Min kære kære svigermonster!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. september 2010

anna-jonas

SussieThyssen skriver:

I guder..der flippede jeg lige helt ud..er du tosset hvor var jeg blevet rasende 

Jeg havde givet hende den største omgang verbalt nogen sinde, så vinduerne havde klirret og taget blæst af...og så havde jeg hanket op i mine unger og var gået...og hun ville ALDRIG ALDRIG komme i nærheden af mig og mine igen.

Der skal meget til at gøre mig vred, men at opføre sig sådan.
Og havde jeg hørt sådan en kælling, ja undskyld mit udtryk, tale sådan til MIT barn eller et hvilket som helst andet barn, som står der forsvarsløst og uskyldigt...øjøj.
Vær glad for jeg ikke var med, der havde ikke været et verbalt hår tilbage på hendes hovede.
Kan slet ikke give udtryk for hvor meget jeg føler med dig.
Alene den måde hun forskelsbehandler dine børn. Det ville jeg aldrig kunne acceptere.
Hvordan kan det være du ikke for længst har vist hende døren?
Du får lige nogle ekstra knus..det må du da trænge til...og også din stakkels dreng.

Kærligst
Sussie

Hvorfor jeg ikke har vist hende døren??? Hmmm.............det er jo komplekst, for det er jo min mands mor, og mine pigers farmor. Hun har en eller anden psykiatrisk diagnose, og hun aner simpelthen ikke hvad hun gør. Sådan vælger jeg ihvertilfælde at se hende, for så er det nemmere at glide af, på de forskellige fornærmelser.

Det skal siges, at der er sket MEGET mere, end det jeg har fortalt, og også værre ting. Vi ser hende meget sjældent, og når vi gør, så har jeg det overbærende gen medbragt, og passer godt på mine unger. Sidste påske, da hun overrakte pigerne deres påskeæg, tog jeg et endnu større æg frem, og sagde at hun da vist havde glemt det til Jonas. Hun blev ildrød i hovedet. Så måske hun lærte noget.

Men tro ikke at jeg bare finder mig i alt................jeg passer godt på mine unger, og mig selv.

Knus Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2010

Frk. Himmelblå

Anna-jonas skriver:

Jeg er næsten ved at sige.............at hun er vand ved siden af min svigermor. Men har lært at holde hende ude i strakt arm, og ikke lade hendes væsen gå mig på.

Jeg vil da lige komme med et par eksempler på hendes adfærd og sproglige nedladenhed.

1. Jeg har en søn, som min mand har taget til sig 100 %. Vi har så fået 2 dejlige piger sammen, og svigermor tager konsekvent påskeæg og julekalendere med til pigerne, men ikke til min søn. Min mand har talt med hende om det, men hun ignorere det.

2. Da vi kom og fortalte at vi ventede os med vores anden pige, var hendes kommentar (ud gennem mundvigen, og mens hun vendte sig bort) " Det kan da ikke blive andet end en mongol, med så gamle forældre".

3. Vi var til noget familie-tam-tam, og svigermor ville gerne have taget foto's af sig selv med børnebørn på armen. Vores mellemste var da ca. 4 mdr. og min søn på knapt 11 år gik med hende på armen. Sviger kaldte ham til sig, for at få overrakt Anna, og få placeret et par andre børnebørn ved sin side. Jonas stod og så lidt forvirret ud, da han vist ikke vidste om han skulle være med, eller hvad. Svigermor skubbede ham væk med den frie hånd, og sagde meget højt " smut med dig, du er ikke en af mine, så du skal ikke være med!.

Mit råd til dig, er at tage konen med et gran salt.............måske helt holde dig fra hende ( det gjorde jeg i en periode). På et tidspunkt må i jo tage en snak med hende, hvis hun ellers er nogenlunde normal. At hvis hun vil have en rolle i sin søns og hans families liv, så skal hun opføre sig ordentligt.

Knus Mette

HOLD DA OP! 

Bli'r helt trist over den måde, hun behandler din dreng på.

Men du har nok ret, hun kan jo simpelthen ikke være "helt normal" med den opførsel. 

Det lader heldigvis til, at du/din familie takler det super flot. 

Anmeld

19. september 2010

SussieThyssen

Anna-jonas skriver:

Hvorfor jeg ikke har vist hende døren??? Hmmm.............det er jo komplekst, for det er jo min mands mor, og mine pigers farmor. Hun har en eller anden psykiatrisk diagnose, og hun aner simpelthen ikke hvad hun gør. Sådan vælger jeg ihvertilfælde at se hende, for så er det nemmere at glide af, på de forskellige fornærmelser.

