Angående bedøvelse.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. september 2010

Mathilde

lisbeth2910 skriver:

Jeg fik 32 sting da jeg fødte i 2007 det gjorde også meget meget ondt i en uge og gå på toilettet - ja både stort og småt var et helved. Men så gik det altså væk, som sagt efter en uge.

Jeg tissede i bruseren med lunkent vand på syningerne det hjalp rigtig rigtig meget. Og så brugte jeg skum vaskeklude til at duppe mig med bagefter så jeg ikke skulle tørre med håndklædde.

Jeg fik afvide dengang i 2007 at der ikke var noget og gøre ved det, jeg måtte bare bide det i mig

Håber det snart går over

Hold da op, det lyder jo helt vildt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2010

ESV

Mette88 skriver:

Det er det jeg gør nu, men det gør nu stadig lidt ondt

Bare hold ud, det bliver bedre.. det du beskriver var sådan jeg havde det efter min fødsel.. Husk og lave dine knibe øvelser, de øger blodomløbet og hjælper på helings processen!! Jeg fik mellem 40 og 50 sting ved min fødsel så ved godt hvor ondt det gør!!

God bedring!!

Anmeld

8. september 2010

LISBETH:-)

gabriellasmor skriver:

32??

av sir jeg bare

Ja 32  Blev klippet rigtig meget, og flækkede overalt :-( udvendigt og indvendigt. Amalie var ved at dø, og hun sad fast alt for langt nede til at hun kunne komme ud ved PKS - det kunne heller ikke nås, da hun til sidst kun havde ca. 2 min. tilbage - så hun blev flået ud med kop, og de klippede mig så meget som de kunne for at få hende ud. (og alt dette uden nogen former for smertestillende) Hun har heldigvis ingen men den dag i dag.

Der VAR en grund til at jeg valgte PKS da jeg fik Elina for 3,5 måned siden. Det var ingenting og blive skåret op i maven, iforhold til min vaginale fødsel :-(

Anmeld

8. september 2010

ESV

lisbeth2910 skriver:

Ja 32  Blev klippet rigtig meget, og flækkede overalt :-( udvendigt og indvendigt. Amalie var ved at dø, og hun sad fast alt for langt nede til at hun kunne komme ud ved PKS - det kunne heller ikke nås, da hun til sidst kun havde ca. 2 min. tilbage - så hun blev flået ud med kop, og de klippede mig så meget som de kunne for at få hende ud. (og alt dette uden nogen former for smertestillende) Hun har heldigvis ingen men den dag i dag.

Der VAR en grund til at jeg valgte PKS da jeg fik Elina for 3,5 måned siden. Det var ingenting og blive skåret op i maven, iforhold til min vaginale fødsel :-(

Kan godt kende det der.. Der er NO CHANCE IN HELL jeg føder normalt igen, heldigvis var min datter aldrig i fare men hun ødelagde alt hvad hun kunne på vejen ud!!

Anmeld

8. september 2010

ESV skriver:

Kan godt kende det der.. Der er NO CHANCE IN HELL jeg føder normalt igen, heldigvis var min datter aldrig i fare men hun ødelagde alt hvad hun kunne på vejen ud!!

Jeg har haft/har stadig 3 år efter, rigtig mange traumer efter min fødsel. Det mindste var faktisk at jeg gik i stykker. Selv fødslen var meget lang, og der skete en hel række menneskelige fejl, som bragte mit barns liv i fare. Og jeg kunne bare ikke overbevise min hjerne om at det ikke ville ske igen, selvom den jordmor der var ansvarlig blev fyret efterfølgende. Så jeg måtte acceptere at lillesøster skulle komme til verden ved PKS. Det valg har jeg IKKE fortrudt. Men jeg har også været heldig og ingen komplikationer haft. Det havde både jeg og Amalie efter den vaginale fødsel.

Jeg oplevede "alt" ved min vaginale fødsel: veer med 2 min. mellemrum i 12 timer, vedrop skruet op på fuld styrke i 3 timer, presse i 3 timer, taget med kop, hun var stjernekigger, og klippet - og jeg kunne ingen smertestillende få da der var personale mangel. Så ja jeg fik lige det hele med :-)

Anmeld

8. september 2010

ESV

lisbeth2910 skriver:

Jeg har haft/har stadig 3 år efter, rigtig mange traumer efter min fødsel. Det mindste var faktisk at jeg gik i stykker. Selv fødslen var meget lang, og der skete en hel række menneskelige fejl, som bragte mit barns liv i fare. Og jeg kunne bare ikke overbevise min hjerne om at det ikke ville ske igen, selvom den jordmor der var ansvarlig blev fyret efterfølgende. Så jeg måtte acceptere at lillesøster skulle komme til verden ved PKS. Det valg har jeg IKKE fortrudt. Men jeg har også været heldig og ingen komplikationer haft. Det havde både jeg og Amalie efter den vaginale fødsel.

