Kan man det? spm om børnehave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.046 visninger
13 svar
0 synes godt om
16. juli 2008

Lullaby

Iza holder pt ferie på 2 uge med os herhjemme men hun KEDER SIG så meget. Indtil videre har vi været til haltefest (hvad det så end er), læst bøger, lagt puslespil, set tegnefilm, været i bonbonland, besøgt bedsteforældre, været i svømmehallen og på biblioteket, handlet, gået tur, lavet smykker af perler, i morgen skal vi bage, lørdag besøge familien der har børn på hendes alder, spillet spil og gynget på legepladsen. Det er det vi har gjort de sidste 2 uger og der er selvfølgelig nogen af tingene som er gjort hver dag såsom læst bøger osv men hun keder sig så meget og spørger hvorår hun skal tilbage. Kan man tillade sig, at ringe og høre ad om de måske har plads til hende i bh et par timer i morgen? Selvom hun holder ferie. Jeg syntes bare det er så synd for hende :-(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2008

heaven

hej hej

Jeg kan fortælle at vi i min inst (jeg er gog) siger nej, MM der er akut pasningsbehov (dødsfald eller pludselig sygdom mv)....
Vi er mennesker på arbejde alt after hvor mange børn der er tilmeldt... så det duer ikke, hvis der kommer flere end tilmeldt, så passer normeringen ikke...

Jannie

Anmeld

16. juli 2008

Lullaby

Nej det tænkte jeg nok. Det var også derfor jeg lige spurgte inden jeg rent faktisk gjorde det.. :)

Anmeld

16. juli 2008

heaven

Anja Nørreslet skriver:

Nej det tænkte jeg nok. Det var også derfor jeg lige spurgte inden jeg rent faktisk gjorde det.. :)

hehe, du må på nogle flere ture med hende... eller måske kan i ringe til en ven fra bhv, der også har ferie????

Jannie - der selvfølgelig ikk er sikker på at de samme regler gælder i jeres inst - men tror det....

Anmeld

16. juli 2008

twinboys

Og et barn har brug for at kede sig... Det er jo sådan at et barn udvikler sig...
Vi andre kan også kede os, men vi ringer jo heller ikke til vores arbejdsplads og spørger om lov til at komme på arbejde...
Lad dit barn kede sig og nyd at familien kan slappe af og nyde hinanden...
Og du vil se hvis hun keder sig så finder hun på en leg selv... Eller måske bare nyde at ligge og kigge i en bog...
Vi voksne har brug for ferie og de har vores små pus også...

Mvh en mor der tit holder sine børn hjemme fra børnehaven, når det er muligt...(L)(L)(L)(L)(L)(L)

Anmeld

18. juli 2008

Siber

twinboys skriver:

Og et barn har brug for at kede sig... Det er jo sådan at et barn udvikler sig...
Vi andre kan også kede os, men vi ringer jo heller ikke til vores arbejdsplads og spørger om lov til at komme på arbejde...
Og du vil se hvis hun keder sig så finder hun på en leg selv... Eller måske bare nyde at ligge og kigge i en bog...

Mvh en mor der tit holder sine børn hjemme fra børnehaven, når det er muligt...(L)(L)(L)(L)(L)(L)

jeg er bare helt enig! og der behøver jo hellere ikke at forgå 100 17 ting, jeg bliver også lidt stresset af at man skal alt muligt når man har ferie. Ked jer, det lærer man også noget af!

