Kan det være liv??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvornår mærkede du liv første gang ( som førstegangsgravid)

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.129 visninger
17 svar
0 synes godt om
4. september 2010

Anonym trådstarter

Første gang jeg oplevede noget var for et par dage siden da jeg ved en behandling lå på ryggen, og skulle efter noget tid tisse, men føltes så ldt som om, ikke spark, men at den lille skubbede blidt mod blæren, lidt samme følelse som når man skal tisse, og så trykker lidt på maven, så tissetrangen bliver forstærket, og lettes lidt igen når man flytter hånden.

Da jeg i så dag lå på ryggen, kunne jeg pludselig mærke, at det føltes lidt ligesom at noget strøg "over huden" indvendigt, ved ik helt hvordan jeg sådan kan beskrive det, men sådan nærmest kildende, varede vel omkring 1-2 min. Har her senere følt det hvor jeg har siddet, og er nu mere sådan lidt skarpere i følelsen, ikke desideret niv, men bare sådan som nogle lidt skarpere strøg inde i maven.

Er dette liv jeg kan mærke? Min mor mærkede liv, meget meget tidligt i alle sine 3 graviditeter, så kan jo ikke lade være at undre mig over, om det kan være liv jeg mærker?

Det er lidt med vilje, jeg ikke har skrevet hvor langt jeg er henne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2010

Isabella_mor

uge 17... meget fantastisk..

den 30 juli lige præcist..

Anmeld

5. september 2010

Mullebergen

1. graviditet: Uge 26

2. graviditet: Uge 21

Anmeld

5. september 2010

B&J

jeg kunne mærke i uge 22

Anmeld

5. september 2010

JustAnotherName

Mener jeg var omkring 17-18 uger henne i graviditeten første gang.

2. gang gik der længere tid (et par uger mere), for der lå min moderkage udad mod maveskindet, og gjorde, at jeg ikke kunne mærke bevægelser og spark, før hun havde en vis størrelse og kraft til at slå igennem 

Anmeld

5. september 2010

Maise

jeg mærkede liv meget tidligt i min graviditet. Jeg lå på maven og læste og pludselig kunne jeg mærke noget som om der var en der kildede mig hen over maven/underlivet, jeg var kun i uge 14, men var ikke i tvivl, blev så forskrækket, men dejlig var det jo. ellers mærkede jeg først til hende om kring uge 16-17 stykker.

Anmeld

5. september 2010

Anonym trådstarter

Maise skriver:

jeg mærkede liv meget tidligt i min graviditet. Jeg lå på maven og læste og pludselig kunne jeg mærke noget som om der var en der kildede mig hen over maven/underlivet, jeg var kun i uge 14, men var ikke i tvivl, blev så forskrækket, men dejlig var det jo. ellers mærkede jeg først til hende om kring uge 16-17 stykker.

hvordan kunne du være sikker på det var det, kom dte igen og igen, eller bare sådan engang imellem, dvs gentog følelsen sig???

Jeg indrømmer jeg kun er i uge 14, og synes jeg igen idag har mærket den kildende fornemmelse også selvom jeg ikke lå på ryggen. Lå idag på ryggen, og slappede lidt af inden jeg stod ud af sengen og følelsen kom igen, og føltes faktisk også en smule mere tydeligt, nærmest som bitte små luftbobler der bevægede sig

jeg har jo bare været meget i tvivl, om det kunne passe, at jeg har mærket liv allerede

Anmeld

5. september 2010

line melias mor

googlede det lige og der er faktisk mange der har haft det som dig så det er jo slet ikke usansynligt

Anmeld

5. september 2010

Anonym trådstarter

line melias mor skriver:

googlede det lige og der er faktisk mange der har haft det som dig så det er jo slet ikke usansynligt

nej dog, hvordan fandt du det ? så kan jeg jo evt selv læse om det

Anmeld

5. september 2010

W&M <3

Første graviditet mærkede jeg det først i 24. uge og anden graviditet mærkede jeg det allerede i 12. uge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.