Nu er vi begyndt at snakke om, om det kunne være...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. september 2010

Steph_Laurits

MoarJ skriver:

begyndende migræne af en art jeg er ved at få eller har fået...

Jeg vil gætte på at det er ca 1 måned jeg stort set HVER dag har hovedpine, hvor jeg enten tager panodil, pamol eller pinex, og ingene af delene kan lindre min hovedpine på nogen måder...

Jeg prøver tit at sove for at se om det vil gå væk.. Men nej...

Kæresten har spurgt om jeg går og spekulere over et eller andet.. og det gør jeg skam ikke...

Han synes vi skal få det undersøgt om det er migræne eller hvad det nu kan være...

Spørgsmålet er så: Kan man godt få migræne uden at nogen i ens familie har det?

Min kæreste's familie, døjer stort med det, af dem allesammen...

Kom endelig med frem med ting i ved om det eller har hørt om...

Du kan sagtens få migræne uden at det er i familien i forvejen, jeg fik konstateret migræne forrige mandag - havde gået med hovedpine i næsten 6 mdr. før jeg fik det konstateret.

Jeg tog også panodil osv. til at starte med, men de virkede ikke rigtig til sidst, blev "imun" overfor dem, nu har jeg så fået nogen piller mod migræne igennem en neurolog (ham der fortalte jeg havde migræne).

Jeg gik først hos lægen i tide og utide og fik taget blodprøver osv. hvor mit B12 bl.a. var under normalen, de kunne så ikke finde ud af hvorfor jeg gik med den hovedpine og blev så henvist til en neurolog i Hammel, hvor jeg så var nede d. 30. august. Skal så til en undersøgelse hos ham igen d. 20. september for at se om pillerne hjælper osv. (det gør de ikke rigtig, føles som om migrænen bliver værre af pillerne).

Migrænen har så resulteret i at jeg ikke længere må få p-piller med østrogen i da de giver en øget risiko for blodpropper ligeså vel som migrænepillerne gør, ergo er man mere udsat, så nu er jeg så havnet på minipiller som jeg skal prøve at tage og se om det er noget for mig.

Håber du finder ud af hvad der er galt og om det ER migræne og at pillerne så kan hjælpe dig. Det er simpelthen ulideligt med den hovedpine  Og også ret skræmmende når man aldrig før har haft hovedpine!!

Beklager mig lange stil

Tanker og fra StephanieJ.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2010

sweetypie

Der findes 2 former for migræne, hvor den ene kalder aura-migræne, hvor du ligesom ser alt dobbelt og som om der er et lys rundt om ting, den anden føles som døden selv...

Jeg har lidt af den anden! Hvis det er at du kan gå, stå, have øjnene åbne og eller fungerer, bare med en mega hovedpine, så er det ikke migræne.

Migræne gør at du næsten har lyst til at hoppe ud af vinduet hvis du havde kræfterne til det. Det gør så ondt...værre end en fødsel, bare inde i hovedet. Det strammer og spænder så kraftigt...ja, jeg kunne mærke når en migræne var på vej, og nåede jeg ikke at tage min medicin, så kunne jeg intet andet end at ligge i et stille, køligt mørkt rum, med lukkede øjnene og stønne av av av MAX! Nogle gange var det så slemt at jeg kastede op...Det kunne godt tage 2 dage, men så var det også væk lige så hurtigt som det kom

1 Zomig og 2 pinex kunne tage det værste af smerten, men jeg var stadig syg og dårlig og havde ONDT i hovedet som man aldrig havde troet man kunne have ondt.

Min læge kaldte det hormonel migræne, fordi det kom ifbm min mens...Jeg skiftede ppiller, men intet skete.

Så prøvede jeg akupunktur og fik minipiller og VUPTI....ved ikke om det var minipillerne eller akupunkturen der gjorde det, men jeg har ikke haft anfaldene siden!

Håber din læge finde ud af hvad du fejler, det er ikke sjovt

Anmeld

8. september 2010

Steph_Laurits

sweetypie skriver:

Der findes 2 former for migræne, hvor den ene kalder aura-migræne, hvor du ligesom ser alt dobbelt og som om der er et lys rundt om ting, den anden føles som døden selv...

Jeg har lidt af den anden! Hvis det er at du kan gå, stå, have øjnene åbne og eller fungerer, bare med en mega hovedpine, så er det ikke migræne.

Migræne gør at du næsten har lyst til at hoppe ud af vinduet hvis du havde kræfterne til det. Det gør så ondt...værre end en fødsel, bare inde i hovedet. Det strammer og spænder så kraftigt...ja, jeg kunne mærke når en migræne var på vej, og nåede jeg ikke at tage min medicin, så kunne jeg intet andet end at ligge i et stille, køligt mørkt rum, med lukkede øjnene og stønne av av av MAX! Nogle gange var det så slemt at jeg kastede op...Det kunne godt tage 2 dage, men så var det også væk lige så hurtigt som det kom

1 Zomig og 2 pinex kunne tage det værste af smerten, men jeg var stadig syg og dårlig og havde ONDT i hovedet som man aldrig havde troet man kunne have ondt.

Min læge kaldte det hormonel migræne, fordi det kom ifbm min mens...Jeg skiftede ppiller, men intet skete.

Så prøvede jeg akupunktur og fik minipiller og VUPTI....ved ikke om det var minipillerne eller akupunkturen der gjorde det, men jeg har ikke haft anfaldene siden!

Håber din læge finde ud af hvad du fejler, det er ikke sjovt

Der er forskellige migræn'er. Den jeg døjer med er f.eks. ikke så voldsom som den du havde, den skifter fra dag til dag - den ene dag er den der og kan sagtens foretage mig ting, næste dag kan den være så træls at jeg bare må ligge mig og bare venter på mit hoved springer. Det er SÅ øv!!!!

Pt. skal jeg udfylde et skema hver eneste gang jeg får et anfald - hvor i hovedet den er (venstre, højre eller dobbeltsidig), om den bliver værre ved fysisk aktivitet, om der er lyd og lys gener osv. osv. Det er simpelthen det værste at døje med!! Ønsker det ikke for nogen anden!

Anmeld

9. september 2010

Oxydation

Hej med dig

Det lyder ikke særlig rart !

min læge sagde til mig i sin tid at jeg skulle skrive ned i en bog, hvornår jeg havde hovedpine, og så prøve at ligge en skala fra 1-10 på hvor slem den var Lider selv af migræne, og har jeg gjort siden jeg var 4 år, hvor jeg fik mit første anfald, og det er bestemt ikke rart ! Men synes helt klart at du skal ta' til læge med det

Anmeld

9. september 2010

Mira0911

Tak for alle Jeres super svar...

Min hovedpine svinger meget hver dag... Nogen dage er det kun i den ene side og andre gange en led hovedpine, hvor jeg har lyst til at få skåret hovedet af...

For det meste har jeg hovedpinen som en normal spændingshovedpine bare til tider ret stærkere i smerte...

Anmeld

9. september 2010

BinaMor

årh nej. kender ingenting til det men har set hvor skrækkeligt folk kan have det så vil lige sende en stor krammer

Anmeld

9. september 2010

Mira0911

gabriellasmor skriver:

årh nej. kender ingenting til det men har set hvor skrækkeligt folk kan have det så vil lige sende en stor krammer

Tak skal du have...

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre af mig selv når min kæreste har en af dem slemme migræne anfald hvor han kaster i flere timer...

Det eneste jeg kan gøre er at ringe til vagtlægen og bede dem komme ud og give ham en sprøjte så han falder til ro og får noget søvn...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.