At jeg skal starte på arbejde igen, efter godt 2 år herhjemme. Jeg er så pivende nervøs og bange....................men jeg bli'r jo nød til at komme afsted. Skal starte på et andet afsnit, men på samme afdeling. Jeg får således helt nye kolleger, og helt nye arbejdsopgaver. Der hvor jeg skal være, er en afdeling der står for knoglemarvstransplantation med fremmed donor, og er et ret nyt afsnit, der kun har plads til 6 patienter ad gangen, og hvoraf ca. 1/3 dør af selve behandlingen. Det er meget, meget syge mennesker, som ikke har andre valg end at vælge denne form for transpl. da de ellers vil dø af deres sygdom inden for ret kort tid. Det er patienter med leukæmi, lymfekræft og andre blodrelaterede sygdomme. De er unge.........................altså flest under 50 år.
Det bliver spændende, men også udfordrende.................og jeg er spændt på, hvordan alting kommer til at gå med hjemmelivet og min psyke. Men jeg må tage en dag ad gangen, og prøve at gøre det bedste jeg kan. Andet kan man vel ikke forlange.
Nå, men piger...................jeg kommer nok til at svigte jer her i starten.............og det håber jeg at i vil bære over med. Men må prøve at flytte al min energi ind på "arbejdsfeltet", så jeg måske kan bunde i det.
Knus Mette
Anmeld