Så er det tiden....................

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. september 2010

lion

Anna-jonas skriver:

At jeg skal starte på arbejde igen, efter godt 2 år herhjemme. Jeg er så pivende nervøs og bange....................men jeg bli'r jo nød til at komme afsted. Skal starte på et andet afsnit, men på samme afdeling. Jeg får således helt nye kolleger, og helt nye arbejdsopgaver. Der hvor jeg skal være, er en afdeling der står for knoglemarvstransplantation med fremmed donor, og er et ret nyt afsnit, der kun har plads til 6 patienter ad gangen, og hvoraf ca. 1/3 dør af selve behandlingen. Det er meget, meget syge mennesker, som ikke har andre valg end at vælge denne form for transpl. da de ellers vil dø af deres sygdom inden for ret kort tid. Det er patienter med leukæmi, lymfekræft og andre blodrelaterede sygdomme. De er unge.........................altså flest under 50 år.

Det bliver spændende, men også udfordrende.................og jeg er spændt på, hvordan alting kommer til at gå med hjemmelivet og min psyke. Men jeg må tage en dag ad gangen, og prøve at gøre det bedste jeg kan. Andet kan man vel ikke forlange.

Nå, men piger...................jeg kommer nok til at svigte jer her i starten.............og det håber jeg at i vil bære over med. Men må prøve at flytte al min energi ind på "arbejdsfeltet", så jeg måske kan bunde i det.

Knus Mette

Jeg kan godt forstå du er nervøs, hvem ville ikke være det efter at ha gået hjemme i 2 år og så skal starte et "nyt" arbejde.

Hvor lyder det bare som et super spændende job. Jeg vil så ikk lige kunne ha det, da nogen ting jeg synes er klamme, f.eks nye ar, (hvorfor ved jeg ikk) og så må det være vildt hårdt at arbejde sådan et sted.

Men hvis jeg nogensinde blev så syg vil jeg gerne ha dig som min sygeplejske.

Jeg håber og krydser fingre for at det vil gå dig meget bedre på den nye afdeling og jeg glæder mig til at hører om det, når du engang har energi til at skrive om det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2010

Vingummien

Anna-jonas skriver:

At jeg skal starte på arbejde igen, efter godt 2 år herhjemme. Jeg er så pivende nervøs og bange....................men jeg bli'r jo nød til at komme afsted. Skal starte på et andet afsnit, men på samme afdeling. Jeg får således helt nye kolleger, og helt nye arbejdsopgaver. Der hvor jeg skal være, er en afdeling der står for knoglemarvstransplantation med fremmed donor, og er et ret nyt afsnit, der kun har plads til 6 patienter ad gangen, og hvoraf ca. 1/3 dør af selve behandlingen. Det er meget, meget syge mennesker, som ikke har andre valg end at vælge denne form for transpl. da de ellers vil dø af deres sygdom inden for ret kort tid. Det er patienter med leukæmi, lymfekræft og andre blodrelaterede sygdomme. De er unge.........................altså flest under 50 år.

Det bliver spændende, men også udfordrende.................og jeg er spændt på, hvordan alting kommer til at gå med hjemmelivet og min psyke. Men jeg må tage en dag ad gangen, og prøve at gøre det bedste jeg kan. Andet kan man vel ikke forlange.

Nå, men piger...................jeg kommer nok til at svigte jer her i starten.............og det håber jeg at i vil bære over med. Men må prøve at flytte al min energi ind på "arbejdsfeltet", så jeg måske kan bunde i det.

Knus Mette

Held og lykke med din nye start.

Lyder som et vildt spændende job, og spændende sted at være.

Håber du bliver rigtig glad for det, og føler at du får mere energi og det giver lidt til vægttabet også. Man kan jo håbe Man ser det i hvert fald tit.

Og er da helt oki at du kommer til at svigte os lidt, det skal du da. For du skal da bruge din tid og tanker på alt det nye.

Glæder mig til at høre hvordan det hele er gået med at komme igang igen

Anmeld

8. september 2010

Dictes mor

Gud altså, uh. Jeg har en dyb dyb respekt for mennesker, der som du kan arbejde med så syge mennesker, og hjælpe dem. Jeg ved med sikkerhed, at I gør en meget stor forskel i det sværeste øjeblik i deres liv, og ikke kun dem, men også deres pårørende. Jeg har som sagt den dybeste respekt, og synes, at det er så flot og så dejligt, at I kan. Grunden til jeg har det sådan, er, at jeg ville ønske, at jeg kunne, men det kan jeg simpelthen ikke. Jeg ville slet slet ikke kunne klare det, og gudskelov for at ikke alle er ligesom mig på det punkt, for hvad skulle vi dog gøre så. Der er ikke noget mere flot, end at man kan tage sig af folk, når de har allermest brug for det. Mette jeg synes, at du er en helt utrolig kvinde, alt det du kan. Jeg har en dyb dyb respekt for dig, og ville ønske, at jeg kunne lære lidt fra dig, når det kom til at hjælpe folk. For hold da op, hvor er du altså god til det. Jeg ville gerne, jeg kunne arbejde med det du gør, for jeg synes, at medicin-verdenen er meget meget spændende, og har altid været meget fascineret af det, jeg har bare aldrig rigtig troet på, at det var noget, jeg ville kunne.

jeg håber, at du får en rigtig god første dag, og på en måde er det, da ret fedt at starte på en frisk med nye kolleger og det hele

Anmeld

8. september 2010

Ni-ko-li-ne

Anna-jonas skriver:

Knus Mette

åååååååååååh Mette

jeg ville have svaret dig igår.... men jeg er bare nedlagt med influenza og rigtig træt af det!!!!!

Mette, dit nye job lyder fedt! det er fedt du får nye kolleger osv... du er helt bestemt den bedste til det job.... som du selv beskriver så er det meget meget syge mennesker, men jeg forestiller mig bare, at når man er i den situation som patient. Så betyder det uendeligt meget at personalet er forstående, og varme dejlige mennesker... og det er du Mette!!!

jeg glæder mig til at høre om du holder hovedet ovenvande.... eller så HUSK AT SIGE FRA!!!! du kan ikke være noget for andre hvis ikke du er noget for dig, vel?!

Mette, jeg tnker på dig og jeg krydser alt hvad jeg kan for at alt går godt! hvis jeg skulle vinde 30 mio i LOTTO så kan du stole på at vi fikser noget så du får 1 års orlov... ha ha...

Anmeld

8. september 2010

otlitrom

Sødeste Mette! Jeg håber det kommer til at gå godt på den første dag! Som flere af de andre skriver, er jeg på ingen måde i tvivl om, at du er en fantastisk dygtig sygeplejerske!!

Det er en hård afdeling at starte op på, men jeg håber du finder en god plads i personalegruppen, så det bliver rigtig positivt at starte igen. Jeg vil gerne være kollega med dig engang

Sender de bedse tanker til dig. Forstår din nervøsitet, men håber snart den bliver omsat til glæde. Og du må gerne sylte os. Vi er er også, når du kommer tilbage!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.