Andre der er ved at blive sindssyge...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

859 visninger
18 svar
0 synes godt om
3. september 2010

BJL2010

af manglende motion?!!!??!!

Det er snart 4 uger siden jeg fødte og jeg er ved at blive VANVITTIG af at skulle vente med for meget hoppen omkring i fitness centret og på vejene (Talte med en instruktør den anden dag, der sagde at det er vigtigt at vente til 8 uger efter fødslen, bare så ikke man risikerer noget med sin bækkenbund).

Jeg kredsløbstrænede og styrketrænede helt frem til fødslen og har altid dyrket meget motion, så det her er ren tortur. Og ja, jeg går ture med barnevognen, men det er bare ikke det samme. Savner at svede og at få pulsen til at banke derud ad!!!

Ved ikke hvad jeg vil med det her oplæg, men trængte lige til at få frustrationen ud gætter jeg på.

Nogen, der har det lige sådan???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2010

XXSS

Jeg har været desperat i 4 uger nu - nu når jeg 8. uge i næste uge... Er træt og led af kroppen efter graviditeten og derfor har det været ulideligt ikke at måtte løbe som jeg gjorde før graviditeten, så ja  jeg kan godt følge dig og ja det er vigtigt at vente - især nu da jeg har fået mit 2. kejsersnit inden for 1½ år... 

Anmeld

4. september 2010

fit_fys

Jeg føler med dig! Jeg er i uge 33 og savner helt vildt at få sved på panden ordentligt... Går en masse ture og får trænet lidt styrke når jeg ikke er for træt. Men savner at løbe igennem på nogle gode intervaller eller bare løbe en lang tur... Og kan da slet ikke overskue at der skal gå 8 uger efter fødslen!

Anmeld

4. september 2010

BJL2010

Åhh det hjælper alligevel lidt at høre fra andre, der er i samme båd! Tænkte efterhånden at jeg måske bare var hysterisk... Men vi må bide det i os til vores kroppe er klar igen, man vil jo også nødigt ødelægge noget eller få men. Jeg føler mig absolut klar på alle måder til at genoptage løbetræningen, det er bare min bækkenbund (men som jo selvfølgelig er super vigtig at have med) som ikke er helt på toppen endnu. Synes godt jeg kan have følelsen af at de indvendige dele i underlivet trykker nedad hvis jeg fx lige småløber lidt efter en bus

Kan I også mærke og se det på kroppens muskler, at den er sat lidt på standby? Mine ben, især lægge, er svundet temmelig meget ind - rart nok, men alligevel ikke når man ved at det er manglende mulighed for løb det handler om. Og hvad sker der lige for min (ja undskyld) r*v???? Den er bare total flad og en del større, suk suk.

Kom tilbage krop!!!

Anmeld

4. september 2010

SpunkenJo

BJL2010 skriver:

Det er snart 4 uger siden jeg fødte og jeg er ved at blive VANVITTIG af at skulle vente med for meget hoppen omkring i fitness centret og på vejene (Talte med en instruktør den anden dag, der sagde at det er vigtigt at vente til 8 uger efter fødslen, bare så ikke man risikerer noget med sin bækkenbund).

Jeg kredsløbstrænede og styrketrænede helt frem til fødslen og har altid dyrket meget motion, så det her er ren tortur. Og ja, jeg går ture med barnevognen, men det er bare ikke det samme. Savner at svede og at få pulsen til at banke derud ad!!!

Ved ikke hvad jeg vil med det her oplæg, men trængte lige til at få frustrationen ud gætter jeg på.

Jeg var selv ved at blive fuldstændig loco.....

Jeg fødte for tidligt, og var samtidig lukket inde på neo

Jeg havde en lillebitte bold jeg sad på når jeg var rastløs. Den tvang mig til at træne bækkenbunden, samtidig med jeg trænede maven og ryggen ved at holde balancen. Bolden var sådan en lillebitte EFFEKT bold. (tror jeg de hedder) -De er meget fleksible.

Så havde jeg også sådan nogle elastiksnore, som ikke havde megen modstand, men som jeg kunne tage rundt om fusserne mens jeg sad på bolden. Jeg fik lidt (meget lidt) sved på panden, men gang i musklerne på dynamisk vis.

Så gik jeg lange ture i rask trav med barnevognen, og glædede mig kun til jeg fik grønt lys til at træne igen!
- træning af bækkenbunden, kan give dig grønt lys før tid, men det er ikke at spøge med. Det skal tages alvorligt, man ikke må presse kroppen for tidligt.

