Anonym skriver:
Tror i bund og grund vi er ret enige- men du kalder den gamle skole, jeg den nye
Hvad mener du med at der sker mange ting i deres på en gang. tænker du på børnehavestart? Jeg er da enig i at man langsomt øver med potten, når barnet er klar og ikke blot smide bleen af en omgang. Men jeg mener at den fysiske udvikling skal være med og ligeså den mentale omkring at :NU tisser jeg.
Jeg tror tidspunktet kommer når barnet er klar og ikke når man selv synes, blot fordi man er blevet fortalt det skal være sådn, fordi det plejer man. Det var egentlig det min vrede gik på og det som jeg lægger i begrebet pottetræning.
Jeg vil ikke træne (dvs. når jeg synes) mit barn til potten, men øve med potten, når barnet viser lysten til det, netop som din har gjort.
Ja vi er vist temmelig nige

Jeg mener bare at jeg har set det bliver en overgang fra ble til blefri hvor potten/toilletten kan få en skræmmende effekt fordi det er noget ukendt, på dewn måde synes jeg det er fint at starte før så barnet ihvertfald ikke opfatter det so noget skræmmende men som noget naturligt og tænker derfor at når bleen en gang skal smides så er det nemmere.
Det var ihvertfsld min ide. Men som du siger skal overgangen jo være fra ble - blepotte - uden ble og ikke ble- blefri. Så det er nok der det kan gå galt med pottetræningsbegrebet. Er helt enig.
Det er noget svært at forklare kan jeg godt se, men vi forstår vist hinanden
Anmeld