har I udskifte mange måltider med grød????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. september 2010

Valle81

Eliza/lykke skriver:

Hej med jer

Jeg vil gerne vide, om I har udskifte alle/ en del måltider med grød her omkring 4 mrds alderen????

Elizabeth spiser næsten en hel portion hirsegrød til frokost, og næsten et ½ glas frugtmos sen eftermiddag. Hun får stadig flaske om morgenen / eftermiddag og godnatbajer. MEN, hun gider ikke spise noget om morgenen eller om eftermiddagen, heldig hvis jeg får 160 ml i hende om morgenen, og max. 80 ml om eftermiddagen. Hun elsker sin grød, og er begyndt på en tudekop, fordi hun nægter at sutte. Hun er lidt svær den lille dame.

Jeg ved ikke, om jeg kan gå i gang med at give hende grød om morgenen også???? Hun skal jo også have væske, og hun vil altså ikke rigtig sutte eller drikke. Hvad skal jeg gøre?

Anton er nu 5 mdr og han får stadig hirse/majs grød om morgen og kartoffel/grøntsagsmos om aftenen. Vil gerne holde det på de to til han bliver 6 mdr og så sætter vi op til tre:0)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2010

Ni-ko-li-ne

Millesmammi skriver:

nu du siger det, ved du så om vælling også er med i de 400 ml, eller er det kun mme ?

det kommer an på om vællingen har det samme indhold af jern:0)

Anmeld

2. september 2010

Mor til L&S

Eliza/lykke skriver:

Hej med jer

Jeg vil gerne vide, om I har udskifte alle/ en del måltider med grød her omkring 4 mrds alderen????

Elizabeth spiser næsten en hel portion hirsegrød til frokost, og næsten et ½ glas frugtmos sen eftermiddag. Hun får stadig flaske om morgenen / eftermiddag og godnatbajer. MEN, hun gider ikke spise noget om morgenen eller om eftermiddagen, heldig hvis jeg får 160 ml i hende om morgenen, og max. 80 ml om eftermiddagen. Hun elsker sin grød, og er begyndt på en tudekop, fordi hun nægter at sutte. Hun er lidt svær den lille dame.

Jeg ved ikke, om jeg kan gå i gang med at give hende grød om morgenen også???? Hun skal jo også have væske, og hun vil altså ikke rigtig sutte eller drikke. Hvad skal jeg gøre?

hej

Liva har været på grød i næsten halvanden mdr nu og får:

Morgen: bryst
Formiddag: majsgrød med frugtmos
Eftermiddag: bryst
Aften: Kartoffelmos/grønsags mos
Inden sengetid: flaske

Hun elesker hendes grød så vi går snart op på 3 grød måltider om dagen

Anmeld

3. september 2010

Eliza/lykke

Nu her i morges vågnede hun tidligere - nok fordi at hun ikke ville spise/sutte sin godnatbajer. Hun var ellers glad, vågen og oplagt - og havde ikke fået mad siden kl. 15.00, pånær frugtmos kl. 16.30. Klokken var 19.00. Så jeg kunne med nød og næppe få 160 ml i hende, og hun plejer at spise 260 ml..........

Når hun ikke vil spise/drikke af sutteflasken, og hun er kanon god til at spise med ske, så tror jeg, at jeg blir nødt til at udskifte nogle flere måltider.

MEN - jeg ved ikke, om jeg skal give hende grød om morgenen nu, eller om vi skal indfører et måltid kl. 17.30 med grød, og så give hende en lille godnatbajer kl. 19.00???

Vi prøvede for sjov, at tilbyde flaske igår - og nej tak. Hun vred sig og skreg - intet hjalp. Så lavede jeg lidt grød på MME, og ja... damen spiste det hele. Så sulten er hun alligevel.

Tudekoppen er med silicone tud, blød men formet som en tudekop. Hun kan ikke helt finde ud af det.

Anmeld

3. september 2010

serinasmor

Eliza/lykke skriver:

Nu her i morges vågnede hun tidligere - nok fordi at hun ikke ville spise/sutte sin godnatbajer. Hun var ellers glad, vågen og oplagt - og havde ikke fået mad siden kl. 15.00, pånær frugtmos kl. 16.30. Klokken var 19.00. Så jeg kunne med nød og næppe få 160 ml i hende, og hun plejer at spise 260 ml..........

Når hun ikke vil spise/drikke af sutteflasken, og hun er kanon god til at spise med ske, så tror jeg, at jeg blir nødt til at udskifte nogle flere måltider.

MEN - jeg ved ikke, om jeg skal give hende grød om morgenen nu, eller om vi skal indfører et måltid kl. 17.30 med grød, og så give hende en lille godnatbajer kl. 19.00???

Vi prøvede for sjov, at tilbyde flaske igår - og nej tak. Hun vred sig og skreg - intet hjalp. Så lavede jeg lidt grød på MME, og ja... damen spiste det hele. Så sulten er hun alligevel.

Tudekoppen er med silicone tud, blød men formet som en tudekop. Hun kan ikke helt finde ud af det.

jeg ville nok give hende grød ca 17.30 også en godnatflaske kl 19 .. på den måde bliver hun fyldt godt op til natten så skal du bare huske på at det ikke er sikkert hun spiser lisså meget MME til nat og det er oki

husk at hun stadig skal have 400 ml MME om dagen

og det med tudkoppen skal nok komme .. det tager tid at lære at drikke af kop ... hvis du alligevel om 14 dage ikke ser tegn på bedring .. så prøv at tilbyde hende MME fra et alm glas istedet

det var mine tanker

held og lykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.