Der var en der skrev (gider ikke gå tilbage og finde det
) at barnets bedste vilkår man ville give videre var en opvækst med de gode muligheder, gode institutioner, og skoler. Og god mad, gerne økologisk... Men hvor bliver nærvær og trykhed af. Skal jeg vælge privatskole fra fordi jeg er på KH, men kan give mit barn en tryk opvækst så vil jeg da klart mene det er at fortrække. Mit barns behov står ikke i hvad skole/institution det går i, men i MIN omsorg for det. Hvorfor skal en mor på 17 ikke kunne give den omsorg, som en mor på 30, som har fuld fart på karierre, og måske næsten ikke tid til sit barn.
Det at få børn er for mig ikke noget med økonomi, (selvfølgelig skal man have råd) Men om at priotere anderledes, og være der for sit/sine barn/børn.
Syntes ikke man kan stille det op i en kasse at få børn. Jeg er 26 år, uden uddannelse desværre, og gravid i 28 uge. Jeg er fleksjobber lige pt, og skal videre i systemet for evt pension. Betyder det så at min kommende datter som jeg bære rundt på får det godt eller skidt. Jeg er jo over 20, men uden uddannelse, og ikke normalt fungerende (normalt gående)
Jeg vil da som enhver anden mor stå på hovedet for mit barn får de bedste vilkår, men det ville jeg da også gøre hvis jeg havde været gravid for 10 år siden
.
Anmeld