Hurtig hjælp! - Kan MME fryses?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. september 2010

Mor til L&S

Mette. skriver:

Men problemet er at vi bruger MME fra brikker, altså det flydende, da Emilie ikke kan lide det man laver på vand med pulver. Så jeg kan jo ikke rigtigt koge det op uden, da det jo kun er mel og fedtstof så .

Ved du om man heller ikke må koge NAN fra brikker? Det har vi gjort 3 uger nu, da hun sagde god for det, så håber da godt man må.

Hmm, det forstår jeg altså ikke - hvorfor kan du ikke lune MME uden at koge det??

Du kam da bare hælde det koldt over i grøden eller lige lune det først så bliver det da varmt når det kommer i den varme grød

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2010

Mor til L&S

Rollo skriver:

Hmm, det forstår jeg altså ikke - hvorfor kan du ikke lune MME uden at koge det??

Du kam da bare hælde det koldt over i grøden eller lige lune det først så bliver det da varmt når det kommer i den varme grød

Tror ikke at hverken NAN pulver eller brikker må koges...

Anmeld

7. september 2010

Mor til L&S

Rollo skriver:

Tror ikke vi laver grød på samme måde - tror det er derfor jeg ikke forstår dig..

Jeg laver grød sådan her...

Tænder for pladen
Putter vand og mel i gryden
Rører til den blir til tyk grød
Slukker for pladen (eler skruer ned på 1)
Tilsætter fedtstof og MME
Hælder i skål og tilsætter frugtmos..

Anmeld

7. september 2010

Mette.

Rollo skriver:

Tror ikke vi laver grød på samme måde - tror det er derfor jeg ikke forstår dig..

Jeg laver grød sådan her...

Tænder for pladen
Putter vand og mel i gryden
Rører til den blir til tyk grød
Slukker for pladen (eler skruer ned på 1)
Tilsætter fedtstof og MME
Hælder i skål og tilsætter frugtmos..

Nej, det gør vi ikke. Jeg laver det af:

1 dl flydende MME på brik.

1 tsk. rismel.

1 tsk. olie.

Dette koger jeg op også tilsætter jeg frugtmos for at nedkøle, så du kan jo godt se at jeg ikke kan undlade at putte MME i, for så vil det jo kun være mel.. Hun vil ikke spise det, når jeg har lavet det på den måde som du gør, med vand også MME pulver. 

Anmeld

7. september 2010

Mor til L&S

Mette. skriver:

Nej, det gør vi ikke. Jeg laver det af:

1 dl flydende MME på brik.

1 tsk. rismel.

1 tsk. olie.

Dette koger jeg op også tilsætter jeg frugtmos for at nedkøle, så du kan jo godt se at jeg ikke kan undlade at putte MME i, for så vil det jo kun være mel.. Hun vil ikke spise det, når jeg har lavet det på den måde som du gør, med vand også MME pulver. 

Så er det derfor

Kan du ikke bare bruge vand og MME på brikker i stedet for pulver??

Anmeld

7. september 2010

Mette.

Rollo skriver:

Så er det derfor

Kan du ikke bare bruge vand og MME på brikker i stedet for pulver??

Jo, det kan jeg vel i princippet. Men så bliver det jo begrænset hvor meget MME der kommer i. Hm, jeg må prøve mig frem. Tak for hjælpen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.