Andre der er ved at blive sindssyge...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. september 2010

Muffinmus

Hmm....siger ordet JUNKIE dig noget??????

Eksperter siger jo at folk direkte bliver afhængige som junkier af for meget idræt og du er da det klassike eksempel....:-)

Tror du bare skal prøve at nyde dit barn og droppe idrætten for alvor lige et par uger mre og glæde dig over din rolle som mor, og at din krop, uanset hvad DU mener, rent faktisk har brug for lidt ro til at hele, lave mælk til dit barn og SOVE. for lidt ro kan give for lidt mælk for eks, fordi din krop skal anstrenge sig for at holde DIT mentale tempo:-)

Og ja, motion er godt, men du skal nok komme i gang igen..lige rundt om hjørnet:-):-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2010

MariaJ

Bayze skriver:

Ha ha - hvor er du sød - jeg får sådan nogle dejlige billeder i hovedet

Ja, men det virkede også lidt skørt at stå og flagre med den i hænderne. Måske jeg bare skal sidde på den, når jeg er på baby.dk. Det løber i hvert fald op i tiiiimer

Anmeld

6. september 2010

MariaJ

Jeg kan også sagtens følge dig, og savner rigtig meget at røre mig ordentligt. Det er fire måneder siden jeg fødte og jeg er stadig ikke kommet rigtig i gang bortset fra lange ture med barnevognen. Jeg er sådan set fit for fight, fysisk set, men har haft SÅ meget bøvl med at min datter ikke vil være hos andre end mig, og har ikke kunnet overskue at komme afsted til en form for træning hvor hun skal være med. Jeg glæder mig vildt til at kunne løbe en tur igen.

Maria

Anmeld

6. september 2010

Bayze

Altså sidst i graviditeten var jeg også ved at blive vanvittig for at få min krop tilbage og komme i gang efter fødslen.

De 8 uger tror jeg man skal betragte som en slags tommelfingerregel, men den enkelte kvinde kan variere der udover. Min læge gav mig grønt lys til så småt at starte op efter 5 uger og jeg vil sige at jeg var fuldt tilbage efter 8 uger. men jeg var også i god form inden graviditeten, holdt mig i gang under graviditeten, tog ikke så meget på og så "slap jeg godt fra" fødslen. Jeg tror det afhænger meget af den enkelte, men der behøver ikke nødvendigvis at gå 8 uger for alle, men man skal lytte til sin krop og rette ind efter den hvis man går for hurtigt frem, det er hvert fald vigtigt - uanset hvornår man går i gang...

Anmeld

6. september 2010

BJL2010

Macaab skriver:

Kan du så ikke bare starte stille op. Hvis du har været i så god form som du beskriver helt op til fødslen, så burde der jo ikke være noget i vejen for at du fortsætter.

Om ikke andet så start med at træn din bækkenbund.

Jeg var ligeså stille igang med lidt step og rask gang med barnevognen et par uger efter fødslen. Så hvis du har energien og tænker dig om, så kom da igang

jo nemlig! Jeg er er også i fuld gang med bækkenbunden - den skal bare være i orden før jeg tør noget...og så selvfølgelig lange ture med barnevognen For det ER jo hyggeligt at være på vejen med den og bebsen...især i det her skønne vejr!

Anmeld

6. september 2010

BJL2010

MariaE skriver:

Hmm....siger ordet JUNKIE dig noget??????

Eksperter siger jo at folk direkte bliver afhængige som junkier af for meget idræt og du er da det klassike eksempel....:-)

Tror du bare skal prøve at nyde dit barn og droppe idrætten for alvor lige et par uger mre og glæde dig over din rolle som mor, og at din krop, uanset hvad DU mener, rent faktisk har brug for lidt ro til at hele, lave mælk til dit barn og SOVE. for lidt ro kan give for lidt mælk for eks, fordi din krop skal anstrenge sig for at holde DIT mentale tempo:-)

Og ja, motion er godt, men du skal nok komme i gang igen..lige rundt om hjørnet:-):-)

Lidt afhængig er jeg helt sikkert men jeg har nu aldrig overdrevet det eller overtrænet... Jeg skal bare lige have lidt motion for ikke at blive alt for rastløs. Heldigvis er bebsen vild med at køre barnevogn, så det er jo en god måde at få rørt sig på.

