åhh det der med...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

687 visninger
16 svar
0 synes godt om
3. september 2010

Thildesmor

at ligge på maven?

Gud hvor er det bare en kamp herhjemme, har de sidste 2-3 måneder forsøgt at ligge hende på maven, men hun vil bare ikke. Ligger hende på maven flere gange om dagen, hun bliver bare SÅ sur og laver helikopteren. Kan det passe der bare er nogle børn som ikke kan ligge på maven?? Hvordan gjorde i??

Skal lige siges at hun bliver 4 måneder imorgen, så mener jo hun burde kunne.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2010

NatasjaL

min søn er 3 måneder og vil bestemt heller ikke ligge på maven mere end 2 minutter af gangen! :s

Anmeld

3. september 2010

B&J

Thildesmor skriver:

at ligge på maven?

Gud hvor er det bare en kamp herhjemme, har de sidste 2-3 måneder forsøgt at ligge hende på maven, men hun vil bare ikke. Ligger hende på maven flere gange om dagen, hun bliver bare SÅ sur og laver helikopteren. Kan det passe der bare er nogle børn som ikke kan ligge på maven?? Hvordan gjorde i??

Måske skulle du prøve af lade hende skabe sig lidt det skader på ingen måde.... min dreng kunne heller ikke lig det men han fik lov af skabe sig for han skulle jo for det styrker jo deres ryk og nu han fiser om på maven så snart han kan hihihihhi

Anmeld

3. september 2010

lion

Thildesmor skriver:

at ligge på maven?

Nogen børn har det ok, men at ligge på maven fra start, så er der andre som mine 2 børn, som ikk vil.

Disse råd fik jeg:

- Lig dig selv på maven ved siden af.

- Lig en pude under armene så barnet kommer højere op og bedre kan se rundt.

- Lig noget legetøj i nærheden som de vil lege med.

- Lig barnet på maven så længe det har lyst, men bare gøre det flere gange om dagen.

Anmeld

3. september 2010

majhan11

lion skriver:

Nogen børn har det ok, men at ligge på maven fra start, så er der andre som mine 2 børn, som ikk vil.

Disse råd fik jeg:

- Lig dig selv på maven ved siden af.

- Lig en pude under armene så barnet kommer højere op og bedre kan se rundt.

- Lig noget legetøj i nærheden som de vil lege med.

- Lig barnet på maven så længe det har lyst, men bare gøre det flere gange om dagen.

Disse råd fik jeg også, min pige ville ik de første 4 mdr og hun skreg som om nogen gjorde hende fortræd hver gang, udover disse råd gik jeg også til zoneterapi med hende og det hjalp på det

held og lykke med det

Anmeld

3. september 2010

Brams

Det var også en kamp herhjemme at få Lærke til at ligge på maven, men bare klø på og bliv ved med at lægge hende på maven så skal det nok komme  Men det er super hårdt mens det står på..

Anmeld

3. september 2010

serinasmor

herhjemme hjalp det rigtig meget at lege trilleleg hvor vi lagde hende på ryggen , tog fat i en fod og førte den over det andet ben og på den måde fik trillet hende om på maven.. så lå hun der til hun ikke gad mere (nogle gange kun 2 sek) og så trillede vi om på ryggen igen .. og sådn fortsatte legen gerne i 15 min eller mere ... til hun ikke længere synes det var sjovt ..dette gjorde vi så flere gange om dagen ...husk på at de ikke behøver blive liggende på maven længe.. hvis bare de så i stedet kommer om på maven mange gange er det lisså godt 

ka trøste med at når hun lærer at trille selv vil hun sikkert ligge meget mere på maven fordi det er noget hun selv har præsteret .. sådn var det i hvert fald herhjemme

Anmeld

10. september 2010

Thildesmor

Nu er der gået en lille uge siden jeg startede tråden, og har prøvet ALLE tingene men hun er stadig ligeså utilfreds, men kampen er da ikke opgivet... Så nu starter jeg bare forfra indtil hun er mere tilfreds med det.. men puhh en kamp, har også prøvet bare at lade hende ligge og brokke sig lidt, men det skærer jo HELT ind i hjertet og høre hende græde (selvom jeg godt ved det er til hendes eget bedste)

Men 1000 tak for svar allesammen.

Anmeld

10. september 2010

Nybagt mor

Kan huske at vi i starten skulle bruge legetøj til at distrahere med, så han nåede at ligge lidt på maven uden at opdage det. Derefter kom det lidt af sig selv hen ad vejen.

Men det er jo besværligt/anstrengende for dem - og hvis det var en selv ville man jo nok også selv protestere..

Anmeld

10. september 2010

Thildesmor

Nybagt mor skriver:

Kan huske at vi i starten skulle bruge legetøj til at distrahere med, så han nåede at ligge lidt på maven uden at opdage det. Derefter kom det lidt af sig selv hen ad vejen.

Men det er jo besværligt/anstrengende for dem - og hvis det var en selv ville man jo nok også selv protestere..

hehe du har ret

men håber også det snart kommer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.