Et rent Nord

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.441 visninger
17 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. september 2010

Anonym trådstarter

Hvis en kylling blir født i en kostald, er det stadig en kylling,hvad får så en udlænding til at tro han er dansker fordi han er født i danmark

Jeg kan sagtens sætte mig ind det på ravnebaner.webbyen.dk.

Jeg føler at Norden forsvinder. Giv mig danmark tilbage som i de goe gamle dage !

Men den holdning er jo forkert at have i dag....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2010

Svei

Anonym skriver:

Hvis en kylling blir født i en kostald, er det stadig en kylling,hvad får så en udlænding til at tro han er dansker fordi han er født i danmark

Jeg kan sagtens sætte mig ind det på ravnebaner.webbyen.dk.

Jeg føler at Norden forsvinder. Giv mig danmark tilbage som i de goe gamle dage !

Men den holdning er jo forkert at have i dag....

Holdninger skal alle have ret til...men jeg kan personligt ikke tage dem alvorligt hvis man ikke engang tør stå ved dem..

Vi bor alle på en planet og er alle mennesker, mere behøver jeg ikek forholde mig til....det er indholdet ikke indpakningen som har betydning.

Anmeld

5. september 2010

wamse

Hvis man bliver født i Danmark og man bor her, så ER man dansker, hvad får dig til at tro andet?? Sådan ser jeg det da i hvert fald.
Hvorfor synes du at Norden forsvinder og hvad ved Danmark i gamle dage er så tiltrækkende?

Anmeld

5. september 2010

Laulund87

Jeg kan ikke tage dig alvorligt når du ikke tør stå ved dine holdninger Jeg er dog enig i at hvis ens forældre er Fra Tyrkiet(eksempel) og er bosat i Danmark, får barn i Danmark og barnet vokser op i Danmark, er barnet vel stadig oprindeligt tyrker, men dansk statsborger MEN velkommen i Danmark alligevel, hvilket du tydeligvis ikke synes.

Anmeld

5. september 2010

CiSo

Laulund87 skriver:

Jeg kan ikke tage dig alvorligt når du ikke tør stå ved dine holdninger Jeg er dog enig i at hvis ens forældre er Fra Tyrkiet(eksempel) og er bosat i Danmark, får barn i Danmark og barnet vokser op i Danmark, er barnet vel stadig oprindeligt tyrker, men dansk statsborger MEN velkommen i Danmark alligevel, hvilket du tydeligvis ikke synes.

er helt enig her!

Anmeld

5. september 2010

Frk. Himmelblå

Du har ret i, at en kylling og en ko ikke er det samme. Det er godt set.

Men et menneske og et menneske er nu det samme.

Dit metaforiske spørgsmål burde måske rettere have lydt:

"Hvis en nabohøne bevæger sig ind i hønsegården, er den så stadig en høne?"

Anmeld

5. september 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Jeg er ikke født i Danmark, men er dansk statsborger. Jeg har boet her det meste af mit liv, men har forældre fra to forskellige lande, og har to forskellige statsborgerskaber.

Jeg følger OG er lige dele dansk og lige dele anden etnicitet.

Jeg spiser dansk mad, holder dansk fødselsdag, lever med den danske kultur og danske traditioner.Samtidig har jeg en anden side, der bidrager med en anden kultur, andre traditioner, og anden slags mad, som har lige så stor en part i min måde at leve på.

Og selv om jeg har det, er der heldigvis lige meget plads til begge! Jeg elsker begge lande, og ville gå i krig for dem begge. Du ved, ligesom med børn- Fordi man får mere end en, giver det ikke mindre plads i hjertet til at elske dem alle lige højt, og ofre lige meget for dem alle sammen.

Det at jeg har to sider gør mig ikke til hverken mere eller mindre af det ene eller det andet i mine øjne, men kun til 100% af begge dele.

Anmeld

5. september 2010

Frk. Himmelblå

Alexis skriver:

Jeg er ikke født i Danmark, men er dansk statsborger. Jeg har boet her det meste af mit liv, men har forældre fra to forskellige lande, og har to forskellige statsborgerskaber.

Jeg spiser dansk mad, holder dansk fødselsdag, lever med den danske kultur og danske traditioner.Samtidig har jeg en anden side, der bidrager med en anden kultur, andre traditioner, og anden slags mad, som har lige så stor en part i min måde at leve på.

Og selv om jeg har det, er der heldigvis lige meget plads til begge! Jeg elsker begge lande, og ville gå i krig for dem begge. Du ved, ligesom med børn- Fordi man får mere end en, giver det ikke mindre plads i hjertet til at elske dem alle lige højt, og ofre lige meget for dem alle sammen.

Det at jeg har to sider gør mig ikke til hverken mere eller mindre af det ene eller det andet i mine øjne, men kun til 100% af begge dele.

Selvfølgelig .

Anmeld

5. september 2010

otlitrom

Alexis skriver:

Som person med to natonaliteter kan jeg kun erklære mig 100% enig. Det var meget velskrevet Alexis!!!

Anmeld

5. september 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

SeptemberBaby skriver:

Selvfølgelig .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.