Vintertøj til 9 måneder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.403 visninger
19 svar
0 synes godt om
7. september 2010

patella

Hejsa tøser... 

Jeg er bare lidt i tvivl om hvad jeg skal købe af vintertøj til Bastian der nu er 9 måneder - dvs. han er et år når det blir vinter. 

Sidste vinter var jo så nem, der skulle han jo bare ligge godt pakket ind i sin barnevogn, det er jeg ikke sikker på han vil være så tilfreds med denne vinter 

Skal jeg købe flyverdragt, og hvad bruger drenge under bukserne når det er koldt, er det strømpebukser som piger (ja måske et dumt spørgsmål men jeg har jo aller prøvet det før )

Og hvor er det bedst at købe disse ting - i Name It f.eks. eller er Bilka, Føtex og Kvickly lisså godt? 

Tak for evt. respons 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2010

FruPudderkvast

patella skriver:

Hejsa tøser... 

Jeg er bare lidt i tvivl om hvad jeg skal købe af vintertøj til Bastian der nu er 9 måneder - dvs. han er et år når det blir vinter. 

Sidste vinter var jo så nem, der skulle han jo bare ligge godt pakket ind i sin barnevogn, det er jeg ikke sikker på han vil være så tilfreds med denne vinter 

Skal jeg købe flyverdragt, og hvad bruger drenge under bukserne når det er koldt, er det strømpebukser som piger (ja måske et dumt spørgsmål men jeg har jo aller prøvet det før )

Og hvor er det bedst at købe disse ting - i Name It f.eks. eller er Bilka, Føtex og Kvickly lisså godt? 

Tak for evt. respons 

Hej

Min søn er også 9 mdr nu og jeg har købt en flyverdragt fra Name It til ham.. Derudover har jeg også købt en fleece/strik flyverdragt (også Name It) til når vi fx er ude og gå tur med barnevognen og det ikke sner eller lign..

Og ja, jeg vil give min søn strømpebukser på under bukserne.. Så er det også nemmere at tage noget af, hvis det bliver for varmt fremfor hvis man bare giver ham nogle tykke bukser på

Herhjemme køber jeg kun strømpebukser i H&M, da jeg bare synes at de er bedst

Håber du kan bruge mit svar?

Anmeld

7. september 2010

patella

13~12~09 skriver:

Hej

Min søn er også 9 mdr nu og jeg har købt en flyverdragt fra Name It til ham.. Derudover har jeg også købt en fleece/strik flyverdragt (også Name It) til når vi fx er ude og gå tur med barnevognen og det ikke sner eller lign..

Og ja, jeg vil give min søn strømpebukser på under bukserne.. Så er det også nemmere at tage noget af, hvis det bliver for varmt fremfor hvis man bare giver ham nogle tykke bukser på

Herhjemme køber jeg kun strømpebukser i H&M, da jeg bare synes at de er bedst

Håber du kan bruge mit svar?

Ja det kan jeg bestemt!

Tusind tak, det er altid rart at høre hvordan andre gør...

Anmeld

7. september 2010

serinasmor

Serina er "kun" 8 mdr men har en rigtig flyverdragt til denne vinter .. dog ingen støvler endnu ( venter lige lidt for at se om hendes fødder når at vokse endnu en størrelse inden vi får brug for dem) ... men regner da med at hun når hun kommer i dp til januar også skal ud at lege selvom det er vinter... i barnevognen regner jeg med at bruge hendes MEGET varme kørepose fra sidste år (nærmest en "voksi" bare en billigere model) Den er nemlig så varm at hendes fætter der er 1½ sidste vinter sov i en magen til i  -10 graders frost i bodystocking og havde det fantastisk....

og havde vi fået en dreng ville jeg nok stadig ha givet ham strømpebukser på under bukserne

Anmeld

24. september 2010

quar20

patella skriver:

Hejsa tøser... 

Tak for evt. respons 

Sidste år brugte vi en flyverdragt til Tino og der var han  10½ månede.. Og det var jo en rigtig hård vinter..! Han gik ikke og kunne knap kravle ( han mindede om en såret soldat over marken ) ..!

Tino havde samtidig de der LÆKRE SMÆKRE futter man kan købe både i føtex, bilka, name it osv..!! Dem som kan trækkes over og under flyverdragten som faktisk minder lidt om en flyverdragt bare til fusserne.. =)

Så havde han vanter og hue på..!!!

Under flyverdragten havde han ALTID strømpebukser på..! Vi købte dem de havde i føtex til 10kr da de var på bud og de fungerede fint hos os..!!  Hmm så havde han bukser på hvis han så sku ud og lege i sneen med os eller i Dp'en.. Men sku han ud og sove til middag sov han i en body, også de der billige langærmet trøjer fra bilka, også strømpebukser også hans flyverdragt..!! også dynen over..!! Det fungere fint for os.. =)

Skal de ud og lege i sneen kan jeg varmt anbefalde dig at have de der skind futter - under de der lækre vinterfutter.. =) Så har de altså varmen i fusserne

Anmeld

25. september 2010

patella

quar20 skriver:

Sidste år brugte vi en flyverdragt til Tino og der var han  10½ månede.. Og det var jo en rigtig hård vinter..! Han gik ikke og kunne knap kravle ( han mindede om en såret soldat over marken ) ..!

Tino havde samtidig de der LÆKRE SMÆKRE futter man kan købe både i føtex, bilka, name it osv..!! Dem som kan trækkes over og under flyverdragten som faktisk minder lidt om en flyverdragt bare til fusserne.. =)

Så havde han vanter og hue på..!!!