Anmeld

6. september 2010

BJL2010

Bayze skriver:

Altså sidst i graviditeten var jeg også ved at blive vanvittig for at få min krop tilbage og komme i gang efter fødslen.

De 8 uger tror jeg man skal betragte som en slags tommelfingerregel, men den enkelte kvinde kan variere der udover. Min læge gav mig grønt lys til så småt at starte op efter 5 uger og jeg vil sige at jeg var fuldt tilbage efter 8 uger. men jeg var også i god form inden graviditeten, holdt mig i gang under graviditeten, tog ikke så meget på og så "slap jeg godt fra" fødslen. Jeg tror det afhænger meget af den enkelte, men der behøver ikke nødvendigvis at gå 8 uger for alle, men man skal lytte til sin krop og rette ind efter den hvis man går for hurtigt frem, det er hvert fald vigtigt - uanset hvornår man går i gang...

Sådan har jeg også tænkt om de 8 uger man støder på overalt...det er jo "bare" en anbefaling. Men hvordan finder man egentlig ud af om man er klar til let motion igen? Synes godt nok det er svært at finde ud af med den bækkenbund, men det er måske "klip-strålen-over"-testen, der giver svar på det....??

Anmeld

6. september 2010

Bayze

BJL2010 skriver:

Sådan har jeg også tænkt om de 8 uger man støder på overalt...det er jo "bare" en anbefaling. Men hvordan finder man egentlig ud af om man er klar til let motion igen? Synes godt nok det er svært at finde ud af med den bækkenbund, men det er måske "klip-strålen-over"-testen, der giver svar på det....??

Neeej, altså det troede jeg også først. genoptræningen og restitutionen af bækkenbunden handler først og fremmest om tid - og så selvfølgelig træning af bækkenbunden. Den jordemor og fysioterapeut der stod for bækkenbundstræning på det hospital jeg fødte sagde at det kan tage over 1 år, og der er ikke noget til hinder for at du kan påbegynde motion før da.

Jeg er selv dressurrytter og har derfor et meget stærkt bækken, og ridningen er med til at stramme op dernede, så det er kun en fordel. Men altså man skal nok ikke have al for megen tygdefornemmelse i underlivet og så er der selvfølgelig ophelingen indeni og i de syninger du evt har fået. Og så kommer det jo også an på sporten. Løb lægger fx pres nedad på bækkenbunden ligesom fx vægtløftning ville gøre det. Hvor ridningen som sagt strammer op. Svømning kunne også være optimalt...

Anmeld

6. september 2010

SpunkenJo

MariaJ skriver:

Undskyld jeg lige bryder ind her, men den der bold, brugte du den til et øvelsesprogram, eller sad du bare på den? Jeg har en lignende bold, som  jeg købte sammen med et pilatesprogram, men blev simpelthen så skuffet over det, fordi det faktisk bare var almindelige øvelser, hvor man bare havde bolden i hænderne. Så synes egentlig ikke rigtig, jeg har fået noget ud af bolden, og ved ikke hvad jeg ellers kan bruge den til.

Maria

Brugte den faktisk aldrig med dvd'en. Købte pakken fordi jeg gik til før-fødselstræning hvor jeg havde stor glæde af bolden. Troede jeg ville bruge bolden med dvd'en, men har aldrig åbnet den.....

Bolden har jeg anvendt med stor glæde. Og har absolut gent den til næste gang
forestiller mig jeg blir ligeså glad for den igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.