Pottetræning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. august 2010

mor_sabina

Anonym skriver:

Enig, børn er forskellige. Jeg ved heller ikke hvad der er mest rigtigt, men bryder mig ikke om at blive dikteret ting og irettesat.

Desuden synes det er tankevækkende at barnet slet ikke er i stand til at kontrollerer lukkemuskel og blærer så tidligt.

Jeg er nok mest tilhænger af den nye skole, hvis det hedder det

Man har jo fundet ud af, at så meget andet, som man gjorde for 30 år siden ikke er det optimale. Jeg tror på at barnet skal være klar- dvs vise interesse for det og selv fysisk være i stand til at styre det.

Der er da bare heller ikke noget værre end folk der retter på ens måde at gøre tingene på, men jeg vil sørme gerne forklare hvorfor jeg vælger at gøre som jeg gør, der er bare ikke nogen der skal prøve at lave det om. Så forstår dig godt og når du er overbevist om at det er rigtigst at vente så er det sikkert det.

Min erfaring bekræfter bare mig endnu mere i at det var det helt rigtigt valg at begynde herhjemme. Han går som sagt selv ud og vil på potten og rejser sig og kigger ned for å at sætte sig igen og komme af med lidt. Så jeg er sikker på han godt ved hvad man skal der.

Men fortæl du bare din veninde at du ikke går ind for pottetræning til din veninde da du finder den nye forskning mere overbevisende. Det er der da absolut intet forkert i.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2010

mor_sabina

steph0804 skriver:

Hvor er det sejt, og god idé med den legekassen på badeværelset, det trick tror jeg nok lige jeg kopiere Arthur tisser altid når han render med numsen bar han synes det er meget spændende at der kan komme noget ud den vej, hihi

Når allerede han har en interesse der synes jeg da pogså bare det er at gribe den og gøre det til noget hyggeligt

Brug du det du kan, ville da bare være skønt hvis i kunne få samme succes som her

Held og lykke

Anmeld

30. august 2010

steph0804

mor_sabina skriver:

Når allerede han har en interesse der synes jeg da pogså bare det er at gribe den og gøre det til noget hyggeligt

Brug du det du kan, ville da bare være skønt hvis i kunne få samme succes som her

Held og lykke

Ja, ihh nu glæder jeg mig da helt til at få købt den potte og vise ham, det er da lidt en stor ting. (ok, sjov sætning) Du må få en opdate når projektet er begyndt

Anmeld

30. august 2010

mor_sabina

steph0804 skriver:

Ja, ihh nu glæder jeg mig da helt til at få købt den potte og vise ham, det er da lidt en stor ting. (ok, sjov sætning) Du må få en opdate når projektet er begyndt

Jeg venter spændt på update

Anmeld

30. august 2010

Anonym trådstarter

mor_sabina skriver:

Der er da bare heller ikke noget værre end folk der retter på ens måde at gøre tingene på, men jeg vil sørme gerne forklare hvorfor jeg vælger at gøre som jeg gør, der er bare ikke nogen der skal prøve at lave det om. Så forstår dig godt og når du er overbevist om at det er rigtigst at vente så er det sikkert det.

Min erfaring bekræfter bare mig endnu mere i at det var det helt rigtigt valg at begynde herhjemme. Han går som sagt selv ud og vil på potten og rejser sig og kigger ned for å at sætte sig igen og komme af med lidt. Så jeg er sikker på han godt ved hvad man skal der.

Men fortæl du bare din veninde at du ikke går ind for pottetræning til din veninde da du finder den nye forskning mere overbevisende. Det er der da absolut intet forkert i.

Jamen, det lyder til at han er klar til det og interesseret i det. Det er da dejligt. Så længe det ikke bliver en tvang eller det er noget med at man skal sidde der så og så længe, på de og de tidspunkter, synes jeg det er en god ide. Super med sandkassen.

Det kommer nok lidt an på hvad man lægger i begrebet "pottetræning"

Når jeg har læst om den gammeldags pottetræning som frarådes i dag, er det netop at man tvinges på potten og man ikke tager hensyn tli barnets interesse og fysiske udvikling. det bryder jeg mig ikke om. Kønsorganer, afføringer og sexualitet er jo stærke emner for de små, hvor man skal træde varsomt.  Når jeg så læser at nogen mener det kan give ar på sjælen og sætte sine spor psykisk, synes jeg blot det er endnu mere vigtigt at være bevidst om effekten heraf.

Anmeld

30. august 2010

Mor til Frederic og Freya

Vi started med at sidde frederic på toilet'et hver aften og hver morgen. Når han gik fra alm tøj til nat tøj og igen fra nattøj til alm. Han laver både stort og småt.

Vi begyndte da han var omkring de 15/16 mdr.

Nu kan han stå og tisse i toilet og allerhelst lave bobler med tis nede i vandet i kummen. Bliver tilbudt at komme på toilet/potte ved hvert ble skift.

Men han sidder også på potte af og til, istedet for toilet. Har de sidste 2 aftener siddet og læst traktor bog ude på badeværelset, på potten. og lavet sort 2 gange til aften og tisset.

