Unge Mødre søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2010

Meliora

jbk skriver:

Har du et link?

nej det var en artikel jeg læste i avisen for nogle uger siden, hvor der stod at procentsatsen for folk med børn der droppede studierne eller ikke blev færdige til normeret tid, var højere end hos alm. studerende uden børn. Og det giver jo mening, da børn jo er et fuldstidsjob, ligesom et studie.

Så forstår bare ikke hvorfor folk ikke får uddannelsen først, og så barnet bagefter. Især ikke i de tilfælde hvor man ikke engang har en grunduddannelse. Man giver jo bare sig selv sværere kår end nødvendigt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2010

Svei

FruRafn skriver:

nej det var en artikel jeg læste i avisen for nogle uger siden, hvor der stod at procentsatsen for folk med børn der droppede studierne eller ikke blev færdige til normeret tid, var højere end hos alm. studerende uden børn. Og det giver jo mening, da børn jo er et fuldstidsjob, ligesom et studie.

Så forstår bare ikke hvorfor folk ikke får uddannelsen først, og så barnet bagefter. Især ikke i de tilfælde hvor man ikke engang har en grunduddannelse. Man giver jo bare sig selv sværere kår end nødvendigt.

For mig er det ikke sværere...tværtimod og da jeg var 20 år anede jeg da ikke hvad jeg ville være...så på den uddannelse jeg tager der er det i hvert fald et plus at være mor og så giver det jo mine børn en meget bedre hverdag end hvis jeg havde et job...så jegs kal da læse de næste mange år...

Anmeld

12. september 2010

Shibby

FruRafn skriver:

Fordi nogle vælger anderledes end dig ^^

Bare barnet får det godt og at det lykkeligt så er det vel ligegyldigt hvilken stilling i livet man har?

Anmeld

12. september 2010

Meliora

jbk skriver:

For mig er det ikke sværere...tværtimod og da jeg var 20 år anede jeg da ikke hvad jeg ville være...så på den uddannelse jeg tager der er det i hvert fald et plus at være mor og så giver det jo mine børn en meget bedre hverdag end hvis jeg havde et job...så jegs kal da læse de næste mange år...

det er jo så heldigt for dig at det går let. Det kommer nok også i høj grad an på hvad man læser og hvad ens ambitioner er.

For da jeg studerede var det fra kl. 9 - 17 hver dag, på nær de 2-3 dage hvor jeg arbejdede fra kl. 15 - 20, og så var der masser af læsning om aftenen og i weekenden. Så i sådan et skema ville man aldrig kunne presse et barn ind, i hvert fald ikke hvis barnet skulle have det godt.

Men ja folk er fuld af forskellige meninger, men jeg vil stadig holde på at ting som uddannelse og job ikke er ligegyldige faktorer når man vælger at blive forældre.

Det er bare min mening:-)

Anmeld

12. september 2010

Svei

FruRafn skriver:

det er jo så heldigt for dig at det går let. Det kommer nok også i høj grad an på hvad man læser og hvad ens ambitioner er.

For da jeg studerede var det fra kl. 9 - 17 hver dag, på nær de 2-3 dage hvor jeg arbejdede fra kl. 15 - 20, og så var der masser af læsning om aftenen og i weekenden. Så i sådan et skema ville man aldrig kunne presse et barn ind, i hvert fald ikke hvis barnet skulle have det godt.

Men ja folk er fuld af forskellige meninger, men jeg vil stadig holde på at ting som uddannelse og job ikke er ligegyldige faktorer når man vælger at blive forældre.

Det er bare min mening:-)

Ja, det er da klart...men når man er mor så tror jeg da på man tilrettelægger sit liv efter børnene og deres bedste...derfor skal jeg heller ikke arbejde fuldtid eller kære karriere før mine børn ikke har brug for mig på samme måde som nu....

Anmeld

12. september 2010

quar20

Shibby skriver:

Fordi nogle vælger anderledes end dig ^^

Bare barnet får det godt og at det lykkeligt så er det vel ligegyldigt hvilken stilling i livet man har?

SÅ MEGET ENIG...!!