Det skal siges, at der er sket MEGET mere, end det jeg har fortalt, og også værre ting. Vi ser hende meget sjældent, og når vi gør, så har jeg det overbærende gen medbragt, og passer godt på mine unger. Sidste påske, da hun overrakte pigerne deres påskeæg, tog jeg et endnu større æg frem, og sagde at hun da vist havde glemt det til Jonas. Hun blev ildrød i hovedet. Så måske hun lærte noget.

Men tro ikke at jeg bare finder mig i alt................jeg passer godt på mine unger, og mig selv.

Knus Mette

Psykriatisk lidelse...tjaaaa. Den køber jeg ikke rigtigt. Men super godt at du havde det ekstra æg til din dreng, og havde forudset det ville ske. Men knald i låget må hun da ha'.
Men mon ikke din stakkels dreng har det lidt som Daniel i Matador hvor Mads Skjern giver en hest til Ellen mens Daniel ikke får nogen, og hvor mormoderen, spillet forrygende af Lilly Broberg, så giver ham en hest i stedet. Drengen siger sørgmodigt til sin Sin farfar, at vel er han glad for hesten, men han ville hellere have haft den af sin far. Mon ikke din dreng har det lidt lige sådan? Blot en tanke.
Men jeg føler virkeligt med dig og din stakkels familie med sådan et kvindemenneske. Puuha.
Stort søndagsknus

Sussie

Anmeld

19. september 2010

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

NU trænger jeg simpelthen til luft.

Jeg er kæreste med denne fantastisk mand, som er enebarn, og altid har boet alene med sin mor.

Han er gået ind til mig og mit barn - og har taget hele pakken med. Både rollen som "far" og rollen som kæreste. Han er simpelthen SÅ fantastisk, og har været det hele vejen igennem.

Mit barn kalder min kæreste for "far" da mit barns egen far har valgt ikke at have noget med barnet at gøre, og derfor er min kæreste gået ind og har taget den rolle, fuldt og helt.

Min svigerfar er simpelthen så sød, og er så lykkeligt over at være blevet 'farfar'. Han forkæler mit barn helt vildt, og de lyser begge op, i hinandens selskab.

MEN, min svigermor - JESUS!
Første gang jeg mødte hende, var hun meget sød - Det var næsten for godt til at være sandt - Det VAR for godt til at være sandt.

En søndag spurgte jeg min kæreste om vi ikke skulle besøge min svigermor, og det synes han lød som en rigtig god ide - Han ringede og spurgte om vi måtte kigge forbi til en kop kaffe, og hendes svar var "Det er ikke så godt - Kun hvis det er DIG der kommer!"
Nej, hvor blev jeg ked af det - Og vi tog selvfølgelig ingen steder.

De sidste mange gange vi har besøgt hende, har hun simpelthen været så negativ, og fordømmende.
F.eks. begyndte hun på et tidspunkt at fortælle mig at jeg grunden til at mit barn måske var så pylleret for tiden, var fordi h*n ikke havde nok kontakt til mig.
Mit barn er normalt rigtig rigtig glad, og det viste sig også to dage efter dette besøg at h*n havde lungebetændelse - Derfor så pyllret! 

Derudover vil hun ikke acceptere at hendes søn nu er blevet "far" og, når vi er hos hende kalder hun min kæreste ved navn, overfor mit barn, istedet for "far" - Hvilket faktisk gør rigtig ondt, og det gør mit barn yderst forvirret.

Sidst vi var derude, offentliggjorde min kæreste så, at vi er ved at købe hus. Vi viste svigermor salgsopstillingen, og hun blev MEGET stille. - Hvorefter dette begyndte:
"Hvad nu hvis dit, og hvad nu hvis dat" - "Hvorfor vil I helt derud" - "Er I sikker på at forholdet holder?" bla bla bla ..
Ikke ET positivt ord kom der fra hende, og jeg blev simpelthen så ked af det - Ikke mindst på min kærestes vegne, da han VIRKELIG brænder for det her.

Da vi stod og sagde farvel, fik hun lige et sidste surt opstød. Hun snakkede om at min kæreste jo havde en masse han skulle nå at opleve, og sluttede af med at sige "Jeg forstår ikke hvorfor man skal til at lege far, mor og børn, i en alder af 2xår!!"
HVAD?? - Hvad for hende til at tro at det er noget vi leger??!
ØJ, hvor blev jeg ked af det, altså ..

Siden den dag har min kæreste ikke hørt fra hende - Hun plejer ellers flittigt at ringe flere gange om ugen.

Nu er vi igang med projekt-baby - Og jeg frygter simpelthen hendes reaktion, hvis vi en dag kommer og fortæller at hun skal være farmor

Hvad skal jeg stille op? Jeg føler jeg er skyld i at min kæreste og hans mors forhold er gået i stykker?

Håber nogle af jer skønne damer, kan komme med et opmuntrende ord, eller to!

