Kan man det? spm om børnehave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juli 2008

heaven

Christinahr skriver:

Hmm jeg havde nok ringet og spurgt. Jeg er rigtig glad for mit barn men hun er typen hvor der skal ske noget.

Selvfølgelig er det sundt at kede sig og det får hun da også lov til, men jeg skal også "aktiveres" så jeg forstår hende udemærket.

Af samme grund har jeg valgt at sende hende i vuggestue et par timer af og til, selvom jeg måske er hjemme.

altså, det er jo op til folk selv om de vil sende deres poder af sted, selv om mor, far eller begge, er hjemme (kunne dog aldrig selv finde på det) - men det er ikke ok at sende af sted NÅR MAN HAR MELDT FRI/FERIE..... og slet ikke her i ferie perioden, da der kun er det mest nødvendige personale på arbejde....
Desuden er det DIT ansvar at underholde dit barn i ferien, at sende det af sted alligevel og alene på det grundlag, at man synes det er svært at underholde - det er ikke i orden....
men det er egentlig så enkelt, for normeringerne skal passe, derfor er det kun under særlige omstændigheder, man tager dem ind trods meldt ferie...

Jannie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2008

heaven

MUTT3 skriver:

Her er det på ingen måde noget prob at sende ens barn i BH nogle timer, selv om at et entligt har fri, kun hvis der ikke er voksne til det, får man nej, men det er der som regl, for de ved godt at alt har en granse, og at børn er forskellige, lige så deres granse for hvornår noget er godt og ikke er.
Her er vi så bare heldige med at have en BH, som udmærket er klar over at der er forskellige behov og grænser, og samtidig kan og vil efterleve behovene, både i det daglige (hurra for en lille BH) men så sandelig også når ungerne har ferie/fri, det er langt fra alle steder de kan og vil tage hensyn til det enkle barn.

Hej hej

hrum.... hvis man mener ens barn tager skade af at ked sig ved ferie, så må man lade være med at melde dem til ferie, men sende dem afsted... om ikke andet, så et par timer. Dog skal man liiige huske at børn også "har krav" på ferie, ligesom vi har det.... Problematikken i dette indlæg er jo, om man kan komme med dem "bare fordi" de keder sig, og der er meldt ferie. Det mener jeg ikke, der er ikke ressourcer til det i ferie perioden.
Jeg helt enig i at børn gerne må kede sig, og når det er for meget er det forældrene der må træde til.....

Jannie - gog.

Anmeld

18. juli 2008

Christinahr

Nu ved jeg at i min vuggestue er der altid alt for mange voksne i forhold til børn, så der ville det aldrig være et problem. Til dagligt er der 3-4 voksne til 6-10 børn.

Jeg synes også det er helt okay de keder sig og skal bruge hovedet til at underholde sig selv, men det er altså bare trælst at gå hjemme en hel dag med en irreteret pige der hellere vil afsted.

Jeg er den første i vennekredsen med barn og har derfor ingen veninder at mødes med, kender ingen med børn, som vi evt ku mødes med.

Vi har da selvfrølgelig også fridage eller forlængede weekender, hvor vi svømmer, læser bøger, laver mad, går på legepladsen og alt muligt andet, men jeg nyder at have et par timer for mig selv.

Det betyder også når jeg henter hende har jeg handlet, ordnet vasketøj, været i banken mm, derfor kan jeg så koncentrer mig mere om hende.

Men vi ser nok bare ens på det område og sådan er det jo :D

Anmeld

18. juli 2008

heaven

Christinahr skriver:

Nu ved jeg at i min vuggestue er der altid alt for mange voksne i forhold til børn, så der ville det aldrig være et problem. Til dagligt er der 3-4 voksne til 6-10 børn.

Jeg synes også det er helt okay de keder sig og skal bruge hovedet til at underholde sig selv, men det er altså bare trælst at gå hjemme en hel dag med en irreteret pige der hellere vil afsted.

Jeg er den første i vennekredsen med barn og har derfor ingen veninder at mødes med, kender ingen med børn, som vi evt ku mødes med.

Vi har da selvfrølgelig også fridage eller forlængede weekender, hvor vi svømmer, læser bøger, laver mad, går på legepladsen og alt muligt andet, men jeg nyder at have et par timer for mig selv.

Det betyder også når jeg henter hende har jeg handlet, ordnet vasketøj, været i banken mm, derfor kan jeg så koncentrer mig mere om hende.

Men vi ser nok bare ens på det område og sådan er det jo :D

hej igen

ja, det kan jo selvfølgelig være der er andre regler i en vuggestue, det ved jeg ikke....... ved bare at i "min" inst ville det ikke gå;)

Jannie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.