Nu er vi begyndt at snakke om, om det kunne være...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

849 visninger
16 svar
0 synes godt om
8. september 2010

Mira0911

begyndende migræne af en art jeg er ved at få eller har fået...

Jeg vil gætte på at det er ca 1 måned jeg stort set HVER dag har hovedpine, hvor jeg enten tager panodil, pamol eller pinex, og ingene af delene kan lindre min hovedpine på nogen måder...

Jeg prøver tit at sove for at se om det vil gå væk.. Men nej...

Kæresten har spurgt om jeg går og spekulere over et eller andet.. og det gør jeg skam ikke...

Han synes vi skal få det undersøgt om det er migræne eller hvad det nu kan være...

Spørgsmålet er så: Kan man godt få migræne uden at nogen i ens familie har det?

Min kæreste's familie, døjer stort med det, af dem allesammen...

Kom endelig med frem med ting i ved om det eller har hørt om...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2010

Banditten´s mor

Hej.

Jeg googlede det lige og fandt dette: http://www.migraene-oplysning.dk/secure/GeneralContent/migraine/isit_migraine.html

Håber at du kan bruge det til noget.

Anmeld

8. september 2010

Sujan

Jeg har selv lidt af Migræne uden nogen i min familie har det.. så det kan man sagtens... det skal jo starte et sted.. Jeg fandt ud af det var p-piller jeg ligepludselig ikke kunne tåle.. så snart jeg stoppede med dem gik det over..

Men er hårdt at have migræne.. så til lægen med dig så i kan finde en løsning

Anmeld

8. september 2010

Mira0911

Sujan skriver:

Jeg har selv lidt af Migræne uden nogen i min familie har det.. så det kan man sagtens... det skal jo starte et sted.. Jeg fandt ud af det var p-piller jeg ligepludselig ikke kunne tåle.. så snart jeg stoppede med dem gik det over..

Men er hårdt at have migræne.. så til lægen med dig så i kan finde en løsning

Ja, tænker også om det måske kan være mit medicin der evt kan gøre det...

Til lægen skal jeg hvert med det for at få det undersøgt..

Anmeld

8. september 2010

AnneBJ

Hej med dig,

Så snart du har brug for smertestillende mere end halvdelen af dagene i en måned bør du søge læge!

Du bør udfylde en hovedpinedagbog http://www.hovedpineforeningen.dk/redskaber/hovedpinedagbog_voksne.pdf så kan lægen hurtigst og nemmest hjælpe dig. Hvis det varer lidt tid før du kan få en aftale hos lægen, og du stadig har ondt, vil jeg anbefale dig at prøve Treo. Det er smertestillende, næsten som panodil, pamol, pinex osv. Dog er det en brusetablet.
Du må tage 4x2 om dagen max!! Hos mig hjælper de i løbet af et kvarter/tyve minutter, på både migræne og spændingshovedpine.

Vær også opmærksom på, at visse ting kan fremkalde migræne sådsom:
Fisk
Ost
Rødvin
Lakrids
P-piller

Hilsner fra Anne, som er enig i kærestens foreslag om lægebesøg!

God bedring

Anmeld

8. september 2010

Mira0911

AnneBJ skriver:

Hej med dig,

Så snart du har brug for smertestillende mere end halvdelen af dagene i en måned bør du søge læge!

Du bør udfylde en hovedpinedagbog http://www.hovedpineforeningen.dk/redskaber/hovedpinedagbog_voksne.pdf så kan lægen hurtigst og nemmest hjælpe dig. Hvis det varer lidt tid før du kan få en aftale hos lægen, og du stadig har ondt, vil jeg anbefale dig at prøve Treo. Det er smertestillende, næsten som panodil, pamol, pinex osv. Dog er det en brusetablet.
Du må tage 4x2 om dagen max!! Hos mig hjælper de i løbet af et kvarter/tyve minutter, på både migræne og spændingshovedpine.