Jeg oplevede "alt" ved min vaginale fødsel: veer med 2 min. mellemrum i 12 timer, vedrop skruet op på fuld styrke i 3 timer, presse i 3 timer, taget med kop, hun var stjernekigger, og klippet - og jeg kunne ingen smertestillende få da der var personale mangel. Så ja jeg fik lige det hele med :-)

Av av av av av var min første tanke..

Som sagt var min datter heldigvis aldrig i fare!! Havde faktisk ikke de store problemer med selve fødslen men gik så meget i stykker at jeg intet kunne den første måned andet end ligge ned, og det har været nok til at jeg ikke vil føde vaginalt igen, første gang gik det fordi hun var den første, tør ikke tage chancen igen når der så er en storesøster der også har brug for mor.

men kan godt høre jeg på ingen måde burde føle mig hårdt ramt, men alle andre jeg på det tidspunkt kendte havde haft lyn fødsler og havde ingen sting fået, men i forhold til dit var mit jo i virkeligheden det rene vand!

Godt hun ikke har men af det den lille (mener jeg du skrev et sted)

Anmeld

8. september 2010

BinaMor

lisbeth2910 skriver:

OMG hvor skrækkeligt for jer! hvad med dig? har du fået snakket om det? sådan behandling eller lign

Anmeld

8. september 2010

gabriellasmor skriver:

OMG hvor skrækkeligt for jer! hvad med dig? har du fået snakket om det? sådan behandling eller lign

Ja ja jeg/vi har snakket rigtig meget om det. Vi var indlagt i 8 dage efter fødslen og der kom der masser af jordmødre, læger og psykologer og snakkede med os. Men lige der kunne jeg ikke rumme det. Har snakket rigtig meget med min mand og min mor, samt veninder. Jeg har også været hos psykolog da jeg skulle have lillesøster, fordi jeg rigtig gerne ville føde "normalt" og undgå kejsernsit. Men jeg har bare en laaaang historie omkring problematiske graviditeter osv. så der var flere ting der spillede ind. Psykologen anbefalede mig faktisk til sidst at få PKS da hun mente at jeg ville få en meget bedre graviditet og oplevelse af mit nyfødte barn, hvis jeg ikke skulle opleve/være bange for at opleve mine traumer omkring den første fødsel igen. Og som sagt har jeg IKKE fortrudt mit valg.

Idag er jeg kommet videre i den forstand at jeg sagtens kan snakke om fødslen uden at bryde sammen, men helt over det kommer jeg nok aldrig :-( men heldigvis skete der jo ikke noget med min datter, og det er jeg taknemlig for!!!!!

Anmeld

8. september 2010

ESV skriver:

Av av av av av var min første tanke..

Som sagt var min datter heldigvis aldrig i fare!! Havde faktisk ikke de store problemer med selve fødslen men gik så meget i stykker at jeg intet kunne den første måned andet end ligge ned, og det har været nok til at jeg ikke vil føde vaginalt igen, første gang gik det fordi hun var den første, tør ikke tage chancen igen når der så er en storesøster der også har brug for mor.

men kan godt høre jeg på ingen måde burde føle mig hårdt ramt, men alle andre jeg på det tidspunkt kendte havde haft lyn fødsler og havde ingen sting fået, men i forhold til dit var mit jo i virkeligheden det rene vand!

Godt hun ikke har men af det den lille (mener jeg du skrev et sted)

Det har jo ingen betydning i hvilken grad en fødsel har været slem, eller om andres har været værre. Hvis det har sat sig som et traume, er det svært og komme over det - ihvertfald for mig!!!!

Vi mennesker er jo forskellige og oplever også tingene forskelligt.

Jeg er ihvertfald glad for mit valg om PKS uanset hvad:-)

Anmeld

8. september 2010

K&S

Mette88 skriver:

Hej Piger.

Jeg er gået total i stykker forneden under fødslen, og har fået mange sting, hvad jeg kan se i hvert fald. -Hver gang jeg skal på toilettet skriger jeg faktisk, fordi det gør så ondt når jeg tisser. Ved i noget om, om man kan få noget bedøvelse man kan sprøjte på dernede? For jeg føler jeg skal dø, når jeg skal tisse.

Mvh. Mette

Hej

Jeg fik også mange sting, da jeg fødte - og det sved SINDSYGT meget - jeg blev (som andre også har skrevet) simpelthen nødt til at stille mig i brusekabinen og skylle, mens jeg tissede, fordi det gjorde så ondt...!  

På hospitalet fik jeg et "isbind" - ta´ et bind, gør det vådt, put det i fryseren til det er helt frossent, læg det i en frysepose og med en sok (eller andet stof) omkring og læg det i trusserne - det gjorde underværker hos mig...! Man skal bare lade det sidde, til det bliver for koldt eller ubehageligt - og man kan gøre det om og om igen mange gange i løbet af dagen  

Jeg havde rigtig ondt i ca. 14 dage, men det fortog sig stille og roligt derefter, så håber snart dine smerter fortager sig...!

Katja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.