Anmeld

12. september 2010

VIPpigen

Der var en der skrev (gider ikke gå tilbage og finde det) at barnets bedste vilkår man ville give videre var en opvækst med de gode muligheder, gode institutioner, og skoler. Og god mad, gerne økologisk... Men hvor bliver nærvær og trykhed af. Skal jeg vælge privatskole fra fordi jeg er på KH, men kan give mit barn en tryk opvækst så vil jeg da klart mene det er at fortrække. Mit barns behov står ikke i hvad skole/institution det går i, men i MIN omsorg for det. Hvorfor skal en mor på 17 ikke kunne give den omsorg, som en mor på 30, som har fuld fart på karierre, og måske næsten ikke tid til sit barn.

Det at få børn er for mig ikke noget med økonomi, (selvfølgelig skal man have råd) Men om at priotere anderledes, og være der for sit/sine barn/børn.

Syntes ikke man kan stille det op i en kasse at få børn. Jeg er 26 år, uden uddannelse desværre, og gravid i 28 uge. Jeg er fleksjobber lige pt, og skal videre i systemet for evt pension. Betyder det så at min kommende datter som jeg bære rundt på får det godt eller skidt. Jeg er jo over 20, men uden uddannelse, og ikke normalt fungerende (normalt gående)

Jeg vil da som enhver anden mor stå på hovedet for mit barn får de bedste vilkår, men det ville jeg da også gøre hvis jeg havde været gravid for 10 år siden.

Anmeld

12. september 2010

LC

FruRafn skriver:

Nu er jeg en af dem der selv har valgt at få barn imens jeg studere, og ja det er hårdt, men ville gøre det igen, min datter er jo fantastisk...

Tror jeg tog den helt hårde vej igennem studiet og gik til eksamen 11 dage efter jeg fødte første gang og 3 gange ialt den første månede af hendes liv. Nå ja og bestod med flotte karakterer...

Jeg har valgt det af en meget simpel grund, inden jeg er færdig med mit studie, er jeg nået den alder hvor man "normalt" får børn og vil jeg når jeg er færdig ud og have en karriere, så har jeg større chance for at få mit drømme job hvis jeg har fået børn... så firmaerne ikke skal tænke, hende der maks 2 år så er hun på barsel....

Og vil gerne lige sige jeg er utrolig glad for mit valg, og tror min datter har bedre forhold end de flest små børn, min mand har barsel og jeg er "kun" til undervisning på universitetet 2 dage om ugen, så vi har masser af tid sammen.. og 2 forældre hjemme næsten hver dag, bedre kan man jo næsten ikke have det..

Anmeld

12. september 2010

Meliora

og i et tilfælde som dit giver det helt klart også meget bedre mening:-) Mit første indlæg skyldtes at en 17-årig pige med kun 9. klasse mente at uddannelse kunne man bare tage senere, når man var blevet teenagemor. Der synes jeg bare måske man burde prioritere anderledes.

Men kan da til dels forstå at nogen vælger at få et barn mens de studerer på en videregående uddannelse, hvis man som i dit tilfælde er ved at nå den alder hvor mange arbejdspladser betegner en som graviditetes-moden.

Jeg valgte det ikke, men var også tidligere færdig, og bruger årene nu på at opbygge en karriere inden vi skal have en bebs.

Men synes nu altså også der er stor forskel på at være 17 år uden nogen form for uddannelse eller job, og så på at være 25 år og igang med en videregående uddannelse:-)

Så min kritik var ikke rettet mod kvinder i din situation:-)

Anmeld

14. september 2010

LC

Nej, det kan godt være du ikke rettet det direkte, men jeg har da ingen uddannelse at falde tilbage på hvis jeg dropper ud... eller har self min HHX men den kan jo ikke bruge til meget, der skal jeg jo have elevplads eller vidre på uni bagefter for at have glæde af den..

Og grunden til at mange der vælger at få børn, ikke når deres uddannelse på nomeret tid, er fordi de fleste vælge at tage barsel under uddannelse - og ja de tæller i statistikken som at de ikke tog uddannelsen på nomeret tid, og de tæller så også med i dem der er blevet forældre, derfor vil dette tal altid være højt, uden at det betyder de har brugt mere tid end normal barsel+nomeret tid - hvilket jeg synes er fint hvis folk gør.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.