mor_sabina skriver:
Det har du fuldstændig ret i det er endnu vigtigere jo mindre de er at det er en tryg og hyggelig situation. Phillip han også nogen gange strittet imod når jeg har villet sætte ham på potten og så siger vi bare at det er helt ok ikke at ville på potten nu. Så på den måde er der absolut ingen tvang, heldgivis kommer han stadig og vil sidde der, så det er da bare dejligt at have et barn der kan sige fra.
Men enig rigtig meget af vejen. Min uenighed går bare på at nr tiden kommer så er overgangen måske sværer fordi det er mange nye situationer og det bliver mere skemalagt fordi bleen sp tit ryger samtidig, på denne her måde undgår man at stresse omkring det. Giver det mening?
Tror i bund og grund vi er ret enige- men du kalder den gamle skole, jeg den nye
Hvad mener du med at der sker mange ting i deres på en gang. tænker du på børnehavestart? Jeg er da enig i at man langsomt øver med potten, når barnet er klar og ikke blot smide bleen af en omgang. Men jeg mener at den fysiske udvikling skal være med og ligeså den mentale omkring at :NU tisser jeg.
Jeg tror tidspunktet kommer når barnet er klar og ikke når man selv synes, blot fordi man er blevet fortalt det skal være sådn, fordi det plejer man. Det var egentlig det min vrede gik på og det som jeg lægger i begrebet pottetræning.
Jeg vil ikke træne (dvs. når jeg synes) mit barn til potten, men øve med potten, når barnet viser lysten til det, netop som din har gjort.
Anmeld