Han bliver 2 år på fredag.

Anmeld

30. august 2010

mor_sabina

Anonym skriver:

Jamen, det lyder til at han er klar til det og interesseret i det. Det er da dejligt. Så længe det ikke bliver en tvang eller det er noget med at man skal sidde der så og så længe, på de og de tidspunkter, synes jeg det er en god ide. Super med sandkassen.

Det kommer nok lidt an på hvad man lægger i begrebet "pottetræning"

Når jeg har læst om den gammeldags pottetræning som frarådes i dag, er det netop at man tvinges på potten og man ikke tager hensyn tli barnets interesse og fysiske udvikling. det bryder jeg mig ikke om. Kønsorganer, afføringer og sexualitet er jo stærke emner for de små, hvor man skal træde varsomt.  Når jeg så læser at nogen mener det kan give ar på sjælen og sætte sine spor psykisk, synes jeg blot det er endnu mere vigtigt at være bevidst om effekten heraf.

Det har du fuldstændig ret i det er endnu vigtigere jo mindre de er at det er en tryg og hyggelig situation. Phillip han også nogen gange strittet imod når jeg har villet sætte ham på potten og så siger vi bare at det er helt ok ikke at ville på potten nu. Så på den måde er der absolut ingen tvang, heldgivis kommer han stadig og vil sidde der, så det er da bare dejligt at have et barn der kan sige fra.

Men enig rigtig meget af vejen. Min uenighed går bare på at nr tiden kommer så er overgangen måske sværer fordi det er mange nye situationer og det bliver mere skemalagt fordi bleen sp tit ryger samtidig, på denne her måde undgår man at stresse omkring det. Giver det mening?

Anmeld

30. august 2010

Anonym trådstarter

Mor til Frederic skriver:

Vi started med at sidde frederic på toilet'et hver aften og hver morgen. Når han gik fra alm tøj til nat tøj og igen fra nattøj til alm. Han laver både stort og småt.

Vi begyndte da han var omkring de 15/16 mdr.

Nu kan han stå og tisse i toilet og allerhelst lave bobler med tis nede i vandet i kummen. Bliver tilbudt at komme på toilet/potte ved hvert ble skift.

Men han sidder også på potte af og til, istedet for toilet. Har de sidste 2 aftener siddet og læst traktor bog ude på badeværelset, på potten. og lavet sort 2 gange til aften og tisset.

Han bliver 2 år på fredag.

Sejt, kan lige se ham stå det trykke til for at lave mest mulig bobler - Hvilket tempo har det gået i siden 15/16 mdrs alderen. HVor tit på potte, efter jeres/hans ønske osv.?

Anmeld

30. august 2010

Anonym trådstarter

mor_sabina skriver:

Det har du fuldstændig ret i det er endnu vigtigere jo mindre de er at det er en tryg og hyggelig situation. Phillip han også nogen gange strittet imod når jeg har villet sætte ham på potten og så siger vi bare at det er helt ok ikke at ville på potten nu. Så på den måde er der absolut ingen tvang, heldgivis kommer han stadig og vil sidde der, så det er da bare dejligt at have et barn der kan sige fra.

Men enig rigtig meget af vejen. Min uenighed går bare på at nr tiden kommer så er overgangen måske sværer fordi det er mange nye situationer og det bliver mere skemalagt fordi bleen sp tit ryger samtidig, på denne her måde undgår man at stresse omkring det. Giver det mening?

Tror i bund og grund vi er ret enige- men du kalder den gamle skole, jeg den nye

Hvad mener du med at der sker mange ting i deres på en gang. tænker du på børnehavestart? Jeg er da enig i at man langsomt øver med potten, når barnet er klar og ikke blot smide bleen af en omgang. Men jeg mener at den fysiske udvikling skal være med og ligeså den mentale omkring at :NU tisser jeg.

Jeg tror tidspunktet kommer når barnet er klar og ikke når man selv synes, blot fordi man er blevet fortalt det skal være sådn, fordi det plejer man. Det var egentlig det min vrede gik på og det som jeg lægger i begrebet pottetræning.

Jeg vil ikke træne (dvs. når jeg synes) mit barn til potten, men øve med potten, når barnet viser lysten til det, netop som din har gjort.

Anmeld

30. august 2010

Mor til Frederic og Freya

Anonym skriver:

Sejt, kan lige se ham stå det trykke til for at lave mest mulig bobler - Hvilket tempo har det gået i siden 15/16 mdrs alderen. HVor tit på potte, efter jeres/hans ønske osv.?

Thi hi.. så skal du se når han tager sin putte abe med ud om morgenen på toilet med ordene; abe også lave blobber i vandet. Og så står de ellers begge og tisser...

Her går det i hans tempo. Nogle dage sætter vi ham blot derud - andre spørger vi om han skal ud og lave blobber i vandet. Dertil kan han enten sige; ja eller nej; have ble på. Ingen tvang herhjemme. Men som hovedregl ihvertfald 1 gang om dagen.

Her de sidste par aftener nyder han selv at finde den bog han vil side og læse i ude på potten.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.