har I udskifte mange måltider med grød????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

859 visninger
14 svar
0 synes godt om
2. september 2010

Eliza/lykke

Hej med jer

Jeg vil gerne vide, om I har udskifte alle/ en del måltider med grød her omkring 4 mrds alderen????

Elizabeth spiser næsten en hel portion hirsegrød til frokost, og næsten et ½ glas frugtmos sen eftermiddag. Hun får stadig flaske om morgenen / eftermiddag og godnatbajer. MEN, hun gider ikke spise noget om morgenen eller om eftermiddagen, heldig hvis jeg får 160 ml i hende om morgenen, og max. 80 ml om eftermiddagen. Hun elsker sin grød, og er begyndt på en tudekop, fordi hun nægter at sutte. Hun er lidt svær den lille dame.

Jeg ved ikke, om jeg kan gå i gang med at give hende grød om morgenen også???? Hun skal jo også have væske, og hun vil altså ikke rigtig sutte eller drikke. Hvad skal jeg gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2010

B&J

Eliza/lykke skriver:

Hej med jer

Jeg vil gerne vide, om I har udskifte alle/ en del måltider med grød her omkring 4 mrds alderen????

Elizabeth spiser næsten en hel portion hirsegrød til frokost, og næsten et ½ glas frugtmos sen eftermiddag. Hun får stadig flaske om morgenen / eftermiddag og godnatbajer. MEN, hun gider ikke spise noget om morgenen eller om eftermiddagen, heldig hvis jeg får 160 ml i hende om morgenen, og max. 80 ml om eftermiddagen. Hun elsker sin grød, og er begyndt på en tudekop, fordi hun nægter at sutte. Hun er lidt svær den lille dame.

Jeg ved ikke, om jeg kan gå i gang med at give hende grød om morgenen også???? Hun skal jo også have væske, og hun vil altså ikke rigtig sutte eller drikke. Hvad skal jeg gøre?

Prøv af give hende vand og engang grød mere

Anmeld

2. september 2010

serinasmor

hmmm .. den er svær fordi hun ikke er ældre ... men først hvordan går det med tudkoppen er hun ved at lære at bruge den.. og er det sådn en med modstand i (prøv selv om du kan få noget ud ad den) hvis det er kan modstanden ofte tages ud så det bliver lettere for hende at drikke .. det er gjort herhjemme indtil vi gik over til at bruge alm glas... for ja hun skal jo også have væske ...

jeg ville nok ... hvis  hun ellers har lært det der med tudkoppen .. give hende et måltid mere med grød eller mos ... hvis hun da ellers virker mere sulten??

det blev vist lidt rodet ... men håber det gav mening

Anmeld

2. september 2010

Millesmammi

hmm, prøv med havregrød om morgenen, det prøvede jeg med mille, og hun elsker det

Anmeld

2. september 2010

serinasmor

Millesmammi skriver:

hmm, prøv med havregrød om morgenen, det prøvede jeg med mille, og hun elsker det

.. hun må ikke få havregrød før hun er 6 mdr for er er gluten i ... men ris hirse eller majsgrød måske

Anmeld

2. september 2010

Millesmammi

serinasmor skriver:

.. hun må ikke få havregrød før hun er 6 mdr for er er gluten i ... men ris hirse eller majsgrød måske

jeg snakkede min sp om det, hun sagde, jeg måtte godt give hende havregrød, SÅ LÆNGE HUN IKKE FIK PROBLEMER MED MAVEN AF DET .

Anmeld

2. september 2010

Ni-ko-li-ne

Eliza/lykke skriver:

Hej med jer

du kan godt udskifte flere måltider med grød... hvis det behager hende bedre... rismelsgrød er nem at lave (ligesom hirse) og der er ikke gluten i...

bare husk at din datter minimum skal have 400ml MME (eller det pulver der svarer til) indtil hun er 1 år

Anmeld

2. september 2010

Millesmammi

Ni-ko-li-ne skriver:

du kan godt udskifte flere måltider med grød... hvis det behager hende bedre... rismelsgrød er nem at lave (ligesom hirse) og der er ikke gluten i...

bare husk at din datter minimum skal have 400ml MME (eller det pulver der svarer til) indtil hun er 1 år

nu du siger det, ved du så om vælling også er med i de 400 ml, eller er det kun mme ?

Anmeld

2. september 2010

serinasmor

Millesmammi skriver:

jeg snakkede min sp om det, hun sagde, jeg måtte godt give hende havregrød, SÅ LÆNGE HUN IKKE FIK PROBLEMER MED MAVEN AF DET .

hmm .. sjovt som de SPer er forskellige .. her fik vi at vide at vi under ingen omstændigheder måtte give prinsessen noget med gluten i før 6 mdr  

men kan så heller ikke rigtigt li min SP ... tror måske bare hun er ved at blive for gammel og for regelsat

Anmeld

2. september 2010

Millesmammi

serinasmor skriver:

hmm .. sjovt som de SPer er forskellige .. her fik vi at vide at vi under ingen omstændigheder måtte give prinsessen noget med gluten i før 6 mdr  

men kan så heller ikke rigtigt li min SP ... tror måske bare hun er ved at blive for gammel og for regelsat

ja de er forskellige - den første jeg havde sagde jeg måtte i hvert fald ikke give mille frugtmos, da hun var næsten 3 måneder - så fik jeg en anden, fordi hun hører til der hvor jeg bor - hun sagde det skulle jeg bare blive ved med så længe maven kunne klare det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.