han også feber?

Nikoline er nemli også snottet, men uden feber eller noget

dpéren synes han virkede varm igår, men de var på tur så de havde ikke lige et termometer men igår aftes var der ikk noget.

Anmeld

9. september 2010

Ni-ko-li-ne

sarahb skriver:

dpéren synes han virkede varm igår, men de var på tur så de havde ikke lige et termometer men igår aftes var der ikk noget.

ja, det er svært...

Nikoline er i legestue idag... hun virker ikke dårlig... og har ikke feber... men hun snotter og jeg har det nu lidt skidt med det... men jeg er selv så dårlig at jeg ikke kan passe hende og farmand er ikke en pyller-mor...

men altså.... jeg ville jo holde hende hjemme bare næsen løber (hvis jeg kunne.....)

Anmeld

9. september 2010

sarahb

Ni-ko-li-ne skriver:

ja, det er svært...

Nikoline er i legestue idag... hun virker ikke dårlig... og har ikke feber... men hun snotter og jeg har det nu lidt skidt med det... men jeg er selv så dårlig at jeg ikke kan passe hende og farmand er ikke en pyller-mor...

men altså.... jeg ville jo holde hende hjemme bare næsen løber (hvis jeg kunne.....)

hihih.. Jeg pyller aldrig særlig meget om isaac, men efter sådan en dårlig nat og hans hosten så bliver vi hjemme idag, sidst han var syg var da han havde skoldkopper da han var omkring 1 år.. Så det er længe siden..

De har været på tur i 3 dage så han er godt brugt

Anmeld

9. september 2010

Mamman

Profilbillede for Mamman
lotchen skriver:

Tror det umiddelbart ikke... Hvor arbejder man uden en overenskomst?? Bare for at være nysgerrig...

Mange kontor ansatte er også ansat uden overenskomst. Det er meget normalt i mindre virksomheder tror jeg

Anmeld

9. september 2010

klmf

Mamman skriver:

Mange kontor ansatte er også ansat uden overenskomst. Det er meget normalt i mindre virksomheder tror jeg

Det anede sådan en offentligt ansat slet ikke

Anmeld

9. september 2010

oerbaek

man har ikke engang krav på barnets 1. sygedag. der kan din arbejdsgiver gå ind og sige: det passer ikke for os i dag at du skal blive hjemme så du har to timer til at finde en anden løsning og så skal du møde på job...

Har dog aldrig selv været udsat for sådanne en besked fra en arbejdsgiver men det er altså ikke et krav man har men en mulighed for at ansøge om barnets første sygedag og sådan er det også men barnets 2 sygedag.

Anmeld

9. september 2010

charlottekri

det kommer vel an på hvad der står i kontrakten... i min kontrakt står der at jeg må holde barnets første sygedag mod løntræk.. i andre kan der stå at man har ret til barnets første eller anden sygedag, hvilket giver mulighed for at mor kan tage den første dag og far den anden dag...

Anmeld

9. september 2010

Hansen97

Og jeg er så heldig at arbejde et sted hvor der ikke er varnetsv1. Sygedag og ej heller 2. Og manden arbejder nat og har ikke krav på barnets 1. Sygedag... Så her går det ud over ferie dagene mar børnene er syge :-(

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.