Tak fordi i læste med

Øv altså med den svigermor. 

Kan godt forstå, du trænger til luft. 

Tror desværre ikke, du skal regne med, hun forandrer sig, men er sikker på, at du med din styrke, nok skal finde en måde at takle hende på (hvor det meste, hun plaprer af sig kan ryge ind af det ene, og ud af det andet øre ;-)

Der findes SÅ MANGE max. komplekse mennesker rundt omkring. Lad ikke hende her ødelægge noget for dig! 

Anmeld

19. september 2010

Sunflower

SussieThyssen skriver:

Psykriatisk lidelse...tjaaaa. Den køber jeg ikke rigtigt. Men super godt at du havde det ekstra æg til din dreng, og havde forudset det ville ske. Men knald i låget må hun da ha'.
Men mon ikke din stakkels dreng har det lidt som Daniel i Matador hvor Mads Skjern giver en hest til Ellen mens Daniel ikke får nogen, og hvor mormoderen, spillet forrygende af Lilly Broberg, så giver ham en hest i stedet. Drengen siger sørgmodigt til sin Sin farfar, at vel er han glad for hesten, men han ville hellere have haft den af sin far. Mon ikke din dreng har det lidt lige sådan? Blot en tanke.
Men jeg føler virkeligt med dig og din stakkels familie med sådan et kvindemenneske. Puuha.
Stort søndagsknus

Sussie

Æælsker matador. Et stykke dansk kultur historie i 24 afsnit God sammenligning i øvrigt.

Anmeld

19. september 2010

anna-jonas

SussieThyssen skriver:

Stort søndagsknus

Sussie

Ja, knald i låget, det har hun. Hun er simpelthen en vældig oplevelse at være sammen med. Hun fylder HELE selskabet, og speedsnakker om sig selv og sit liv konstant. Jeg tror aldrig hun har spurgt ind til mig eller mine.

Da vores yngste, Ida var indlagt sidste sommer i knap 3 uger, med en slem meningitis.................som har gjort hende hjerneskadet. Hørte vi ikke en lyd fra hende og hendes mand. De tog på ferie, velvidende at vores lille pige kæmpede for sit liv. Tjaaaa...............kan sgu' egentligt godt selv høre at det lyder temmeligt slemt.................men jeg tackler det sgu' egentligt fint................holder hende bare på afstand.

Min søn føler sig slet ikke som Daniel i Matador. Han har sin egen farmor, som virkelig forguder ham. Han kan godt se at min Svigermor er lidt psykisk defekt, så han har det egentligt okay med det. Og som han selv siger...................." Mor, jeg mangler jo ikke noget".

Knus Mette

Anmeld

19. september 2010

SussieThyssen

Bomst84 skriver:

Æælsker matador. Et stykke dansk kultur historie i 24 afsnit God sammenligning i øvrigt.

I guder ja..den serie er noget af det bedste dansk tv nogen sinde har præstreret..og så er det en af de sidste ting, hvor man har alle de største danske skuespillere samlet. Og så er selve historien jo genial. Lise Nørgaard er, set med mine øjne, en suveren forfatter.
I den kan man hele tiden trække paraleller til virkelighedens verden. Man kan altid genkende en Maude, en oberst Hackel, en Vicky osv når man har set den et par gange.

Anmeld

19. september 2010

SussieThyssen

Ja, knald i låget, det har hun. Hun er simpelthen en vældig oplevelse at være sammen med. Hun fylder HELE selskabet, og speedsnakker om sig selv og sit liv konstant. Jeg tror aldrig hun har spurgt ind til mig eller mine.

Da vores yngste, Ida var indlagt sidste sommer i knap 3 uger, med en slem meningitis.................som har gjort hende hjerneskadet. Hørte vi ikke en lyd fra hende og hendes mand. De tog på ferie, velvidende at vores lille pige kæmpede for sit liv. Tjaaaa...............kan sgu' egentligt godt selv høre at det lyder temmeligt slemt.................men jeg tackler det sgu' egentligt fint................holder hende bare på afstand.

Min søn føler sig slet ikke som Daniel i Matador. Han har sin egen farmor, som virkelig forguder ham. Han kan godt se at min Svigermor er lidt psykisk defekt, så han har det egentligt okay med det. Og som han selv siger...................." Mor, jeg mangler jo ikke noget".

Knus Mette

Uhhh..jeg kunne knuselske den dejlige dreng du har....virkeligt.
Børn er utroligt large. Hvis han kan lære at acceptere dette, så viser det hvilken klog og forstående dreng han er...ganske ligesom sin mor

hvor gør det mig frygteligt ondt for din lille pige og jer

Anmeld

8. oktober 2010

kristine83

jeg tror hun er bange for du skal tage hendes søn fra hende.´håber det bedste for jer alle sammen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.