Under flyverdragten havde han ALTID strømpebukser på..! Vi købte dem de havde i føtex til 10kr da de var på bud og de fungerede fint hos os..!!  Hmm så havde han bukser på hvis han så sku ud og lege i sneen med os eller i Dp'en.. Men sku han ud og sove til middag sov han i en body, også de der billige langærmet trøjer fra bilka, også strømpebukser også hans flyverdragt..!! også dynen over..!! Det fungere fint for os.. =)

Skal de ud og lege i sneen kan jeg varmt anbefalde dig at have de der skind futter - under de der lækre vinterfutter.. =) Så har de altså varmen i fusserne

Tusind tak for rådene - sjovt nok så kom min mor med den lækreste flyverdragt i går fra H&M hvor de dér futter du snakker om, er fast inventar, eller dvs. de kan pilles af, men de er med  Den er så lækker og blød og har den dejligste hætte. Så den tror jeg vi får gavn af. Jeg kan bare slet ikke forestille mig at den ikke blir for varm at sove i med dyne over også, men det ændrer sig nok når vi mærker kulden om et par måneder... 

De skindfutter du skriver om, det er de dér skindsutsko ikk´? Dem har vi nemlig lige købt for en halvtredser i Kvickly. Så bare strømpebukser i dem og så skindfutter og derudover de dér flyverdragtsko ikk? (eller hvad man dog skal kalde dem)

Jamen så er vi snart "klædt på" for jeg købte lige nogle lækre uldstrømebukser den anden dag og hue og handsker... så kan vinteren bare komme an )

Men havde du ikke også en vinterjakke til ham eller brugte du altid flyverdragten? 

Anmeld

25. september 2010

SpunkenJo

Flercedragt/termodragt + regntøj
eller
flyverdragt

vibhabde vegge dele til Carlen, og altafhængig af vejret blev han iklædt det ene eller det andet. Da vi var på ski, fik han faktisk både flercedragten OG flyverdragten på...... Men der var også bare KOLDT!!! Brrrr

fodtøj kan være begynderstøvler eller som vi havde det, Stonz-"støvler". Drengen møffede og kravlede kun denne vinter, så rigtigt fodtøj var ikke aktuelt ;-)

Strømpebukser er et helt klart JA! Det har drengen Faktisk allerede fået på herhjemme nu under sine bukser.

Kan anbefale dem fa Kvickly. Kvaliteten er SUPER!!! Og så er de billige (mener det er "friends" de hedder)

Håber du finder ud af måden der dutter for jer
knus Jo

Anmeld

25. september 2010

patella

SpunkenJo skriver:

Flercedragt/termodragt + regntøj
eller
flyverdragt

vibhabde vegge dele til Carlen, og altafhængig af vejret blev han iklædt det ene eller det andet. Da vi var på ski, fik han faktisk både flercedragten OG flyverdragten på...... Men der var også bare KOLDT!!! Brrrr

fodtøj kan være begynderstøvler eller som vi havde det, Stonz-"støvler". Drengen møffede og kravlede kun denne vinter, så rigtigt fodtøj var ikke aktuelt ;-)

Strømpebukser er et helt klart JA! Det har drengen Faktisk allerede fået på herhjemme nu under sine bukser.

Kan anbefale dem fa Kvickly. Kvaliteten er SUPER!!! Og så er de billige (mener det er "friends" de hedder)

Håber du finder ud af måden der dutter for jer
knus Jo

Okay, jeg kan næste regne ud at jeg har givet alt for meget for mine strømebukser. Jeg købte et sæt med to alm. bomuldsstrømpebukser til 80 kr. Et par uldstrømpebukser kostede 40 kr. Begge i Name It. Men de er godt nok også lækre. Men nu ved jeg da at hvis vi skal bruge flere, så går jeg i føtex eller Kvickly 

Anmeld

25. september 2010

SpunkenJo

patella skriver:

Okay, jeg kan næste regne ud at jeg har givet alt for meget for mine strømebukser. Jeg købte et sæt med to alm. bomuldsstrømpebukser til 80 kr. Et par uldstrømpebukser kostede 40 kr. Begge i Name It. Men de er godt nok også lækre. Men nu ved jeg da at hvis vi skal bruge flere, så går jeg i føtex eller Kvickly 

Ja der kan man finde guld nogengange
føtex' til 10 kr er fine til prisen, men for ca. 20-25 kr får man væsentlig mere for pengene.

Kvicklys er efter min mening klart de bedste vi overhovedet har. Selv Melton, IdaT og hva vi ellers også har haft, er ikke bedre.... Kvicklys er bare bedst. Og så fås de i sort og i grå, hvilet moren herhjemme er fan af

Anmeld

25. september 2010

mor-til-vanessa

patella skriver:

Hejsa tøser... 

Tak for evt. respons 

hej

vanessa bliver også et år her til vinter.

hun har allerede nu fået uldundertøj på.

min favorit er helt klart uldundertøj, det varmer dem rigtig godt når det er koldt. og de sveder ikke i det da det er regulerende hvor de f.eks ville få det varmt hvis de har flis på, da det er kunstigt.

når hun bare skal sidde i klapvognen ville jeg give hende uden på hendes tøj en uldtrøje og en vindtæt jakke. vanter og sokker på fødderne. de har jo dynen og overlæder på, så tror ikke de fryser. flyverdrang vil jeg give på når de skal gå eller på legepladsen og sidde og lege på den kolde jord.

drenge kan også godt have uld på

sådan ville jeg gøre, men jeg sværger også til uld. tror det er fra min barndom.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.