Anna-jonas skriver:
Jeg er næsten ved at sige.............at hun er vand ved siden af min svigermor. Men har lært at holde hende ude i strakt arm, og ikke lade hendes væsen gå mig på.
Jeg vil da lige komme med et par eksempler på hendes adfærd og sproglige nedladenhed.
1. Jeg har en søn, som min mand har taget til sig 100 %. Vi har så fået 2 dejlige piger sammen, og svigermor tager konsekvent påskeæg og julekalendere med til pigerne, men ikke til min søn. Min mand har talt med hende om det, men hun ignorere det.
2. Da vi kom og fortalte at vi ventede os med vores anden pige, var hendes kommentar (ud gennem mundvigen, og mens hun vendte sig bort) " Det kan da ikke blive andet end en mongol, med så gamle forældre".
3. Vi var til noget familie-tam-tam, og svigermor ville gerne have taget foto's af sig selv med børnebørn på armen. Vores mellemste var da ca. 4 mdr. og min søn på knapt 11 år gik med hende på armen. Sviger kaldte ham til sig, for at få overrakt Anna, og få placeret et par andre børnebørn ved sin side. Jonas stod og så lidt forvirret ud, da han vist ikke vidste om han skulle være med, eller hvad. Svigermor skubbede ham væk med den frie hånd, og sagde meget højt " smut med dig, du er ikke en af mine, så du skal ikke være med!.
Mit råd til dig, er at tage konen med et gran salt.............måske helt holde dig fra hende ( det gjorde jeg i en periode). På et tidspunkt må i jo tage en snak med hende, hvis hun ellers er nogenlunde normal. At hvis hun vil have en rolle i sin søns og hans families liv, så skal hun opføre sig ordentligt.
Knus Mette
Bli'r helt trist over den måde, hun behandler din dreng på.
Men du har nok ret, hun kan jo simpelthen ikke være "helt normal" med den opførsel.