Svigermødre.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. september 2010

2babygirls

ALTSÅ !!!

Der har vi taget os det forbehold at min mand må først skrive til folk når vi er kommet hjem fra sygehuset, og vi vil ikke se nogen besøgende den første uge hjemme.

Så må vi så se om vi gider i uge nr 2 eller bare vil nyde den fælles korte barsel

Frygter nemlig også folk hænger ud her mere end nødvendigt.. og svigermor vil slet ikke ud og rejse omkring termin, selvom svigerfar mener at det kunne de nu godt... Bar' afsted siger jeg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2010

bette

Mariekjellerup skriver:

ja jeg blev godt nok ked af det.. forstår ikke helt, føler som om hun tror det er hendes barn.. det gør mig godt nok ked af det..

har selv prøvet fuldstændig det samme på nær jeg ikke havde to børn på daværende tidspunkt.. 

jeg blev simpelthen så ked af det at jeg hylede... og først der gik det op for hende at hun jo faktisk havde taget ham fra mig uden at spørge først.. så det er nok ikke sikkert de tænker over at mor får sådanne følelser når det er. 

men jeg synes da du skal bede hende om at lade jer være lidt i fred så i kan nyde den lille ny og hinanden.. ville blive så irriteret hvis min sviger kom rendende konstant

Anmeld

8. september 2010

Mariekjellerup

MariaJ skriver:

Det er slet ikke dig, der er en dårlig mor, men din svigermor, der ikke kender sin plads. Hun er sikkert ivrig efter at være sammen med sit barnebarn, og øse af sine gode råd og erfaring, men her gik hun altså over stregen. Måske kan du nå at reagere næste gang hun kommer med spydige bemærkninger om jeres måde at passe jeres barn på eller forsøger at tage over, nu du er forberedt på at det kan ske. Måske kan du spørge hende om hjælp til noget du faktisk gerne vil have hjælp til, så hun også føler at hun får lov at være med .

Maria

ja har du helt ret i.. jeg må sige fra næste gang, så det ikke sker igen..

Anmeld

8. september 2010

klmf

Mariekjellerup skriver:

ja har du helt ret i.. jeg må sige fra næste gang, så det ikke sker igen..

Synes du venligt skal bede din svigermor om at respektere, at du er bettens mor og at I jo lige skal lære hinanden at kende, hvis hunen anden gang laver det nummer der.

- og så må din kæreste altså bede hende om at ikke at komme hver dag (også selvom det kun liiiiige er fem minutter). Hans mor, hans opgave!!

Anmeld

8. september 2010

Mariekjellerup

bette skriver:

har selv prøvet fuldstændig det samme på nær jeg ikke havde to børn på daværende tidspunkt.. 

jeg blev simpelthen så ked af det at jeg hylede... og først der gik det op for hende at hun jo faktisk havde taget ham fra mig uden at spørge først.. så det er nok ikke sikkert de tænker over at mor får sådanne følelser når det er. 

men jeg synes da du skal bede hende om at lade jer være lidt i fred så i kan nyde den lille ny og hinanden.. ville blive så irriteret hvis min sviger kom rendende konstant

jeg græd også igår og det ved min svigermor også, så håber virkeligt at hun tænker sig om en anden gang..

Anmeld

8. september 2010

Maalene

Mariekjellerup skriver:

Hej alle sammen.

Jeg fødte min skønne datter for 15 dage siden.

Min svigermor skulle spise ved os igår, da hun kom lå mig og den bette oppe i sengen og sov, jeg kunne så hører min svigermor spørger min kæreste hvor vi var, og han sagde at vi lå oppe i sengen og sov, så sagde hun så, når er hun allerede ved at lære den lille nogle dårlige vaner. den lille sover i liften om natten og ude i barnevognen om dagen.. så da vi havde spist, så giver jeg den lille mad, og den bette bliver lidt over træt og græder rigtig meget, jeg prøver at trøste hende, så siger jeg så at min svigermor rejser sig og går over og kigger på mig, også siger hun må jeg prøve, inden jeg når at svare nej hiver hun min datter ud af armene på mig og begynder at trøste hende, jeg blev så ked af det, det gik bare over min grænse, det var ligesom om hun sagde du kan ikke men jeg kan.. er det bare mig, eller var det ikke okay det hun gjorder.. ? Følte virkelig som om hun så mig som en dårlig mor.

Knus marie

Århh... Hvor var jeg blevet gal... En ting er at spørge, om hun kan hjælpe med noget - det er helt forståeligt, at de gerne vil være lidt med... Men at gøre det der, var simpelthen at overskride mine grænser... Tror ikke jeg kunne have holdt min mund

Anmeld

8. september 2010

Mariekjellerup

Tina&Martin skriver:

ALTSÅ !!!

Der har vi taget os det forbehold at min mand må først skrive til folk når vi er kommet hjem fra sygehuset, og vi vil ikke se nogen besøgende den første uge hjemme.

Så må vi så se om vi gider i uge nr 2 eller bare vil nyde den fælles korte barsel

Frygter nemlig også folk hænger ud her mere end nødvendigt.. og svigermor vil slet ikke ud og rejse omkring termin, selvom svigerfar mener at det kunne de nu godt... Bar' afsted siger jeg

ej hvor dejligt, det skulle vi også have gjort.. der har næsten været folk her hver dag.. man når slet ikke selv at nyde den bette..

ja bare rejs

Anmeld

8. september 2010

Mariekjellerup

Maalene skriver:

Århh... Hvor var jeg blevet gal... En ting er at spørge, om hun kan hjælpe med noget - det er helt forståeligt, at de gerne vil være lidt med... Men at gøre det der, var simpelthen at overskride mine grænser... Tror ikke jeg kunne have holdt min mund

ja var godt nok også sur og ked igår... forstår ikke helt hvordan hun kunne gøre det.. tænkte da også at det måtte have været forvirret for den bette..

Anmeld

8. september 2010

Maalene

Mariekjellerup skriver:

ja var godt nok også sur og ked igår... forstår ikke helt hvordan hun kunne gøre det.. tænkte da også at det måtte have været forvirret for den bette..

Jaaa, utroligt hun ikke accepterer at det er JERES barn og I har ansvaret for den lille og I gør alt hvad I kan for jeres lille datter...

Hvis du havde brug for hjælp, ville du selvfølgelig spørge hende, troede virkelig ikke et voksent menneske kunne få sig selv til at gå ind og "tage" barnet fra moderen...

Det synes jeg godt nok mangel på respekt...!

Sagde du slet ikke noget til hende? Så hun fandt ud af, at det bare IKKE er okay?

Anmeld

8. september 2010

Mariekjellerup

Maalene skriver:

Jaaa, utroligt hun ikke accepterer at det er JERES barn og I har ansvaret for den lille og I gør alt hvad I kan for jeres lille datter...

Hvis du havde brug for hjælp, ville du selvfølgelig spørge hende, troede virkelig ikke et voksent menneske kunne få sig selv til at gå ind og "tage" barnet fra moderen...

Det synes jeg godt nok mangel på respekt...!

Sagde du slet ikke noget til hende? Så hun fandt ud af, at det bare IKKE er okay?

nej sagde desværre ikke noget til hende var så sur og ked at jeg rystede så jeg gik uden for.. så hun viste godt at det gik over mine grænser.. fortryder også hvorfor jeg ikke sagde noget til hende..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.