Sygemelding

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.524 visninger
14 svar
0 synes godt om
31. august 2010

Maja_4000

Jeg var ved jordemoder i fredags, og hun sagde, at jeg skal sygemeldes fordi jeg har meget ondt i lænden .. Jeg har så en tid hos min egen læge på fredag (:
Jeg har været ved lægen én gang før, fordi jeg havde så ondt (det har stået på siden 10. uge) .. Men dengang ville hun ikke sygemelde mig .. Kan lægen nægte at give mig en sygemelding? Min jm har skrevet i journalen at jeg skal sygemeldes og henvises til en fys.

- Maja, som har ondt 24/7 :b

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2010

Margorie

Altså her er jordemoderens ord ikke ret vigtige for min læge.. Hun har haft forlangt nogle undersøgelser som min læge så bare har fejet af bordet.. Ved ikke om det også gælder sygemeldinger? Håber jeg da ikke hvis du har slemme smerter.. Jeg skal selv til lægen og snakke sygemelding i morgen :/

Anmeld

31. august 2010

Muffinmor

Tror ikke lægen kan nægte, så må du i hvert fald selv slå i bordet, du har jo din jordmor i ryggen. Hvis en sygemelding er det der skal til så er det det du skal have. min læge var ellers sød til at deltidssygemelde mig pga ekstrem opkast og kvalme.  

Anmeld

3. september 2010

Maja_4000

OPDATERING:

Ikke om jeg kunne blive sygemeldt ! Det er fucking afskaffet :/
Man skal mulighedserklæres .. 

Åh .. Er fucking sur / ked af det / rasende nu ! 

Anmeld

3. september 2010

NatasjaL

lægen kan sagtens nægte det!.

jeg gik i 10 uger og kæmpede for at blive sygemeldt.

så kom jeg ind til en helt anden læge som sygemeldte mig med det samme

Anmeld

3. september 2010

Maja_4000

NatasjaL skriver:

lægen kan sagtens nægte det!.

jeg gik i 10 uger og kæmpede for at blive sygemeldt.

så kom jeg ind til en helt anden læge som sygemeldte mig med det samme

Min læge siger , at det er afskaffet :s

Er blevet henvist til en fys .. Men kan ikke holde til det arbejde alligevel ! :/ 

Anmeld

3. september 2010

Fru.Mäes <3

Maja_4000 skriver:

Er blevet henvist til en fys .. Men kan ikke holde til det arbejde alligevel ! :/ 

Hvor langt er du henne? Kan du ikke snakke med en anden læge, for de kan sku da ikke byde dig at du skal på arbejde, hvis du har så ondt!!!

For går lidt med samme problem som dig, har ondt i lænden 24/7 og har bare svært ved at komme fra stole, sofa og sengen

MEN jeg har haft ferie de sidste 5 uger - så er meget spændt på at starte på job på mandag.. Om jeg kan holde til det, når det bar allerede NU er så storslemt..

Jeg er 29+2 i dag - og har kun 14 dage tilbage på jobbet..

Krams Rikke

Anmeld

3. september 2010

Malonde1985

Maja_4000 skriver:

Sygemelding er IKKE afskaffet!

Og hvis du har så ondt at du ikke kan arbejde, så kan du jo ikke arbejde! Men syns du skal til den fys og så kan han vel også vurdere om det er lige til en sygemelding??

Jeg selv er sygemeldt pga. kvalme og opkastninger  og det ser bare ikke ud til at have nogen ende!  Ville 100 gange hellere arbejde i stedet for at ligge herhjemme på sofaen

Anmeld

3. september 2010

henh01

Jeg er sygemdlt pga lændesmerter og bækkenløsning...

Ja der er ikke nogen desideret lægeerklæring, men vurderer lægen at du er uarbejdsdygtig så er muligheden for at arbejde lig nul. Dvs at du fuldtidssygemeldes. Du vil blive kaldt til omsorgssamtale og "rundbordssamtale/mulighedssamtale" hvor der drøftes om du kan vende tilbage til arbejde og i så fald under hvilke omstændigheder; kan du arbejde fuld tid med ekstra pauser, kan du arbejde 20 timer om ugen osv.

Derudover vil din arbejdsgiver bede dig om at få lægen til at skrive at du er sygemeldt og at det er graviditetsbetinget og hvor længe sygdommen menes at varer. (det samme som en lægeerklæring, den "nye" kan bare være på et uformelt papir hvor lægen sætter sit stempel og sin underskrift)

Så spar på kræfterne ift at være sur og ked af det - har været det samme igennem og selvom det er lidt mere indviklet så skal det hele nok forme sig..

Hvad arbejder du med?

Anmeld

3. september 2010

NatasjaL

Maja_4000 skriver:

selvfølgelig er det ikke det. det er kun knap 8 måneder siden jeg blev sygemeldt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.