Knus Siber, der også er gog

Anmeld

18. juli 2008

Christinahr

Anja Nørreslet skriver:

Iza holder pt ferie på 2 uge med os herhjemme men hun KEDER SIG så meget. Indtil videre har vi været til haltefest (hvad det så end er), læst bøger, lagt puslespil, set tegnefilm, været i bonbonland, besøgt bedsteforældre, været i svømmehallen og på biblioteket, handlet, gået tur, lavet smykker af perler, i morgen skal vi bage, lørdag besøge familien der har børn på hendes alder, spillet spil og gynget på legepladsen. Det er det vi har gjort de sidste 2 uger og der er selvfølgelig nogen af tingene som er gjort hver dag såsom læst bøger osv men hun keder sig så meget og spørger hvorår hun skal tilbage. Kan man tillade sig, at ringe og høre ad om de måske har plads til hende i bh et par timer i morgen? Selvom hun holder ferie. Jeg syntes bare det er så synd for hende :-(

Hmm jeg havde nok ringet og spurgt. Jeg er rigtig glad for mit barn men hun er typen hvor der skal ske noget.

Selvfølgelig er det sundt at kede sig og det får hun da også lov til, men jeg skal også "aktiveres" så jeg forstår hende udemærket.

Af samme grund har jeg valgt at sende hende i vuggestue et par timer af og til, selvom jeg måske er hjemme.

Anmeld

18. juli 2008

Honningblomst

twinboys skriver:

SÅ ENIG!!! jeg har indtil videre haft den mellemste hjemme i 11 uger...da der jo lige var strejke og så får de udover 10 ugers ferie.,...og de keder sig, finder på noget og så synes jeg faktisk det er meget vigtigt at børn får tid hvor de ikke hele tiden skal beskæftiges....godt at få kreativiteten igang.:)
Knus Eva..

Anmeld

18. juli 2008

twinboys

Til alle jer der synes i burde sende jeres barn afsted selv om det har ferie...

Ja der er vi nok helt forskellige...

Så når din mand synes du keder dig lidt, så skal han bare ringe til dit job og sige du lige kommer på job nogle timer...

Altså så må man tage sig i nakken og komme i sving med noget...

Undskyld men det er altså min mening...

Majbritt

Anmeld

18. juli 2008

MUTT3

Her er det på ingen måde noget prob at sende ens barn i BH nogle timer, selv om at et entligt har fri, kun hvis der ikke er voksne til det, får man nej, men det er der som regl, for de ved godt at alt har en granse, og at børn er forskellige, lige så deres granse for hvornår noget er godt og ikke er.

Nu er jeg så heldig at der kun er 15 måneder mellem mine 2 store unger, så de keder sig stort set aldrig, om ikke akndet kan de altid begynde at bekrge hinanden, så går tiden da med det, så hr er det ikke det store prob at holde ferie, vi behøver ikke foretage os en masse for t holde dem i gang, og når vi bliver træt af at de bekrgerhinanden sender vi d over til en kamarat for at lege, eller år en her hjem, og problemet er pist borte.

MEN her er altså også 2 børn er kan lege sammen og kede sig sammen, de har alt tid hinanden, in datter har kun jer at trække på, og jeg kan giodt forestille mig hvor belastende det bliver i længden, lige på det område: hurra for at jeg har tæt fødte børn. Nok har de små godt af at kede sig ind i mellem, men for meget af det gode er altså heller ikke godt, for så bliver mor/far bare irrierede, ordi barnet hele tiden forlanger beskeftigelse fra dem af, om ikke andet kan man altid bekrige mor/fa n man ikkeharn søskende man kan gå i krig med, og så kan man jo selv gætte hvor sundt det er for barnet.

Min den ældste, kan ikke være "alene" hjemme (dvs uden lillesøster)mere end en halv dag, går der længere tid med intet at foreage sig, ud over mor/far, går det simbelthen galt, for os alle sammen, han bliver tvær og irriterende, vil ingen ting, han forsøger sig såp gerne med den yngste i huset, hvilket er fit nok, men også hun har en granse, hun ider ikke pilles kysse krammes flyttes osv osv på hele tiden, der ti kan han ikke tåle hun sover, vs kederhan sig formeget, så larmerhan, og sover5 hun så, larmer han mege bevist 10gange så meget som når hun ikke gør, flytter vi hende, langt væk (har en stor grud) ja så flytter ha med, hiver vi i ham og siger at vi ikke vil have det, begynder han i stedt at skabe sig højlydt, igen så han får hende væket hende. Vi bliver irriterede og sure, samtidig kan knægten ikke høre (han har væske i ørene og skal efter ferien have dræn i) dvs toneleget ligger af naturlige årsager pænt højt uden der er skænd i luften, og det at gå og tale så højt hele tiden, gør kun at man bliver endnu hurtigere irriteret end man ellers ville blive, så her i hust undgår vi at han er alene mere end en halv dag af gangen, at lade ham få lov at kede sig længere tid end det, er absolut ikke til gavn for ham.