Knus Jo
- som så ABSOLUT forstår dig

Anmeld

6. september 2010

BJL2010

SpunkenJo skriver:

Jeg var selv ved at blive fuldstændig loco.....

Jeg fødte for tidligt, og var samtidig lukket inde på neo

Jeg havde en lillebitte bold jeg sad på når jeg var rastløs. Den tvang mig til at træne bækkenbunden, samtidig med jeg trænede maven og ryggen ved at holde balancen. Bolden var sådan en lillebitte EFFEKT bold. (tror jeg de hedder) -De er meget fleksible.

Så havde jeg også sådan nogle elastiksnore, som ikke havde megen modstand, men som jeg kunne tage rundt om fusserne mens jeg sad på bolden. Jeg fik lidt (meget lidt) sved på panden, men gang i musklerne på dynamisk vis.

Så gik jeg lange ture i rask trav med barnevognen, og glædede mig kun til jeg fik grønt lys til at træne igen!
- træning af bækkenbunden, kan give dig grønt lys før tid, men det er ikke at spøge med. Det skal tages alvorligt, man ikke må presse kroppen for tidligt.

Knus Jo
- som så ABSOLUT forstår dig

Ja, så har jeg det jo meget lettere end dig! Tør slet ikke tænke på hvordan det må være at skulle være "spærret inde" i den grad som du må have været...

Den bold der lyder ret god, især hvis den tvinger en til at træne beækkenbund! Jeg synes jeg træner min hver dag, men aner ikke om det er nok. Kan godt mærke det er blevet bedre med den, men jeg kan absolut ikke knibe nogen stråler over Men det kommer forhåbentlig meget snart!

Jeg har vældig stor respekt for bækkenbunden og for at den skal kunne følge med...men hold da op hvor er det svært at måtte lade sig selv "forfalde" endnu mere oveni at det bare generelt er svært at blive mor (er førstegangs). Jeg havde ikke drømt om at jeg ville have så svært ved at undvære motion.

Anmeld

6. september 2010

SpunkenJo

Er næsten overbevist om det er den her pakke jeg har derhjemme.

http://shop.denintelligentekrop.dk/product.asp?pro duct=320

jeg sad ofte på den når jeg så tv eller lign. Så styrkede jeg maven ryggen og fik samtidig gang i bækkenbunden.

Men ja, fængsel er ikke fedt det er heldigvis overståe nu

håbet du snart får din krop tilbage igen, selvom man nok må være ærlig at helt det samme blir det nok aldrig....

Knud Jo

Anmeld

6. september 2010

Corn

BJL2010 skriver:

Kan du så ikke bare starte stille op. Hvis du har været i så god form som du beskriver helt op til fødslen, så burde der jo ikke være noget i vejen for at du fortsætter.

Om ikke andet så start med at træn din bækkenbund.

Jeg var ligeså stille igang med lidt step og rask gang med barnevognen et par uger efter fødslen. Så hvis du har energien og tænker dig om, så kom da igang

Anmeld

6. september 2010

MariaJ

SpunkenJo skriver:

Er næsten overbevist om det er den her pakke jeg har derhjemme.

http://shop.denintelligentekrop.dk/product.asp?pro duct=320

jeg sad ofte på den når jeg så tv eller lign. Så styrkede jeg maven ryggen og fik samtidig gang i bækkenbunden.

Men ja, fængsel er ikke fedt det er heldigvis overståe nu

håbet du snart får din krop tilbage igen, selvom man nok må være ærlig at helt det samme blir det nok aldrig....

Knud Jo

Undskyld jeg lige bryder ind her, men den der bold, brugte du den til et øvelsesprogram, eller sad du bare på den? Jeg har en lignende bold, som  jeg købte sammen med et pilatesprogram, men blev simpelthen så skuffet over det, fordi det faktisk bare var almindelige øvelser, hvor man bare havde bolden i hænderne. Så synes egentlig ikke rigtig, jeg har fået noget ud af bolden, og ved ikke hvad jeg ellers kan bruge den til.

Maria

Anmeld

6. september 2010

Bayze

MariaJ skriver:

Undskyld jeg lige bryder ind her, men den der bold, brugte du den til et øvelsesprogram, eller sad du bare på den? Jeg har en lignende bold, som  jeg købte sammen med et pilatesprogram, men blev simpelthen så skuffet over det, fordi det faktisk bare var almindelige øvelser, hvor man bare havde bolden i hænderne. Så synes egentlig ikke rigtig, jeg har fået noget ud af bolden, og ved ikke hvad jeg ellers kan bruge den til.

Maria

Ha ha - hvor er du sød - jeg får sådan nogle dejlige billeder i hovedet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.