Så er det tiden....................

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

630 visninger
14 svar
0 synes godt om
7. september 2010

anna-jonas

At jeg skal starte på arbejde igen, efter godt 2 år herhjemme. Jeg er så pivende nervøs og bange....................men jeg bli'r jo nød til at komme afsted. Skal starte på et andet afsnit, men på samme afdeling. Jeg får således helt nye kolleger, og helt nye arbejdsopgaver. Der hvor jeg skal være, er en afdeling der står for knoglemarvstransplantation med fremmed donor, og er et ret nyt afsnit, der kun har plads til 6 patienter ad gangen, og hvoraf ca. 1/3 dør af selve behandlingen. Det er meget, meget syge mennesker, som ikke har andre valg end at vælge denne form for transpl. da de ellers vil dø af deres sygdom inden for ret kort tid. Det er patienter med leukæmi, lymfekræft og andre blodrelaterede sygdomme. De er unge.........................altså flest under 50 år.

Det bliver spændende, men også udfordrende.................og jeg er spændt på, hvordan alting kommer til at gå med hjemmelivet og min psyke. Men jeg må tage en dag ad gangen, og prøve at gøre det bedste jeg kan. Andet kan man vel ikke forlange.

Nå, men piger...................jeg kommer nok til at svigte jer her i starten.............og det håber jeg at i vil bære over med. Men må prøve at flytte al min energi ind på "arbejdsfeltet", så jeg måske kan bunde i det.

Knus Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2010

Milka

Anna-jonas skriver:

At jeg skal starte på arbejde igen, efter godt 2 år herhjemme. Jeg er så pivende nervøs og bange....................men jeg bli'r jo nød til at komme afsted. Skal starte på et andet afsnit, men på samme afdeling. Jeg får således helt nye kolleger, og helt nye arbejdsopgaver. Der hvor jeg skal være, er en afdeling der står for knoglemarvstransplantation med fremmed donor, og er et ret nyt afsnit, der kun har plads til 6 patienter ad gangen, og hvoraf ca. 1/3 dør af selve behandlingen. Det er meget, meget syge mennesker, som ikke har andre valg end at vælge denne form for transpl. da de ellers vil dø af deres sygdom inden for ret kort tid. Det er patienter med leukæmi, lymfekræft og andre blodrelaterede sygdomme. De er unge.........................altså flest under 50 år.

Det bliver spændende, men også udfordrende.................og jeg er spændt på, hvordan alting kommer til at gå med hjemmelivet og min psyke. Men jeg må tage en dag ad gangen, og prøve at gøre det bedste jeg kan. Andet kan man vel ikke forlange.

Nå, men piger...................jeg kommer nok til at svigte jer her i starten.............og det håber jeg at i vil bære over med. Men må prøve at flytte al min energi ind på "arbejdsfeltet", så jeg måske kan bunde i det.

Knus Mette

kan godt forstå du er nervøs og bange!! men mon ikke, når du er kommet ind i tingene, at det bliver en GOD ting. bare at kunne lægge fokus et andet sted er nok sundt.

break a leg!! (hvornår starter du?)

knus, og mange gode tanker, fra mig og tøserne

Anmeld

7. september 2010

oo

det blir da spændende, Mette! jeg har en fornemmelse af, at du er en super sygeplejerske - sådan en, der helt uden at være rigtig klar over det, gør en kæmpe forskel i patienters liv jeg håber du får en god 1. dag og blir glad for at være på den nye afdeling (det kan da i hvert fald kun gå opad!!).

og så er vi her jo, altid, når du får tid og overskud igen

Anmeld

7. september 2010

TbCp

Uha det lyder som et hårdt sted at arbejde... men jeg er nu ikke i tvivl om at du må være en gave for patienterne der!

Håber det hele kommer til bare at rulle og at du bliver gladere for det på denne afdeling...

Anmeld

7. september 2010

sarahb

Det er helt ok at gemme os lidt væk når der skal til at ske sådan en stor forandring i dit liv.
Jeg ønsker dig bare kæmpe held og lykke med arbejdet og håber det kommer til at gå SUUUUUPER..
Sejt at du kan arbejde sådan et sted, jeg er alt for følsom og ville tude dagen væk! Men det er så fedt der er nogle der kan, og de skal sgu anerkendes for deres flotte arbejde

Anmeld

7. september 2010

Jules

Åh Mette altså...!

Man kan kun være taknemlig for at der er mennesker som dig der kan udføre sådan et hårdt job! jeg ville ihvertfald føle mig i trykke hænder under din pleje!

Anmeld

7. september 2010

Klumpe-dumpe

Åh Mette, jeg tror et eller andet sted det bliver godt for dig at komme ud... Ud og bruge din arbejdes-Mette.. Så tror jeg også du får mere overskud til, at være mor-mette!

Men som Tina skriver, lyder det som en "hård" afdeling, men jeg er også sikker på DU er en gave til disse patienter!!!

Hvordan har du det med at skal være på den afd?

-Og forøvrigt, hvis de IKKE behandler dig ordenligt, så pipper du, for så skal the pussy-gang, dælme-dytme nok lige smutte til Århus!!

Mange kram fra os.

Anmeld

7. september 2010

Karo

Hvis jeg nogensinde bliver syg og skal indlægges, vil jeg ønske at jeg kan have dig som sygeplejeske, for jeg er ikke et sekundt i tvivl om at du er rigtig dygtig til det du gør

Det bliver da helt sikkert spændende men også mærkeligt at starte på arbejde igen.

Anmeld

7. september 2010

JustAnotherName

Jeg håber du får en god start, og bliver glad for det....

Mht. at "sylte NS" lidt, så har jeg det selv lige sådan. Jeg startede på sosu-hjælper uddannelsen for 6 dage siden ....og jeg er pænt ophængt og TRÆT! Vi har haft lektier hver dag siden vi startede .....Lige på og hårdt 5,5 times undervisning/snak allerede fra day one - Så er man ski-da kommet igang!!

Men jeg prøver at holde en finger lidt på NS-pulsen. For det er MIT break i hverdagen!

Pøj pøj, Mette. Jeg forstår godt din utryghed ved det nye, men jeg håber, at det hurtigt vil forsvinde og erstattes med glæde ved det.

Knus 

Anmeld

7. september 2010

Barbamama

Uha ja det bliver da hårdt at komme i gang igen, men sgu nok også meget godt for dig tror du ikke? Sådan i længden. Og så er det da også dejligt at høre du får en frisk start med ny afdeling og nye kollegaer. Det synes jeg da er positivt. Men ja læg du hellere din energi på at få en god ny start og så er vi her til at høre alt om det når du kommer tilbage igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.