Den mellemste, hun kan til gengæld være alene i flere uger, uden det gør hende det mindste, hun vil lige så gerne have gang i gaden som hun vil gå og trisse med sig selv, hun kan fint få tiden til at gå hum keder sig aldrig.
Til mine unger, vil jeg have lov at fortælle, at jeg med dem alle 3, helt fra de var spæde, er gået meget op i at de netop ikke skal aktiveres hele tiden, at de har godt af at lære at lege selv, det er så lidt sjovt, for den store, der som helt lille var hamrende dygtig til bare at være, er det som sagt ikke mere, vi kunne have ham med over alt og til alt, satte vi ham i fx barnevognen, uden noget at aktivere sig med, og hvor vi gik væk, ja så sad han da bare der og passede sig selv, det kunne han sagtens gøre flere timer i træk (vi har en fritidsinteresse hvor, det kan være meget svært at have børn med, fordi man skal bruge koncentrationen andet steds, og fordi vi ikke kan have dem på arm eller lige ved siden af, af hensyn til børnenes sikkerhed, der var han godt nok nemt at have med) den mellemste har alle dage været ligeglad, var der en der gad aktivere hende fint, var der ikke, jamen så fandt hun sig i det, den yngste, kan heller ikke finde ud af at kede sig, og ved hende er der altså bare ikke noget at gøre, alle tiks i bogen, intet kan få hende til at side så meget som et halvt sekund, det mindste antræk til at gå, og hun stikker i et hyl, men i modsætningen til de 2 store, så må der ikke være gang i den (eller dvs den mellemste er ligeglad roligt som vildt, det er lige godt det hele) det skal være stille og rooooligt, hvilket faktisk kræver os voksne en hel del, jo hendes søskende kan tage en portion, men max 5 min, for det er simpelthen bare for vildt for hende, så helere side ved mor/far på en arm og følge med i hvad de laver (nej vi går ikke med hende på armen hele tiden, for også hun skal lære at lege selv… det gælder om at gribe 5 min her og 5 min der, når hun kan lokkes til at være selv, gør vi det, på det punkt er jeg lykkelig for at de store kommer i BH, og glad for at de kan komme i SFO i ferierne når de begynder i skole, selvom om at jeg er hjemme )
I den her diskotion, skal man huske at der er kæmpe forskel på børn, lige så på deres forældre, nogle børn er simpelthen født til aldrig at kede sig (som min den mellemste) mens andre overhovedet ikke kan finde ud af at aktivere sig selv på en positiv måde (som min den største) og for den sidste gruppe, er der altså ingen der kan bilde mig ind at det er sund for barnet at gå og kede sig så meget at forældrene mister tålmodigheden så det bliver rigtig rigtig surt at være både barn og voksen i huset, ikke der med sagt at barnet ikke må kede sig, bestemt må de det, men for nogle (de fleste) børn er der en grænse. Overskrides den, skal der som regel heller ikke meget til før forældrenes grænse bliver overskredet.
Her er vi så bare heldige med at have en BH, som udmærket er klar over at der er forskellige behov og grænser, og samtidig kan og vil efterleve behovene, både i det daglige (hurra for en lille BH) men så sandelig også når ungerne har ferie/fri, det er langt fra alle steder de kan og vil tage hensyn til det enkle barn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.