Hurtig hjælp! - Kan MME fryses?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.060 visninger
15 svar
0 synes godt om
5. september 2010

Mette.

Ja, som overskriften siger, kan MME fryses? Jeg mener i form af at jeg skal lave grød som jeg laver på MME brikker, må denne grød så fryses ned, når der er MME i?

... Og i givet fald hvor lang tid kan det holde sig?

Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2010

Maise

Ja, som overskriften siger, kan MME fryses? Jeg mener i form af at jeg skal lave grød som jeg laver på MME brikker, må denne grød så fryses ned, når der er MME i?

... Og i givet fald hvor lang tid kan det holde sig?

Mette

NEJ -desværre. mme må ikke nedfryses eller koges. tilsæt det evt bagefter når du har opvarmet det, det gør jeg og på den måde køler det så det har den rette temp. HUsk fedtstoffet også.

jeg bruger arlas babymælk som skal stå på køl. det drikker hun af kop, tilsætter det til hendes mad mm.

Anmeld

5. september 2010

Mette.

Maise skriver:

NEJ -desværre. mme må ikke nedfryses eller koges. tilsæt det evt bagefter når du har opvarmet det, det gør jeg og på den måde køler det så det har den rette temp. HUsk fedtstoffet også.

jeg bruger arlas babymælk som skal stå på køl. det drikker hun af kop, tilsætter det til hendes mad mm.

Hvad sker der hvis man koger det?

Min SP sagde vi kunne lave risgrød på brikkerne og der putter vi jo MME mælk fedtstof + mel i en gryde og koger i nogle minutter. Det sagde hun vi sagtens kunne gøre, men nu bliver jeg da helt bekymret hvis det ikke er meningen man må det. .

Men laver du så grøden på vand? og hvad med kartoffelmos? også tilsætter pulver MME inden servering?

Anmeld

5. september 2010

Maise

Min SP sagde vi kunne lave risgrød på brikkerne og der putter vi jo MME mælk fedtstof + mel i en gryde og koger i nogle minutter. Det sagde hun vi sagtens kunne gøre, men nu bliver jeg da helt bekymret hvis det ikke er meningen man må det. .

Men laver du så grøden på vand? og hvad med kartoffelmos? også tilsætter pulver MME inden servering?

har lige været ude og læse. nogle MME erstatninger må gerne koges, men ingen må fryses ned. Så det kan være at det du har gerne må koges. men jeg fryser f.eks katoffelmosen ned og andet mos som grønsagsmos. så tør jejg det i køleskabet dagen før jeg skal bruge det. tager den mængde jeg skal bruge over i en skål, tilsætter fedtstof og putter det i mikroovnen. og så rører jeg det kolde mme i så det får den rette temp. og så får hun på kop også til hovedmåltiderne for det meste og vand til mellemmåltiderne.

jeg laver grøden frisk hver dag på flydende mme og tilsætter lidt kold mme for at køle hurtigt. jeg fryser kun mosen.min pige kan ikke lide når jeg tilsætter m. pulver så det er kun flydende jeg bruger. 

Anmeld

7. september 2010

Mette.

Maise skriver:

har lige været ude og læse. nogle MME erstatninger må gerne koges, men ingen må fryses ned. Så det kan være at det du har gerne må koges. men jeg fryser f.eks katoffelmosen ned og andet mos som grønsagsmos. så tør jejg det i køleskabet dagen før jeg skal bruge det. tager den mængde jeg skal bruge over i en skål, tilsætter fedtstof og putter det i mikroovnen. og så rører jeg det kolde mme i så det får den rette temp. og så får hun på kop også til hovedmåltiderne for det meste og vand til mellemmåltiderne.

jeg laver grøden frisk hver dag på flydende mme og tilsætter lidt kold mme for at køle hurtigt. jeg fryser kun mosen.min pige kan ikke lide når jeg tilsætter m. pulver så det er kun flydende jeg bruger. 

Hm, jeg bruger NAN, så gad vide om det må koges!? Det håber jeg da næsten, når min SP nu har sagt jeg skal gøre sådan..

