Hvad gør jeg galt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

655 visninger
2 svar
0 synes godt om
7. september 2010

Tynen

Jeg skal have lavet kage til min søns fødselsdag i weekenden, og vil prøve noget andet end "mariehøne"-formen.
MEN - Hvordan undgår I andre at fyldet ryger ud imellem lagerne ved fx. en firkantet kage og dermed "smelter" fondanten.

Selvom jeg har smurt kagen op med smørcreme, er det som om at hindbørmoussen trænger igennem laget alligevel og dermed kommer i kontakt med fondanten.

Hvad gør jeg galt og hvad gør I andre for at undgå dette?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2010

Dot D

Tynen skriver:

Jeg skal have lavet kage til min søns fødselsdag i weekenden, og vil prøve noget andet end "mariehøne"-formen.
MEN - Hvordan undgår I andre at fyldet ryger ud imellem lagerne ved fx. en firkantet kage og dermed "smelter" fondanten.

Selvom jeg har smurt kagen op med smørcreme, er det som om at hindbørmoussen trænger igennem laget alligevel og dermed kommer i kontakt med fondanten.

Ind på køl med kagen, når du har smurt første gang, når smørcremen er hård smører du igen, gør det evt en ekstra gang, så skulle der ikke komme noget ud. Sådan gør jeg, men kan efterhånden tage den på rutinen og nøjes med én gang(nogen gange to)

Anmeld

7. september 2010

mariamiss6

Tynen skriver:

du har ikke smurt tykt nok eller du smelter smørcremen når du roder med at få MMF'en på... gør du det, rykker du smørcremen rundt under MMF'en, og hindbærmoussen trænger igennem alligevel....

smør tykkere op, og gnid ikke for meget når du overtrækker

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.