Jaaaaaaaaa:) Den her ægløsningstest er god nok ikk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. september 2010

Maalene

betiinsen skriver:

vi  så meget for at vi er heldige i denne måned

Jaaa for dælen

Hvor længe har I prøvet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2010

betiinsen

Det er første måned. Smed pillerne den 12 aug. så det er ikke længe siden, men det føles som en evighed

Men man har vel altid lov at håbe. Dig?

Anmeld

1. september 2010

Kløver

betiinsen skriver:

Hej piger Har været så ked af det, da jeg slet ikke troede jeg havde ægløsning, men fik endelig en positiv test, eller er den ikk?

Havde meget udflåd, og min kæreste sagde faktisk at han bemærkede det da vi havde sex igår.

Er så glad, da jeg faktisk skulle til lægen torsdag, fordi jeg var bange for jeg ikke fik min ægløsning...

Det er et lidt dumt og svært billede, men jo umiddelbart ville jeg da sige at den er der

Anmeld

1. september 2010

thilde-tusindfryd

Mht hvornår man skal teste det ene og det andet....det er jo lidt forskelligt, alt efter hvor lang ens cyklus periode er.

Normalt kommer ægløsning ca. 14. dage efter sidste menstruations første dag. Altså på den 14. dag i en periode +/- 3-5 dage.

Jeg har normalt haft en lang cyklus periode på 31 dage. Det er perioden fra min sidste menstruations første dag og til ægløsning, som er lidt længere end de 14 dage. Normalt har den nemlig ligget på 17-18 dage, dvs. jeg har fået ægløsning på den 17. eller 18. dage. Det ved jeg, fordi jeg som regel har kunnet mærke det.

Men efter vi aktivt er begyndt på baby projekt, og jeg har været gravid to gange, så har min cyklus skubbet sig lidt. Nogle gange har jeg haft ægløsning på den 14. dag, andre gange før, andre gange efter. Så jeg starter med at teste ægløsning allerede på den 9. eller 10. dag i min periode, fordi man helst skal kunne se lige præcis hvornår LH-stigningen starter (LH er det hormon, der starter ægløsningen, når den når toppen i stigningen). LH stiger meget kraftigt i en skarp kurve og falder igen meget hurtigt. Som regel sker det indenfor 24-48 timer, lidt forskelligt fra kvinde til kvinde, så derfor er det bare om at teste HVER dag, eller flere gange om dagen, fx morgen og aften, hvis man vil ramme det helt rigtige tidspunkt. Det er kun lige indenfor de 24-48 timer man kan blive gravid (husker ikke lige det præcise antal timer/dage, men det er ikke meget), så det er en god ide at teste ægløsningen, hvis man vil være sikker.

Graviditets test har jeg været heldig at kunne få svag positiv allerede på 12. dagen efter ægløsning, altså 3-4 dage før min forventede menstruation. Men for en sikkerhedsskyld tester jeg altid flere gange og får min læge til at teste også, når jeg har passeret mit forventede menstr. tidspunkt.

Anmeld

1. september 2010

betiinsen

Okay tusinde tak for svar Tror jeg har gjort det rigtigt så, for har også taget test hver dag siden min mens, og fandt ud af jeg fik ægløsning på 15. dagen, så det passe vist meget godt. Så må jeg bare vente og se om vi har heldet med os i denne måned Så kan jeg ca. teste 14 dage efter ægløsning.

Anmeld

1. september 2010

Maalene

betiinsen skriver:

Det er første måned. Smed pillerne den 12 aug. så det er ikke længe siden, men det føles som en evighed

Men man har vel altid lov at håbe. Dig?

Jaaa, de 14 dage til jeg skal teste føles som flere mååååneder...
Forstår dig AAAALT for godt

Ihh... Bliv nu den 15.

Jaaa, det er også vores første forsøg - holdte med p-pillerne i juli, så kroppen var mere "klar" til når vi skulle igang med projekt baby - men det projekt blev næsten skudt igang med det samme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.