barnets 2. sygedag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

794 visninger
18 svar
0 synes godt om
9. september 2010

sarahb

Hej ..
Hjælp mig...

Når man arbejder uden overenskomst har man så ret til barnets 2. sygedag???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2010

klmf

Tror det umiddelbart ikke... Hvor arbejder man uden en overenskomst?? Bare for at være nysgerrig...

Anmeld

9. september 2010

sarahb

det er der maaange steder man gør men det her er i detail/mode branchen

Anmeld

9. september 2010

klmf

sarahb skriver:

det er der maaange steder man gør men det her er i detail/mode branchen

Måske der står noget på borger.dk om regler for børns sygdom hvis man ikke har en overenskomst??

Anmeld

9. september 2010

Plysbjørnen

Nej det har du ikke krav på.

Anmeld

9. september 2010

sarahb

ja det kan være, har prøvet at google lidt. Og synes jeg fandet frem til at man kan holde den og så får man ikke løn hvis det skal gå så vidt,.

Anmeld

9. september 2010

Ni-ko-li-ne

sarahb skriver:

ja det kan være, har prøvet at google lidt. Og synes jeg fandet frem til at man kan holde den og så får man ikke løn hvis det skal gå så vidt,.

det er vidst rigtigt nok... er du ikke medlem af en fagforening søde? så kan de også give dig fakta omkring dette...

jeg har altid synes det var problematisk at man kun har barns 1. sygedag... og så skal man bruge andre alternativer... men det er bare langt fra alle der har andre alternativer...

Anmeld

9. september 2010

sarahb

Ni-ko-li-ne skriver:

det er vidst rigtigt nok... er du ikke medlem af en fagforening søde? så kan de også give dig fakta omkring dette...

jeg har altid synes det var problematisk at man kun har barns 1. sygedag... og så skal man bruge andre alternativer... men det er bare langt fra alle der har andre alternativer...

ja det tror jeg også det er..
Men omer må tage den i morgen så tager jeg den i dag. Så må vi se på det.. Ja det er så besværligt. Også fordi man vil jo helst selv være hos dem når de er syge og ikke sende dem ud til øvrigt familie.

Anmeld

9. september 2010

Ni-ko-li-ne

sarahb skriver:

ja det tror jeg også det er..
Men omer må tage den i morgen så tager jeg den i dag. Så må vi se på det.. Ja det er så besværligt. Også fordi man vil jo helst selv være hos dem når de er syge og ikke sende dem ud til øvrigt familie.

nej, det er rigtigt... man vil helst være der selv..

heldigvis vil de små jo ofte gerne passes af bedsterne eller andre... de synes ofte det er hyggeligt..

hvad fejler Isaac? (jeg er selv snot forkølet.... atjuuuuu)

Anmeld

9. september 2010

sarahb

Ni-ko-li-ne skriver:

nej, det er rigtigt... man vil helst være der selv..

heldigvis vil de små jo ofte gerne passes af bedsterne eller andre... de synes ofte det er hyggeligt..

hvad fejler Isaac? (jeg er selv snot forkølet.... atjuuuuu)

ja rigtig forkølet og så har han den der helt tørre hoste, hele natten har han hostet.. Jeg synes også jeg kan mærke lidt på halsen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.