Emilie er kun 4 1/2 måned, så hun er for lille til det der med at skulle drikke MME ved siden af i en kop, men ellers en god ide. Jeg må prøve om jeg kan få det til at blive most uden MME i. Jeg blender det jo, fordi hun stadig er så lille og det er bare som om man ikke rigtigt kan få det most ud, uden man tilsætter mælk, så det bliver nok svært at lave så jeg kan fryse det.

Emilie kan heller ikke lide pulver MME, så her er det også det flydende vi bruger. Men tak for hjælpen. 

Anmeld

7. september 2010

Mor til L&S

Mette. skriver:

Jeg har fået at vide af SP at NAN ikke må koges...

Jeg gør dette...

Laver grøden og lader det koge

Slukker for varmen

Tilsætter smør og MME

Rør det rundt og servere

Så koger grøden ikke med MME

Anmeld

7. september 2010

Mette.

Rollo skriver:

Jeg har fået at vide af SP at NAN ikke må koges...

Jeg gør dette...

Laver grøden og lader det koge

Slukker for varmen

Tilsætter smør og MME

Rør det rundt og servere

Så koger grøden ikke med MME

Men problemet er at vi bruger MME fra brikker, altså det flydende, da Emilie ikke kan lide det man laver på vand med pulver. Så jeg kan jo ikke rigtigt koge det op uden, da det jo kun er mel og fedtstof så .

Ved du om man heller ikke må koge NAN fra brikker? Det har vi gjort 3 uger nu, da hun sagde god for det, så håber da godt man må.

Anmeld

7. september 2010

bagger26

Mme må godt fryses, MEN grøden skal være HELT afkølet inden mme tilsættes hvis det skal fryses, det må ikke være varmet op, da vitaminer osv i mme kun må opvarmes en gang ellers går de tabt.. Dog vil jeg ikke personligt fryse mme, vil hellere være på den sikre side, og være sikker på at alle de vitaminer der skal være deri ikke er gået tabt. Men det kan holde ca 3 mdr i fryseren...

Hvis du putter mme i imens du varmer, så kan du desværre ikke fryse det.. Ved ikke om det må koge, herhjemme putter vi først mme i efter grøden er taget af varmen...

Anmeld

7. september 2010

Mette.

bagger26 skriver:

Mme må godt fryses, MEN grøden skal være HELT afkølet inden mme tilsættes hvis det skal fryses, det må ikke være varmet op, da vitaminer osv i mme kun må opvarmes en gang ellers går de tabt.. Dog vil jeg ikke personligt fryse mme, vil hellere være på den sikre side, og være sikker på at alle de vitaminer der skal være deri ikke er gået tabt. Men det kan holde ca 3 mdr i fryseren...

Hvis du putter mme i imens du varmer, så kan du desværre ikke fryse det.. Ved ikke om det må koge, herhjemme putter vi først mme i efter grøden er taget af varmen...

Tak for svar.

Hm, så kan jeg jo slet ikke fryse det, da vi jo bruger det flydende MME, da det er det eneste Emilie vil have. Jeg holder mig fra at fryse det, hvis man kan risikere at vitaminer forsvinder. Så hellere lave det dagligt. Men laver du grød på MME pulver så eller hvordan gør du hvis du først putter det i efter?

Anmeld

7. september 2010

bagger26

Mette. skriver:

Tak for svar.

Hm, så kan jeg jo slet ikke fryse det, da vi jo bruger det flydende MME, da det er det eneste Emilie vil have. Jeg holder mig fra at fryse det, hvis man kan risikere at vitaminer forsvinder. Så hellere lave det dagligt. Men laver du grød på MME pulver så eller hvordan gør du hvis du først putter det i efter?

Syntes også det er bedst at putte det i hvert enkelt potion, de skal jo have de vitaminer der er i mme, og det er jo ikke godt hvis man kommer til at gøre det forkert og de så går tabt...

Jeg bruger mme-pulver, jeg rører grøden op med den mængde vand, som kommer til at svare til den mængde mme-pulver jeg skal putte i, og når grøden så er taget af varmen putter jeg kun pulveret i.. Men ved nogle også bruger brikkerne, de putter dog vand i grøden i gryden, søger for den bliver noget tyk og fortynder den så lidt med mme-brikker...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.