måske et dumt spørgsmål?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. september 2010

Magsen

Skrevet af baby.dk ...
Hvis du har feber har den lille det så også?

Generelt kan man sige, at hvis man selv har det godt, så har barnet det også. Men betyder det så, at barnet har det dårligt, når man selv har det dårligt?

Og nej, faktisk ikke nødvendigvis.

Det er klart, at hvis din kropstemperatur stiger, så vil temperaturen på fostervandet også stige. Det er helt uundgåeligt. Men barnet vil sjældent være så påvirket af feberen, som du er. I hvert fald skal du ikke være bange for, at barnet bliver skadet, så længe du ikke har høj feber.

Hvis du har over 39 i feber anbefales det at gravide kontakter deres læge. Måske skal du have noget febernedsættende medicin, måske er det ikke nødvendigt.

Men det er jo altid rarest at være på den sikre tide.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2010

Diana...

Altså jeg har lige været syg med en mave virus fra noget dårlig mad i Bulgarien og der var jeg meget nervøs for lille pigen i maven så jeg ringet til lægen og hun sagde at hun sagtens også kunne være syg MEN ikke nogen hun ikke ville kunne klare, så man skal ikke være nervøs.

Knus Diana

Anmeld

8. september 2010

Diana...

Maggieh skriver:

Skrevet af baby.dk ...
Hvis du har feber har den lille det så også?

Generelt kan man sige, at hvis man selv har det godt, så har barnet det også. Men betyder det så, at barnet har det dårligt, når man selv har det dårligt?

Og nej, faktisk ikke nødvendigvis.

Det er klart, at hvis din kropstemperatur stiger, så vil temperaturen på fostervandet også stige. Det er helt uundgåeligt. Men barnet vil sjældent være så påvirket af feberen, som du er. I hvert fald skal du ikke være bange for, at barnet bliver skadet, så længe du ikke har høj feber.

Hvis du har over 39 i feber anbefales det at gravide kontakter deres læge. Måske skal du have noget febernedsættende medicin, måske er det ikke nødvendigt.

Men det er jo altid rarest at være på den sikre tide.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.