Vær også opmærksom på, at visse ting kan fremkalde migræne sådsom:
Fisk
Ost
Rødvin
Lakrids
P-piller

Hilsner fra Anne, som er enig i kærestens foreslag om lægebesøg!

God bedring

Jeg vil så slet ikke tage Treo efter episoden med min kæreste der røg til vagtlæge... ;) Han fik pludselige smerter i maven, han kunne hverken sidde, ligge eller stå... :(

Lægen sagde til ham at det er faktisk det rene gift.. Han tog det ikke i 3 mdr ca og nu har han næsten lige fået lov til at begynde på dem igen...

Jeg vil da helt klart fører dagbog over hovedpinen og tage det med til lægen.. :)

Mht. smertestillende.. Tog jeg det kun i løbet af den første uge og opgav at tage noget, da det ikke hjalp... Når jeg har hovedpine, tager jeg slet ikke noget smertestillende.. kæmper mig igennem smerterne og prøver så vidt muligt at få sovet det væk.. det er sjældent det virker med at sove...

Anmeld

8. september 2010

AnneBJ

MoarJ skriver:

Jeg vil så slet ikke tage Treo efter episoden med min kæreste der røg til vagtlæge... Han fik pludselige smerter i maven, han kunne hverken sidde, ligge eller stå...

Lægen sagde til ham at det er faktisk det rene gift.. Han tog det ikke i 3 mdr ca og nu har han næsten lige fået lov til at begynde på dem igen...

Jeg vil da helt klart fører dagbog over hovedpinen og tage det med til lægen..

Mht. smertestillende.. Tog jeg det kun i løbet af den første uge og opgav at tage noget, da det ikke hjalp... Når jeg har hovedpine, tager jeg slet ikke noget smertestillende.. kæmper mig igennem smerterne og prøver så vidt muligt at få sovet det væk.. det er sjældent det virker med at sove...

Nåh ja, kan jeg godt huske jeg har læst om, men kunne ikke huske det var din kæreste. Forstår godt din frygt for at tage dem så. Selv har jeg kun gode erfaringer!

Dejligt han kan tage dem igen, hvis de hjælper ham! Du må høre hvad lægen har af bud. Hvis det fx er spændingshovedpine er det nemmere for ham/hende at konstatere "her og nu" og give dig en henvisning til fys eller lignende med med det samme

Anmeld

8. september 2010

Mira0911

AnneBJ skriver:

Nåh ja, kan jeg godt huske jeg har læst om, men kunne ikke huske det var din kæreste. Forstår godt din frygt for at tage dem så. Selv har jeg kun gode erfaringer!

Dejligt han kan tage dem igen, hvis de hjælper ham! Du må høre hvad lægen har af bud. Hvis det fx er spændingshovedpine er det nemmere for ham/hende at konstatere "her og nu" og give dig en henvisning til fys eller lignende med med det samme

Jeg må se hvornår jeg kan få en tid... :)

Anmeld

8. september 2010

maria87

hej med dig.

jeg aner intet om migræne, men du siger at intet af det smertestillende du tager hjælper dig...

men prøv Ipren ! dem spiser jeg når jeg har MEGET slem tandpine og hovedpine og de virker 5 minutter efter...

Anmeld

8. september 2010

louisevl

Kan godt være det er begyndende migræne, men kan jo også være noget andet. jeg synes i hvert fald du skal tage til læge.

Første gang jeg havde migræne, vågnede jeg om natten ved at jeg troede der var en der stod og slog mig i hovedet med en knytnæve...men det var åbenbart "bare" migræne.  Jeg begyndte og have det engang om måneden og fandt så ud af det var p-piller jeg ikke kunne tåle.

Er snart et år siden jeg smed dem og har kun have migræne 1 gang

Men synes i hvert fald du skal tage til læge, ingen er tjent med at have hovedpine hver dag i så lang tid

Kram

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.