(twins) Mærker kun spark i den ene side...??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.630 visninger
17 svar
0 synes godt om
30. august 2010

mullesmith2

Jeg syntes det er underligt jeg kun får spark i den ene side sådan oppe under mavesækken, Jeg er helt nervøs for om det kun er den ene tvilling der kan finde ud af at sparke? Nogen andre tvillingegravide der oplever det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2010

Malonde1985

mullesmith2 skriver:

Jeg syntes det er underligt jeg kun får spark i den ene side sådan oppe under mavesækken, Jeg er helt nervøs for om det kun er den ene tvilling der kan finde ud af at sparke? Nogen andre tvillingegravide der oplever det?

Kan du ik ringe til fødegangen og be om et tjek. Så kan du se at begge har det godt?? Sig det som det er, at du kun mærker den ene og er nervøs for hvorfor den anden ik sparker ligeså meget.

Anmeld

30. august 2010

quar20

Jeg ville nu også ringe og få det hele tjekket.. Jeg har tidligere været gravid med tvillinger som jeg mistede og jeg ærger mig over den dag i dag at jeg ikke fik kontaktet dem før end jeg gjorde..!!

Så for din egen skyld og for bebserne i maven så ring derop og forklar hvordan og hverledes..!!

Anmeld

30. august 2010

mullesmith2

Malonde1985 skriver:

Kan du ik ringe til fødegangen og be om et tjek. Så kan du se at begge har det godt?? Sig det som det er, at du kun mærker den ene og er nervøs for hvorfor den anden ik sparker ligeså meget.

Jeg ved ik hvorfor men jeg er ikke så meget for at ringe på fødegangen med mindre jeg slet intet mærker eller at jeg er gået i fødsel. Jeg mærker jo liv men jeg mærker kun de rigtige kraftige spark i den ene side, tænker bare de må ligge meget underligt derinde hvis de begge har benene deroppe under min mavesæk. Men de kan vel også ligge på mange mystiske måder derinde især når de ligger i samme moderkage.

Anmeld

30. august 2010

Maise

det kan være at den anden sparker i moderkagen eller sparker den anden baby, men ja giv din jordemoder et kald.

Anmeld

30. august 2010

mullesmith2

Skal til scanning nu her på onsdag kl.10.10. Jeg er ikke så nervøs enenu at jeg vil ringe, jeg mærker jo masser liv, bare mest i den ene side at maven, tænkte bare det var underligt de ikke vender sig rundt derinde men kun ligger med benene og sparker i den ene side. Det har de gjort i de 4 uger nu hvor jeg har mærket liv.

Anmeld

30. august 2010

mullesmith2

Hørte også rigtig flot hjertelyd hos lægen i sidste uge så er nu ikke nervøs for der ikke er liv i begge men mest nervøs for om den ene er mindre så den ikke kan sparke nær så kraftigt eller noget, men jeg finder jo ud af det på onsdag, det kan jeg nu godt vente, vilel bare høre om der var andre tvillingegravide der oplevede mest spark fra den ene twin i maven??

Anmeld

30. august 2010

twinboys

Smiler det er ganske normalt... og hvem siger de ikke ligger og sparker samme sted... Så bare ro på...

Sådan oplevede jeg også mine små fodbolddrenge inde i maven...

Majbritt

Anmeld

30. august 2010

Malonde1985

Ok hvis du mærker liv fra dem begge, er det jo GODT!  Og kan vel godt være de ligger sådan at du mest mærker den ene, og den anden sparker et andet sted hen. Så længe at du mærker dem, og bliver du nervøs må du jo ringe til fødegangen el din jm - det er jo derfor de er der.

Og som de andre siger, hellere ringe 1 gang for meget end 1 gang for lidt!

Anmeld

30. august 2010

mullesmith2

Maise skriver:

det kan være at den anden sparker i moderkagen eller sparker den anden baby, men ja giv din jordemoder et kald.

Ja man kan da håbe det er fordi den sparker steder jeg ikke lige kan mærke. Men er nok bare lidt nervøs fordi der er scanning i overmorgen og så håber jeg alt er som det skal være og de stadig vokser ligemeget, hvis ikke er der stor risiko for de skal ud inden længe  er kun 26+0. Men er altid lidt nervøs inden scanning når man nu ved der er risicier ved at være gravid med enæggede tvillinger der deler moderkage.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.