[citat][f][småt]st skriver:[/småt][/f]
Hermed mit syn på sagen.
Jeg startede som multimediedesigner i København for ca 6 år siden. Det var da dejligt og hyggeligt at sidde og nulle med billeder og redigere til hjemmesider, som man selv skulle finde på. Der var øvelse hele tiden, og vi havde nogle dygtige lærere. Så altså plusser der.
Studietid er altid dejlig når man har børn, det giver en anden form for tid, så der var der også et plus.
Aldersforskellen på mig og dem på mit hold var frygtelig. Det var allesammen unge under 20, som ikke anede hvorfor de var startet på netop det studie. De lallede bare tiden væk, og sad og chattede i stedet for at lave noget af det vi blev bedt om. De buhede af vores undervisere, og gad kun at holde pauser, så de kunne få deres smøger. Altså minus der. I hvert fald for mig og for seriøsiteten af min uddannelse.
Det allerstørste problem var, at man ikke kunne få prakikpladser. Der var og har været siden, et evigt problem, for dem der tager den uddannelse. Man kan selvfølgelig være heldig og kende en, der kan hjælpe med at skaffe en plads, men det er ikke let. Vi startede 60 og 5 fik en praktikplads. Der var dengang mulighed for at 8 kunne komme i skolepraktik, men det eksisterer vist heller ikke mere. Så klart STORT minus her.
Men når det så er sagt, så vil jeg sige, at hvis det virkelig er det du gerne vil, så skal du springe ud i det. Det er et spændende område, men også hårdt, da det er en hektisk branche. Vi havde mange opgaver hjemme da jeg læste, og jeg nåede at lave den ene store opgave inden jeg stoppede og valgte en anden studieretning. Det var hårdt arbejde, men spændende.
Jeg håber du finder ud af noget. Jeg kan kun anbefale dig at ringe til studievejlederen på den skole du overvejer, og stille ham eller hende spørgmål om hvordan det er netop på deres skole.
Pøj pøj med beslutningen.
st. [/citat]
Praktikplads? Hmm, det er der vist lavet om på, for det skal man ikke have mere, men det passer nok meget godt hvis 5 ud 60 får arbejde :'( Den udd du besriver lyder slet ikke som min. Vi har ingen hjemmeopgaver heller.
I vores årgang er alderen ret spredt. Jeg er med mine 23 åe lige i midten i min klasse, mindste 18 ældste 26. I den anden klasse derimod er den yngste 18 og den ældste næsten 60, der er alligevel en 4-5 stykker over de 30.
Anmeld