Pottetræning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. august 2010

Anonym trådstarter

Mor til Frederic skriver:

Thi hi.. så skal du se når han tager sin putte abe med ud om morgenen på toilet med ordene; abe også lave blobber i vandet. Og så står de ellers begge og tisser...

Her går det i hans tempo. Nogle dage sætter vi ham blot derud - andre spørger vi om han skal ud og lave blobber i vandet. Dertil kan han enten sige; ja eller nej; have ble på. Ingen tvang herhjemme. Men som hovedregl ihvertfald 1 gang om dagen.

Her de sidste par aftener nyder han selv at finde den bog han vil side og læse i ude på potten.

Åh hvor sødt- de er herlige de unger.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2010

mor_sabina

Anonym skriver:

Tror i bund og grund vi er ret enige- men du kalder den gamle skole, jeg den nye

Hvad mener du med at der sker mange ting i deres på en gang. tænker du på børnehavestart? Jeg er da enig i at man langsomt øver med potten, når barnet er klar og ikke blot smide bleen af en omgang. Men jeg mener at den fysiske udvikling skal være med og ligeså den mentale omkring at :NU tisser jeg.

Jeg tror tidspunktet kommer når barnet er klar og ikke når man selv synes, blot fordi man er blevet fortalt det skal være sådn, fordi det plejer man. Det var egentlig det min vrede gik på og det som jeg lægger i begrebet pottetræning.

Jeg vil ikke træne (dvs. når jeg synes) mit barn til potten, men øve med potten, når barnet viser lysten til det, netop som din har gjort.

Ja vi er vist temmelig nige
Jeg mener bare at jeg har set det bliver en overgang fra ble til blefri hvor potten/toilletten kan få en skræmmende effekt fordi det er noget ukendt, på dewn måde synes jeg det er fint at starte før så barnet ihvertfald ikke opfatter det so noget skræmmende men som noget naturligt og tænker derfor at når bleen en gang skal smides så er det nemmere.

Det var ihvertfsld min ide. Men som du siger skal overgangen jo være fra ble - blepotte - uden ble og ikke ble- blefri. Så det er nok der det kan gå galt med pottetræningsbegrebet. Er helt enig.
Det er noget svært at forklare kan jeg godt se, men vi forstår vist hinanden

Anmeld

30. august 2010

starsofheaven

Anonym skriver:

En bekendt til mig har nu to gange påpeget at det da må være tid til pottetræning!! WHAT!! min datter er kun lige 1 år

Første gang sagde jeg bare nå ok, det vidste jeg ikke, men efter lidt søgning fandt jeg ud af det er alt for tidlig, hvis man skal tro eksperterne.

Så i dag fik jeg den slynget i hovedet igen- da jeg så sagde at det var lige tidlig nok ifølge "de kloge", fik jeg bare svaret: sådan noget sludder. Hun havde trænet tidlig med dem. Jeg var lige ved at eksploderer, men sagde bare noget diplomatisk om at børn ikke er ens.

Søgte igen lidt information, så vidt jeg kan se, pottetræner man ikke mere, men venter til barnet er klar og det er måske først omkring 2-3 års alderen. Nok nærmere 3.

Har bare lyst til at give hende tørt på hvis hun siger noget igen

Men hvad er jeres erfaringer??

min datter er 2 år nu, født 31 maj 2008 og hun er helt renlig og har været det siden hun blev to år. jeg satte hende på potten fra hun var 1 år og har bare øvet og øvet. jeg tror det er et spørgsmål om tid og overskud til at ku få sine børn ble fri og så tror jeg det er meget med dovenskab også fra forældrenes side.. har oplvet det før iblandt mine venner der har børn.

Anmeld

30. august 2010

starsofheaven

MamaMis. skriver:

Min søn er 15 måneder, og han sidder på potte hver aften, og har gjort det i et par måneder. Så sidder han midt i stuen, og jeg sidder ved siden af, på gulvet, og så synger vi en sang.
Han har aldrig lavet noget på potten, men bare det at han sidder der, er jo også fint - Så det ikke er et ubehageligt sted at sidde, for ham.

Jeg synes det fungere fint, og vi hygger os med det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.