Rådighedsbeløb??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.498 visninger
17 svar
0 synes godt om
17. juli 2008

Heidi.

Hejsa..

Jeg ville bare hører hvad jeres rådighedsbeløb er om måneden når ALLE regninger er betalt..

Her er det 8330 kr, og vi er 2 voksende og 2 børn..(dertil kommer børnepengene)

Vi ville gerne have noget større og bo i, men banken mener at vores rådighedsbeløb er for lille, de så gerne det var 12.000.

Jeg syntes egentlig vi klarer os udemærket, vi har ikke flere tusinde stående når vi når den sidste uge i måneden, men kontoen går aldrig i minus..

Hvad med jer:)

Kh Heidi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2008

Jan9e D

Hjemme hos os er der jo kun Mathine og jeg, og her er der ikke så meget at rutte med hver måned.
Hvis jeg ikke indbregner børnepenge eller børnebidrag fra faderen har jeg 700,- kr at leve for om måneden. Og det skal gå til mad, tøj, gaver, vask, medicin. ect.
Men når jeg beregner det hele med så her jeg 3600 til alt. Så vi mangler ikke noget, men selvfølgelig er der ikke noget at holde ferie for ect.

(H) Jannie

Anmeld

17. juli 2008

Plysbjørnen

vi har ca 4000 - 5000 kr at leve for om måneden... og så børnetilskudet ved siden af (dem fra staten hver 3. måned)... Men vi er tilgengæld også 2 voksne og snart 2 børn der skal leve for det beløb...

Betina

Anmeld

17. juli 2008

ivfmarie

Sjovt du spørger - jeg skulle faktisk lige til at spørge om det samme.. vi skal nemlig også til at købe hus, og jeg troede at vi sagtens kunne klare os (2 voksne og 2 børn) for ca 9.000 - med det afviste banken (og jeg tror faktisk at de har ret - det bliver bare for surt at skulle vende hver en øre... ingen impulsiv hygge what so ever!)

Nu har vi heldigvis begge fået nyt arbejde der giver lidt mere i posen, og derudover har vi skiftet til en bank der kun tager det halve i renter. Nu har vi råd til hus (et lille et) OG har 12000 i rådighedsbeløb.

Marie

Anmeld

17. juli 2008

Rasmine

ivfmarie skriver:

Sjovt du spørger - jeg skulle faktisk lige til at spørge om det samme.. vi skal nemlig også til at købe hus, og jeg troede at vi sagtens kunne klare os (2 voksne og 2 børn) for ca 9.000 - med det afviste banken (og jeg tror faktisk at de har ret - det bliver bare for surt at skulle vende hver en øre... ingen impulsiv hygge what so ever!)

Nu har vi heldigvis begge fået nyt arbejde der giver lidt mere i posen, og derudover har vi skiftet til en bank der kun tager det halve i renter. Nu har vi råd til hus (et lille et) OG har 12000 i rådighedsbeløb.

Marie

Hvad er det for en bank???
:)

Anmeld

17. juli 2008

ivfmarie

Mebach skriver:

ivfmarie skriver:

Marie

Hvad er det for en bank???
:)

Ulsted Sparekasse... men der skulle ikke så meget til for at gå under den gamle banks renter: De tog omkring 14%!!! for stor set alle vores lån! 8(

Anmeld

17. juli 2008

Rasmine

Pheew... :'(

Anmeld

17. juli 2008

quar20

Vi er 2 voksne og en lille i vente. vi har udgifter sammen for 10.500 ca, og vi har ca. 13.700 at leve for. det skal så også siges vi begge får en rigtig god løn trods jeg er social og sundhedshjælper og min kæreste er mekanikker..!

Anmeld

17. juli 2008

Stumpen

Vi er 2 voksne og 1 barn og når alt er betalt har vi 6800 til os selv..
Vi bor til leje hos mine svigerforældre og ville egentlig købe huset når jeg var færdigudd., men banken har sagt nej da vi ikke har et rådighedsbeløb på 12000 (2 v og 2 børn) Som vi jo håber på at få til næste år, men banken synes vi skal vente og få knaldet noget gæld af... Har knap råd til at bo i lejlighed hvis vi vælger at få barn og jeg går på dimitteret dagpenge sats...

Nu må vi se hvad der sker..
Qnus Anja..

Anmeld

17. juli 2008

MorCamilla

vores rådighedsbeløb ligger på ca 8000 kr i måneden.. Når alt er betalt.. Og hver 3 måned har vi lidt ekstra når der kommer børnepenge.. Vi er to voksne og et barn og jeg synes ikke vi mangler noget..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.